nike hoj

Välkommen till FIXEDGEAR.SE!
Post Reply
User avatar
solomon
Posts: 665
Joined: 06 Nov 2007 21:54
Location: stockholm

nike hoj

Post by solomon » 29 Jan 2008 13:43

Nike gör fixie med hjälp av de där bröderna som tvinnar ekrar:
Image
Image

kalis
Posts: 297
Joined: 28 Jan 2008 22:22
Location: Stockholm
Contact:

Post by kalis » 29 Jan 2008 13:59

Hmm, den såg ju inte helt oäven ut, fast jag skulle personligen föredra ett vitt aero-hjul fram eller solekrat.

Undrar vad den skulle kosta, ingår det clips-vänliga Nike-sneakers?

/* kalis */

User avatar
carlhenrik
Posts: 918
Joined: 06 Nov 2007 21:38
Location: Sthlm

Post by carlhenrik » 30 Jan 2008 01:39

Vill minnas att det stått utställd i Paris eller London (vilket museum var det som hade en cykelutstälning i våras?) hela det här året. Något med 25års-firandet av Air Foece 1. Lära ha kostat Nike en mindre förmögenhet. De byggde ramen från scratch:

Image

De verkar vara sköna dudes. http://www.wilsonbrothers.co.uk
Jobbar inte Ted Shred samma ekring? Här är en annan göttig ekring från bröderna.
Image

andersson
Posts: 20
Joined: 10 Nov 2007 18:13

Post by andersson » 30 Jan 2008 21:32

Denna åsikt skulle nog passa både i denna och gaffel tråden, men jag har verkligen svårt för sånna nymodiga styrstammar, tycker att oldschool varianten är så mycke stiligare.

Sen håller jag med om solekringen eller aero hjul fram.

User avatar
andy
Posts: 351
Joined: 08 Nov 2007 20:09
Location: Stockholm
Contact:

Post by andy » 30 Jan 2008 22:50

Den där cykeln är överjävligt snygg.Har inte sett ekrarna sen den postades här. Tur det . För de förstör hela upplevelsen

Abolf
Posts: 390
Joined: 29 Jan 2008 17:05
Location: Malmö

Post by Abolf » 31 Jan 2008 13:00

andersson wrote:Denna åsikt skulle nog passa både i denna och gaffel tråden, men jag har verkligen svårt för sånna nymodiga styrstammar, tycker att oldschool varianten är så mycke stiligare.

Sen håller jag med om solekringen eller aero hjul fram.
Oldschool variant är sjukt mycket snyggare, dock har jag själv ett dilemma, fick tag i en carbon-gaffel, snuskigt billigt, men gaffelröret är för kort, så jag kommer nog tvingas till en a-styrstam variant men nån sjuk ombyggnad.

hur som helst, undrar om någon har tips på hur jag kan komma undan billigt, eller tips på hur jag kan behålla oldschool stam? PM i så fall

Tack på förhand

Post Reply