3/32" fram och 1/8" bak, hur fungerar detta?
3/32" fram och 1/8" bak, hur fungerar detta?
Jag är i det kreativa stadiet av fixieprojekt, har för tillfället "strippat" av allt som jag ej behöver. Min tanke var att använda det större av de två främre dreven. En 52-taggare som är i tillsynes gott skick. Min fundering är nu, 52:an är såklart 3/32". När jag då köper trackdrevet bak, så blir det såklart 1/8".
Kommer detta att medföra någon eventuell konflikt, jag antar att jag måste köra med en 1/8" kedja? Bör jag helt enkelt satsa på att köpa ett trackdrev även fram?
MVH// Dan
Kommer detta att medföra någon eventuell konflikt, jag antar att jag måste köra med en 1/8" kedja? Bör jag helt enkelt satsa på att köpa ett trackdrev även fram?
MVH// Dan
kör 3/32 fram och 1/8 bak.
framklinga tror jag har blivit lite skev efter bara ett par veckor.
den är bra mycket lösare i vissa lägen och riktigt spänd andra.
vet inte om det har med belastningen från skids mm eller om klingan är ovanligt tunn och skör.
har ett paket med sugiomessenger 1/8 vevparti på ingång för just nu vågar jag knappt cykla på den mer än till affären.
bara jag som varit med om detta?
framklinga tror jag har blivit lite skev efter bara ett par veckor.
den är bra mycket lösare i vissa lägen och riktigt spänd andra.
vet inte om det har med belastningen från skids mm eller om klingan är ovanligt tunn och skör.
har ett paket med sugiomessenger 1/8 vevparti på ingång för just nu vågar jag knappt cykla på den mer än till affären.
bara jag som varit med om detta?
Lyfter lite eftersom jag också undrar detta...Uffe Tuff wrote:Jag har 3/32 både fram och bak... har inte fått någon hoppad kedja ännu. Eller är det bara risk för det om man har olika bak och fram eller?
Som trådskaparen vill jag också återanvända en av originalklingorna eftersom den är i bra skick.
Är det i så fall bättre att skaffa 3/32 kedja och -drev och köra samma "runt om"?
Eller är det aldrig att rekommendera att köra 3/32 på fixed?
Pflanzgarten stole my virginity
Japp. Lika barn leka bäst, liksom.
Men man hamnar i en knivig situation:
Det är ekonomiskt att behålla framklingan och köra 3/32.
Men de flesta track-prylar finns bara i 1/8, så när man har blivit stark i benen och vågar köra lite vildare och vill byta utväxling kanske man åker på att byta rubbet, bara för att det finns så mycket mer 1/8-grejer på marknaden.
Men man hamnar i en knivig situation:
Det är ekonomiskt att behålla framklingan och köra 3/32.
Men de flesta track-prylar finns bara i 1/8, så när man har blivit stark i benen och vågar köra lite vildare och vill byta utväxling kanske man åker på att byta rubbet, bara för att det finns så mycket mer 1/8-grejer på marknaden.