Ronde Van Retaard: Boende?

Välkommen till FIXEDGEAR.SE!
Post Reply
hejdå

Ronde Van Retaard: Boende?

Post by hejdå » 09 Sep 2008 17:49

Jag vet att det här har varit uppe i retard-tråden innan, men jag kan inte minnas om det någonsin fick sig en lösning. Detta har hänt: Simon Busk står (nästan helt) utan kontaktnät i göteborg, ergo han har ingen sovplats till retarden, Busken ställen en fråga i original-tråden. JohnDoe erbjöd sin lya till förfogande och retard-tråden ballade ur!

Hur gör vi här är frågan, jag är sugen på gemenskap och lägerkänsla. Finns det fler bostadslösa jävlar som skall hysas in någonstans? Hur har ni andra tänkt? Är johndoe fortfarande sugen på att ha en nattgäster fredag och lördag? Jag tror jag vågar lova att det slinker ner ett par öl i Busken på lördagen så han kan mycket väl bli röd om kinderna och börja sjunga ekivoka visor á la Johnny Bode. Det finns i alla fall hos Busken en stilla önskan om att få bo nära haga-bion då jag skall infinna mig där tiiiiidigt lördag morgon för att inmundiga en eddy mercx frukost och aboslut inte hittar i Göteborg. Jag har inget mer än svettlukt och trevligt umgänge att bjuda på i utbyte för evt sovplats, men jag hoppas att det är okej.

Vänliga Hälsningar
Simon Busk

Fredde
Posts: 4217
Joined: 21 Jul 2008 18:08
Location: Stockholm

Post by Fredde » 09 Sep 2008 17:52

Jag ska bo på "lilla hotellet" i Allingsås första natten, dryga 500 spänn inkl frulle. Andra natten vet jag inte, det löser sig nog.

/Fredde

scand
Posts: 886
Joined: 18 Dec 2007 08:43
Location: Årsta STHLM

Post by scand » 09 Sep 2008 17:54

Vi är några från Storstaden(Sthlm) som tänkte tälta, det är ren lägerkänsla det! :shock:

/STEFAN

dtb
Posts: 362
Joined: 26 Dec 2007 23:55
Location: sthlm

Post by dtb » 09 Sep 2008 17:57

tälta låter cool. skall mig veterligen vara indiansommar till helgen :)
hur tar ni er ner då?

User avatar
slint
Posts: 89
Joined: 12 Jun 2008 20:14
Location: GBG-regn

Post by slint » 09 Sep 2008 18:55

scand wrote:Vi är några från Storstaden(Sthlm) som tänkte tälta, det är ren lägerkänsla det! :shock:

/STEFAN
Stefan, jag trodde ni skulle bo hos mig? Du skulle åka ned med Magnus och Tobbe va?

User avatar
Andye
Posts: 2062
Joined: 06 Dec 2007 10:06
Location: Västertorp

Post by Andye » 09 Sep 2008 19:37

slint wrote:
scand wrote:Vi är några från Storstaden(Sthlm) som tänkte tälta, det är ren lägerkänsla det! :shock:

/STEFAN
Stefan, jag trodde ni skulle bo hos mig? Du skulle åka ned med Magnus och Tobbe va?
Ja men har inte Magnus berättat att vi ska slå upp tältet i ditt vardagsrum Slint ?!?!
;P

User avatar
slint
Posts: 89
Joined: 12 Jun 2008 20:14
Location: GBG-regn

Post by slint » 09 Sep 2008 19:44

Lämna tältet hemma. Men ta med något att ligga på. Har bara en madrass. Vi lär ju köra jordens fetaste frukost på lördagmorgon!

User avatar
Andye
Posts: 2062
Joined: 06 Dec 2007 10:06
Location: Västertorp

Post by Andye » 09 Sep 2008 19:47

slint wrote:Lämna tältet hemma. Men ta med något att ligga på. Har bara en madrass. Vi lär ju köra jordens fetaste frukost på lördagmorgon!
Garanterat , min magra kropp behöver all energi den kan få.

User avatar
snarkus
Posts: 941
Joined: 06 Apr 2008 10:54
Location: Malmø

Post by snarkus » 09 Sep 2008 20:25

Andye wrote:
slint wrote:Lämna tältet hemma. Men ta med något att ligga på. Har bara en madrass. Vi lär ju köra jordens fetaste frukost på lördagmorgon!
Garanterat , min magra kropp behöver all energi den kan få.
http://www.pistamalmoe.org/2008/09/eddi ... osten.html

:)

User avatar
48/16 magnus
Posts: 1490
Joined: 26 Apr 2008 12:40

Post by 48/16 magnus » 09 Sep 2008 20:36

Jag trodde att Andye pratade med scand hela dagarna så att infon spridit sig :wink:
Jag PMade er som åker i vår bli innan jag läste den här tråden.

