Wåffelcrossen, Jönköping

Välkommen till FIXEDGEAR.SE!
Post Reply
the pat
Posts: 235
Joined: 08 Dec 2008 15:40
Location: Jönköping

Wåffelcrossen, Jönköping

Post by the pat » 20 Oct 2012 10:24

http://teamostercykel.wordpress.com/waffelcrossen/

Wåffelcrossen
Välkommna till Wåffelcrossen 2012!!
Händelsen som vi väntat på sedan förra hösten är nu här. Årets Wåffla kommer gå av stapeln på gamla Kabe sommarlands området i Jönköping.

Datumen som gäller är söndagarna 21 och 28 oktober samt 4 och 11 november, men redan nästa söndag den 14 oktober smyger vi igång med en Intro Wåffla för att testa matriel och bana. Tiden som gäller är 10.00 Mastervarv och ca 10.15 start, var gärna någon minut tidigare.

Området bjuder på fin CX terräng utan större stigningar och varierande underlag, spännande miljö med bl.a. gamla gokartbanor, sandfållor och gräsytor och självklart grusgångar så det räcker och blir över.
Banan är 1.6km och dom snabbaste bör klara ett varv på runt 5min.

Genomförandet kommer vara snarlikt förra året dvs ingen officiell tävling utan snarare seriös träning med gemensam start.
Efter målgång kommer priser lottas ut bland alla deltagarna, även detta året står Öster Cykel för det fina prisbordet som förra året innehöll allt från t-shirts till pulsklockor!

Publiken kommer i år bjudas på en utmärkt utsikt på en höjd där större delen av banan kan ses tydligt, självklart hoppas vi att det kommer finnas koskällor och andra tillhyggen bland publiken för att ytterligare stressa deltagarna. Nytt för i år är också att musik kommer finnas utmed banan och i tävlingscentrum kommer grillen vara tänd, en miniutställning kommer vara på plats med bla nyheter på CX fronten och annat bra att ha.

Detta får man med andra ord inte missa!

Bilder från Wåffelcrossen finns här

Se PM för mer information.

PM Wåffelcrossen

Vägvisning: Kabe sommarlands område i Jönköping, ingång från Gräshagen/parken Merkurius vägen. Följ skyltar vid grindar till TC. Parkering utanför området. Karta

Omklädning: Ingen möjlighet till dusch eller omklädningsrum finns i nuläget men jag jobbar på detta. Ev lösning kommer presenteras här.

Anmälan: Ingen föranmälan behövs men skicka gärna ett mail eller sms till mig så jag har lite koll på deltagar antal, 0739-924311 eller sherco450@hotmail.com.

Bana: Banmarkering med band, koner samt pilar i marken. Växlande underlag, mest gräs och grus men även asfalt samt sand. Hopphinder och springbackar finns (självklart).
Området är avgränsat men inte avspärrat, dvs det kan förekomma vilsna hundrastare och annat löst folk, vänligen kör inte över dom.

Tävlingstid: 40min + ett varv. Vid ev monsunregn och orkan kan tiden kortas.

Regler: Sunt förnuft räcker långt, inga idiot omkörningar och ropa gärna “kommer höger” vid omkörning. Om ni sen väljer att rulla på reglements enliga 33mm däck eller nått annat runt och svart spelar mindre roll.

Cykeltvätt: Ingen tillgång till vatten finns men även detta jobbas på.

Resultat: Efter varje deltävling redovisas resultatet här på bloggen. Även bilder kan komma att publiceras.

Priser: Efter målgång lottas priser ut bland alla deltagare, alla har mao samma chans till fina vinster.

Klasser: Två klasser, CX eller Mtb.

Kostnad: 40 spänn och då ingår grillad korv och belgisk våffla, eller i alla fall våfflor.

Post Reply