Funderingar kring ram-köp

Välkommen till FIXEDGEAR.SE!
Post Reply
User avatar
Ogge
Posts: 128
Joined: 05 Mar 2015 21:43

Funderingar kring ram-köp

Post by Ogge » 27 May 2016 15:28

Har funderat lite på att köpa ny ram/ramset och bygga en lite "seriösare" fixie än jag har nu. Tänkt mest för kompletterande träning till tempocykeln.
Började först och titta på Dolan Pre Cursa, svävade iväg lite på liknande hojar men har efter läsning här och på andra sidor förstått det som att Dolan är det som gäller i den prisklassen? (Har sneglat lite på Throne, Leader, Visp, Aventon som man verkar hitta mkt av på eBay)
Begagnat känns lite knepigt då jag skulle behöva 60cm ram (+-1).
Frågan är vad är steget över Dolan PC? Hittade en Bianci Super Pista på blocket tidigare idag, som han säljas innan jag ens hunnit ringa. Men är det den prisklassen som är nästa? De verkar ligga strax under 6000kr på eBay.

Kontentan är, har någon här tips på ett bra alternativ nånstans över Dolan eller är det rimligt att nöja sig där då nästa steg är cirka dubbelt upp i pengar?

User avatar
omnium
Posts: 284
Joined: 22 Jan 2015 16:26
Location: Sthlm, söderort

Re: Funderingar kring ram-köp

Post by omnium » 27 May 2016 16:16

Om komponenterna ska matcha ramens prisklass blir det väldigt dyrt om man köper ett sådant ramkit, hellre då en Pre Cursa med fina hjul osv. på. Det är i alla fall min åsikt. Det går ju inte att cykla runt på en Cinelli Mash med Miche X-Press liksom ;)

User avatar
grangeyard
Posts: 1535
Joined: 04 May 2013 10:19
Location: Uppsala City yo

Re: Funderingar kring ram-köp

Post by grangeyard » 12 Mar 2017 10:57


Post Reply