Det ska bli skönt att sova inomhus slint! det tackar vi för, även om jag gillar att tälta.

/M

User avatar
Jonas414
Posts: 554
Joined: 15 Mar 2008 23:10
Location: 414 GBG

Post by Jonas414 » 09 Sep 2008 20:43

som sagt, jag lånar gärna ut min lgh, jag och jycken kommer att sova hos min flickvän, så det e bara härja fritt!!...haha...men tyvärr simon, bor inte så nära hagabion, men inte överjävligt långt bort heller, tar väl typ 5-6 min dit med cykel..
och i min lgh ryms det väl kanske 6-7 pers, beroende på hur mycket space man vill ha!...och om det som behövs ta med e väl en sovsäck, madrass för den som vill...har en soffa och en säng...
ge mig bara en headsup, så jag hinner städa och ta bort alla BDSM-prylar!!..hahaha

hejdå

Post by hejdå » 09 Sep 2008 20:59

johndoe wrote:som sagt, jag lånar gärna ut min lgh, jag och jycken kommer att sova hos min flickvän, så det e bara härja fritt!!...haha...men tyvärr simon, bor inte så nära hagabion, men inte överjävligt långt bort heller, tar väl typ 5-6 min dit med cykel..
och i min lgh ryms det väl kanske 6-7 pers, beroende på hur mycket space man vill ha!...och om det som behövs ta med e väl en sovsäck, madrass för den som vill...har en soffa och en säng...
ge mig bara en headsup, så jag hinner städa och ta bort alla BDSM-prylar!!..hahaha
Ok, men hur administrerar vi nycklar och dylikt, vilka regler gäller. Skicka ett pm (än så länge tror jag bara det är jag som står helt utan boende)

edit: bdsm prylarna behöver du verkligen inte städa bort för min skull!

scand
Posts: 886
Joined: 18 Dec 2007 08:43
Location: Årsta STHLM

Post by scand » 09 Sep 2008 21:02

slint wrote:
scand wrote:Vi är några från Storstaden(Sthlm) som tänkte tälta, det är ren lägerkänsla det! :shock:

/STEFAN
Stefan, jag trodde ni skulle bo hos mig? Du skulle åka ned med Magnus och Tobbe va?
Självklart, det är jag som börjar bli nervös....

User avatar
slint
Posts: 89
Joined: 12 Jun 2008 20:14
Location: GBG-regn

Post by slint » 09 Sep 2008 21:11

Skåningarna flaggar för Eddy frukost. Jag tror vi bräcker dom. Även sweet att det är ca 75 m till tåget från mitt fönster. God vän alltid välkommen Magnus!
/Anton

User avatar
petal5
Posts: 47
Joined: 22 May 2008 19:21
Location: Göteborg

Post by petal5 » 10 Sep 2008 12:05

Erbjuder härmed sovplats till en eller max två glada typer hemma hos mig och min fru på mashuggstorget. Nära sm-polo planen och nära det mesta som är värt att se i Gbg. Typ majorna...
Man måste alltså stå ut med bägge oss samt två katter, ett flipperspel och jag antar att det blir ett gäng öl eller fler på lördagskvällen så full och jobbig blir jag väl också.

Man får också stå ut med att sova i vardagsrummet, rymligt och fint men alltså inget eget sovrum, på soffa eller om man vill madrass.
Jaja, bättre än att sova ute iaf. Hör av dig/er om det finns intresse...

Nu blev platserna upptagna!!! Snabba effektiva grabbhalvor!

User avatar
jon
Posts: 1331
Joined: 15 Dec 2007 23:57
Location: DALARNA

Post by jon » 11 Sep 2008 23:54

JohnDoe finns det möjlighet/plats för mig och kanske någon till att eventuellt klämma in mig tillsammans med Simon i din casa?
I Dalarnas djupa skogar..

User avatar
Jonas414
Posts: 554
Joined: 15 Mar 2008 23:10
Location: 414 GBG

Post by Jonas414 » 11 Sep 2008 23:58

jon wrote:JohnDoe finns det möjlighet/plats för mig och kanske någon till att eventuellt klämma in mig tillsammans med Simon i din casa?
jarå...inga prob! ta med er sovsäck, madrass eller vad ni nu föredrar att sova på...har en soffa och en säng...
ses imorrn på fixie-sprinten??

User avatar
jon
Posts: 1331
Joined: 15 Dec 2007 23:57
Location: DALARNA

Post by jon » 12 Sep 2008 07:06

Underbart!
Vi rullar från den smutsiga södern vid 15-snåret. Siktar på att hinna till sprinten!
Skulle du kunna PM:a ditt nummer ut ifall vi skulle stöta på komplikationer..
I Dalarnas djupa skogar..

Post Reply