Norra Italien?

Resereportage och tips på ställen att besöka!
Post Reply
Alex
Posts: 766
Joined: 19 Dec 2007 01:16
Location: STHLM

Norra Italien?

Post by Alex » 17 Dec 2012 19:37

Min bättre hälft är från Abano Terme som ligger knappt 30 min sydväst om Padova.
Jag var där nyligen men hade inte tid att åka runt och kolla cykelgrejer men märkte tydligt att det finns en livlig cykelkultur.

Det är ju inget nytt att dessa trakter har mycket att erbjuda inom ämnet, men jag tänkte höra om någon har mer konkreta tips. Jag är nog något mer intresserad av landsvägscyklar än bancyklar men alla förslag uppskattas!

Tack på förhand!

//Alexander

garjo
Posts: 2
Joined: 19 Dec 2012 20:50
Location: Palermo, Italy

Re: Norra Italien?

Post by garjo » 19 Dec 2012 21:09

Alex wrote:Min bättre hälft är från Abano Terme som ligger knappt 30 min sydväst om Padova.
Jag var där nyligen men hade inte tid att åka runt och kolla cykelgrejer men märkte tydligt att det finns en livlig cykelkultur.

Det är ju inget nytt att dessa trakter har mycket att erbjuda inom ämnet, men jag tänkte höra om någon har mer konkreta tips. Jag är nog något mer intresserad av landsvägscyklar än bancyklar men alla förslag uppskattas!

Tack på förhand!

//Alexander
Hello Alex,
I'm not from that north-east area of Italy and dont know exactly what you are lookin for but in Padova there's the famous frame builder Faggin http://www.fagginbikes.com/

User avatar
Karateklubben
Posts: 318
Joined: 24 May 2012 10:24
Location: Karateklubben

Re: Norra Italien?

Post by Karateklubben » 09 Jan 2013 16:03

Det jag vet är att allt händer i Milano. :)
Reality bites fiction by far!

http://www.fistasthlm.com

User avatar
A2825
Posts: 197
Joined: 08 Apr 2013 16:29
Location: Gbg, 412

Re: Norra Italien?

Post by A2825 » 24 Jul 2013 20:26

Hoppas det är okej att jag väcker denna...

Vi åker till Milano samt Vicenza. Vart ska jag gå?
Jag är mest för den gamla stål skolan.
Håller på bygger ihop en gammal Moser som tyvärr sett sig konverterats till fixie innan min ägo.

Tackar!

Post Reply