VISA: Dagens eller gårdagens bild!
- klasolsson
- Posts: 3107
- Joined: 09 Jul 2008 06:09
- Location: Stockholm
Re: VISA: Dagens eller gårdagens bild!
Är det Marit som är ute på höst-rull?
http://www.boonphotography.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://boonphotography.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.flickr.com/photos/boondking/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://vimeo.com/boonphotograhy" onclick="window.open(this.href);return false;
http://boonphotography.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.flickr.com/photos/boondking/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://vimeo.com/boonphotograhy" onclick="window.open(this.href);return false;
- klasolsson
- Posts: 3107
- Joined: 09 Jul 2008 06:09
- Location: Stockholm
Re: VISA: Dagens eller gårdagens bild!
Det kan du ge dig på att det är! Marit har gett upp husvagnslivet i Bryssel, hon spelar numer cykelpolo på Söder varje söndag.boon wrote:Är det Marit som är ute på höst-rull?
- klasolsson
- Posts: 3107
- Joined: 09 Jul 2008 06:09
- Location: Stockholm
Re: VISA: Dagens eller gårdagens bild!
Samma Marit, annan cykel.kakan wrote:Marit ??
[img]POLO_SM_2009[/img]
Re: VISA: Dagens eller gårdagens bild!
Haha! Marit måste va sjukt stolt med en sådan bedårande ideel verksamhet! Hon bidrar verkligen till att polo scenen vidgas i Sverige!
SOLAFIX
Re: VISA: Dagens eller gårdagens bild!
järntorget....hedström wrote: Du skojar?
Re: VISA: Dagens eller gårdagens bild!
Så var den här dagen förstörd när en Rysk snubbe frågade på morgonkvisten om jag vill köpa en av de Colnago som var med i OS 1980. Att man aldrig kan få slå sig till ro..
Мясо это убийство
Re: VISA: Dagens eller gårdagens bild!
^
Bu hu...
Bu hu...
http://www.boonphotography.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://boonphotography.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.flickr.com/photos/boondking/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://vimeo.com/boonphotograhy" onclick="window.open(this.href);return false;
http://boonphotography.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.flickr.com/photos/boondking/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://vimeo.com/boonphotograhy" onclick="window.open(this.href);return false;
- fixielense
- Posts: 57
- Joined: 17 May 2010 01:43
- Location: göteborg
Re: VISA: Dagens eller gårdagens bild!
(Langley academy, berkshire UK av Foster)
liten bild men... i alla fall tre av ramarna ser skojiga ut.
Re: VISA: Dagens eller gårdagens bild!
Är det något att ha boon?boon wrote:^
Bu hu...
Мясо это убийство
Re: VISA: Dagens eller gårdagens bild!
Såg relativt hög ut sett till styrröret men det kanske är en synvilla, size?
Edit: Satans så lost man kan vara då... tack kneecap
Edit: Satans så lost man kan vara då... tack kneecap
Last edited by wellpapp on 20 Oct 2010 22:48, edited 2 times in total.
SOLAFIX
Re: VISA: Dagens eller gårdagens bild!
Titta på bilden några inlägg ovanför så ser du varför.. 26" fram..wellpapp wrote:Såg relativt hög ut sett till styrröret men det kanske är en synvilla, size?
Re: VISA: Dagens eller gårdagens bild!
Ska vara 24" på dessa ramar. Ramen på fotot är en 57cm. Var vanligt med 24" vid lagtemposammanhang och speciellt när de sk. lågprofilscyklarna dök upp då diskhjul användes flitigt. Den enda fördelen egentligen med ett 24" disk var att de var mindre vindkänsliga än 26" vilket var viktigt vid lagtempo och vem glömmer Östtyskarnas växlingar vid OS 88. Annars får man ett ökat rullmotstånd med ett så litet hjul sen har det en del andra nackdelar.Kneecap wrote:Titta på bilden några inlägg ovanför så ser du varför.. 26" fram..wellpapp wrote:Såg relativt hög ut sett till styrröret men det kanske är en synvilla, size?
Мясо это убийство
- ArvidSvensson
- Posts: 3244
- Joined: 08 Nov 2007 20:20
- Location: Stockholm
- Contact:
Re: VISA: Dagens eller gårdagens bild!
Nu kan jag egentligen ingenting om att cykla fort länge men luftmotståndet överskuggar alla andra motstånd när det går snabbare än säg 30 knyck. Luftmotståndet är typiskt mindre på små saker än stora. Eller är det så att ett större hjul klyver/störa luften åt övriga cykeln/cyklisten bättre än ett mindre? Utöver rullmotstådet, vilka är de andra nackdelarna?Ronny wrote:...Annars får man ett ökat rullmotstånd med ett så litet hjul sen har det en del andra nackdelar.
Re: VISA: Dagens eller gårdagens bild!
Med mindre hjul kan cyklisterna ligga närmre varandra i lagtempo.ArvidSvensson wrote:Nu kan jag egentligen ingenting om att cykla fort länge men luftmotståndet överskuggar alla andra motstånd när det går snabbare än säg 30 knyck. Luftmotståndet är typiskt mindre på små saker än stora. Eller är det så att ett större hjul klyver/störa luften åt övriga cykeln/cyklisten bättre än ett mindre? Utöver rullmotstådet, vilka är de andra nackdelarna?Ronny wrote:...Annars får man ett ökat rullmotstånd med ett så litet hjul sen har det en del andra nackdelar.
Den främsta nackdelen med lågprofilscyklar som har 24" är tyngdpunkten som bromsar cykeln lite mer än vad det gör med 26".
Det blir än mera tydligt på cyklar för velodrom med brantare gaffelvinkeln. Svenska landslaget som klubbar blandade sin lagtempolag med cyklar med såväl 26" som 24" i fram förr. En del cyklisterna tyckte inte om 24" när vissa negativa köregenskaper som man får under vissa banförhållanden förstärks med små hjul. Oftast när det är kuperat och att man behöver stå upp relativt ofta.
edit: kan tillägga att de OS cyklar som Sverige körde med i LA84 som hade småhjul vart förbjudna pga. olika saker av UCI vid ett senare tävling. Det uppstod en konflikt och cyklisterna fick ta sina lågprofilare och köra lagtempot på. Minns att man senare på 80-talet kom underfund med att 24" var inte så snabbt.
Мясо это убийство