Hallo!
Long time no seen.
Loggar in i hopp om att någon här kan tipsa mig om var jag hittar ett alldeles spikrakt 31,8mm svart styre?!
Hoppets fana vajar!
Spikrakt 31,8mm styre
Re: Spikrakt 31,8mm styre
Inte helt "on brief", men nära:
https://www.bike24.com/p2346659.html?sku=1203439
5° backsweep, men i övrigt rakt. Frågan är vad handlederna skulle tycka om ett styre med inget sweep alls?
https://www.bike24.com/p2346659.html?sku=1203439
5° backsweep, men i övrigt rakt. Frågan är vad handlederna skulle tycka om ett styre med inget sweep alls?
Tack!
5 graders böj får kanske bli nödlösningen om det inte går att hitta ett helt spikrakt.
Ange bygget jag har i åtanke tänker mest på estetiken snarare än ergonomin.
Jag har dock ett 32mm alurör som styre till min fixed 29er. Sittpositionen känns OK. Men "handtagen" känns lite för tjocka...
5 graders böj får kanske bli nödlösningen om det inte går att hitta ett helt spikrakt.
Jag har dock ett 32mm alurör som styre till min fixed 29er. Sittpositionen känns OK. Men "handtagen" känns lite för tjocka...
-
taylercoooper
Ja, 32mm kan kännas rätt bulkigt om man inte har stora händer – särskilt utan grepp eller tejp. Du kanske kan testa med tunnare bar tape eller byta till ett smalare rör för att få bättre känsla.Speedman wrote: ↑02 Jun 2025 15:19Tack!
Jag har dock ett 32mm alurör som styre till min fixed 29er. Sittpositionen känns OK. Men website "handtagen" känns lite för tjocka...
Last edited by taylercoooper on 26 Sep 2025 14:26, edited 1 time in total.
-
taylercoooper
Thanks!Speedman wrote: ↑02 Jun 2025 15:19Tack!
A 5-degree bend might have to be the fallback if I can’t find something completely straight.
I’m mainly thinking about the build’s look rather than ergonomics.