Skandis Bike Weekend

Välkommen till FIXEDGEAR.SE!
Post Reply
JacobRagnarsson
Posts: 24
Joined: 06 May 2012 15:49

Skandis Bike Weekend

Post by JacobRagnarsson » 10 May 2012 09:11

Hallå där!
Vi på Qase i samarbete med Upsala cykelklubb anordnar Skandis Bike Weekend nu i helgen!

Här erbjuds möjligheten att se några av Europas bästa cyklister på nära håll. Under de 20 milen passeras målområdet 15 gånger. En karavan av motorcyklar, polisbilar och 200 cyklister med följebilar ringlar sig runt i hastigheter upp mot 70km/h. Tävlingen är mycket utslagsgivande tack vare hög snittfart, många tighta kurvor och den återkommande ”Polacksbacken” vid Eklunds Hof.

Tävlingen attrakterar många proffslag världen över, jag har även haft möjlighet att styra en cykeluppvisning (HOPP) på borggården vid Uppsala slott. Mina nära vänner Martin Söderström, Anton Thelander, Jacob Nedler och Axel Parke kommer bjuda upp till show med en utsikt över botaniska trädgården. Dessa grabbar är Sveriges främsta cyklister och Martin är en av världens bästa freestylecyklist.

Hoppas att några av er här kan komma och njuta av en dag full av cykling, och ni... Jag är behov av en fixed gear så ni kan väl ta med en för att sälja till mig (Eller ramkit)

Ha det bra så ses vi i helgen!

Glömde: För mer information se www.skandisloppet.se

Post Reply