Lampor & Skärmar på sommar-fixie och vinter-hoj med SRAM aut

Välkommen till FIXEDGEAR.SE!
Post Reply
Örjan
Posts: 2
Joined: 23 May 2018 11:38

Lampor & Skärmar på sommar-fixie och vinter-hoj med SRAM aut

Post by Örjan » 23 May 2018 14:54

Jag kör en fixed gear med lampor och skärmar, mest bara till kontoret eller jobb-mötet, men även till puben (kanske inte så ofta) och barn-hämtningen.
Ja, jag har även ett litet lås och ett stöd, så att cykeln inte transporteras bort vid kontorets cykelparkering eller resecentrum. Antingen av någon obehörig eller av securitas som är känsliga för felparkering vid lyktstolpar och staket. Trivs fint med det grova stilbrottet. Skulle du kunna ha en sådan hoj?

Beater-fixien är svart och röd, byggd på en Motobecane svensson-racer, 1981. Den rullar som standardhoj under den snöfria perioden på året. Utväxling 42-18 funkar kanon i alla uppförsbackar och nerför i kuperade stan.

Snö och is, då kör jag med en DBS svensson-racer från 1986 med dubbdäck och 2-växlat SRAM automatix utan fotbroms. Då kommer jag hem från stationen även med isgata och 2 dm drivsnö. Underbar vinterhoj i stan! Svårt att säga att det ens är singlespeed - möjligen dualspeed?

Bilder på hojarna:
https://photos.app.goo.gl/KbTKIpwmzA8NfCos2

Jo, Motobecane-fixien har nu även fått en framskärm - funkade inte att komma prickig till kontoret.

Någon med liknande hojar?
Applåder eller ruttna äpplen?

Cheers,
//Örjan i Borås

Post Reply