Page 1 of 3

The Valkenburg Experience

Posted: 11 Jun 2011 15:59
by Streamliner
The images are deleted.

Re: The Valkenburg Experience

Posted: 11 Jun 2011 16:19
by pse
Pretentiöst :)

Re: The Valkenburg Experience

Posted: 11 Jun 2011 17:13
by rollthedice
mycket elegant och riktigt fina bilder!!!

Re: The Valkenburg Experience

Posted: 12 Jun 2011 06:08
by Panos
Mycket fina bilder och en riktigt nice presentation =)

Re: The Valkenburg Experience

Posted: 12 Jun 2011 08:17
by Nhim
Gillar din härliga "less is more"-bild :D
Fina bilder!

Re: The Valkenburg Experience

Posted: 12 Jun 2011 17:09
by Bratt
Jag måste bara fråga. Vad är det som gör denna ram så speciell? Och cyklade inte Harry Snäll linjelopp? Dagens cresent står inte högt i kurs i min värld tyvärr. Jag menar kom igen, 47 000:- borde man minst får en full Dura Ace grupp för och cykel långt under 7.2kg. Du kan ju få en Canyon för 43 000:-, campa super record 11, 6.25kg. Ja, lite trött och grinig...

Ramen ser ju fin ut. Hoppas den rullar fint också. Men det borde den ju göra på ett par suzue nav.

Re: The Valkenburg Experience

Posted: 12 Jun 2011 17:24
by Muffat Stål
Kalla mig elak, men grafiken fick mig genast att tänka på denna fenomenala sketch av Varan-gänget för sisådär 15 år sedan. :wink:
Image

Dock kul att du gillar din hoj, det är alltid härligt att se!

Re: The Valkenburg Experience

Posted: 12 Jun 2011 17:34
by Rokkoko
Jag tycker att det är en fin cykel, men 47 000:-? Var det rätt uppfattat?

Re: The Valkenburg Experience

Posted: 12 Jun 2011 18:15
by Jonis!
Rokkoko wrote:Jag tycker att det är en fin cykel, men 47 000:-? Var det rätt uppfattat?
har jag svårt att tänka mig om det inte är inräknat en jävla massa arbetstid. var kommer den siffran ifrån?
Valkenburgen kostade väl runt 6k med andra prylar. Det är ju heltklart en fin hoj! Men jag hade nog valt något roligare att polera..
Btw, vann inte Snäll på en "Crescent-orange" hoj med pipita mönster och hela köret (dvs en världsmästarcykel.. så mycket snyggare i mina ögon) ?

Re: The Valkenburg Experience

Posted: 12 Jun 2011 18:18
by MarcAd
Grattis till en fin hoj och bilder.

47 000.- är nog för en Crecent Exa , deras dyraste racer.

aaa för sent...

Re: The Valkenburg Experience

Posted: 12 Jun 2011 18:24
by Bratt
MarcAd wrote:Grattis till en fin hoj och bilder.

47 000.- är nog för en Crecent Exa , deras dyraste racer.

aaa för sent...
Ja det var precis den jag tänkte på: http://www.crescent.se/traeningtaevling ... 40-20-vxl/

2012 år modell
Image

man kan ju drömma.

Re: The Valkenburg Experience

Posted: 12 Jun 2011 19:24
by Rokkoko
Tänkte väl. Vad gick cykeln i fråga på då?

Re: The Valkenburg Experience

Posted: 12 Jun 2011 19:56
by Streamliner
Bratt wrote:Jag måste bara fråga. Vad är det som gör denna ram så speciell? Och cyklade inte Harry Snäll linjelopp? Dagens cresent står inte högt i kurs i min värld tyvärr. Jag menar kom igen, 47 000:- borde man minst får en full Dura Ace grupp för och cykel långt under 7.2kg. Du kan ju få en Canyon för 43 000:-, campa super record 11, 6.25kg. Ja, lite trött och grinig...

Ramen ser ju fin ut. Hoppas den rullar fint också. Men det borde den ju göra på ett par suzue nav.
Förstår faktiskt inte var siffran 47.000 kr kommer ifrån?
Kan du förklara närmare vad du menar Bratt?

Re: The Valkenburg Experience

Posted: 12 Jun 2011 20:53
by Bratt
Streamliner wrote:
Bratt wrote:Jag måste bara fråga. Vad är det som gör denna ram så speciell? Och cyklade inte Harry Snäll linjelopp? Dagens cresent står inte högt i kurs i min värld tyvärr. Jag menar kom igen, 47 000:- borde man minst får en full Dura Ace grupp för och cykel långt under 7.2kg. Du kan ju få en Canyon för 43 000:-, campa super record 11, 6.25kg. Ja, lite trött och grinig...

Ramen ser ju fin ut. Hoppas den rullar fint också. Men det borde den ju göra på ett par suzue nav.
Förstår faktiskt inte var siffran 47.000 kr kommer ifrån?
Kan du förklara närmare vad du menar Bratt?
http://www.crescent.se/traeningtaevling ... 40-20-vxl/ <-- 47000:-

Följ länken ovan. Dom har till och med mage att skriva att det är ett dura-ace system då det egentligen är en blandning mellan ultegra och dura-ace. Så vad jag vill säga är --> Cresent + s

Re: The Valkenburg Experience

Posted: 12 Jun 2011 21:34
by Streamliner
Bratt wrote:
Streamliner wrote:
Bratt wrote:Jag måste bara fråga. Vad är det som gör denna ram så speciell? Och cyklade inte Harry Snäll linjelopp? Dagens cresent står inte högt i kurs i min värld tyvärr. Jag menar kom igen, 47 000:- borde man minst får en full Dura Ace grupp för och cykel långt under 7.2kg. Du kan ju få en Canyon för 43 000:-, campa super record 11, 6.25kg. Ja, lite trött och grinig...

Ramen ser ju fin ut. Hoppas den rullar fint också. Men det borde den ju göra på ett par suzue nav.
Förstår faktiskt inte var siffran 47.000 kr kommer ifrån?
Kan du förklara närmare vad du menar Bratt?
http://www.crescent.se/traeningtaevling ... 40-20-vxl/ <-- 47000:-

Följ länken ovan. Dom har till och med mage att skriva att det är ett dura-ace system då det egentligen är en blandning mellan ultegra och dura-ace. Så vad jag vill säga är --> Cresent + s

Avsikten med att skapa den här tråden var för min del att bidra till forumet med något trevligt att titta på, ungefär som att man ibland köper en cykeltidning bara för att titta på fina bilder och njuta av dem. Man måste inte vilja äga det som visas på bilderna men världen består av en hel rad alternativ som passar olika människor på olika vis. Därmed inte sagt att det ena är mer är riktigt än det andra.

Vad Crescent gör eller vad de tar betalt för sina produkter får stå för dem. Det du refererar till har jag ingen vetskap eller kunskap om och jag kan inte se på vilket sätt detta berör min tråd?

Jag har förstått att det finns många på forumet som inte gillar Crescent och det är helt ok. Det finns många märken som jag inte gillar också men jag gläds med dem som väljer att köra och älska dessa märken.

Frågan är vad vi ska ha det här forumet till egentligen om det är så lågt i taket? Varför kan inte var och en få ha sina ideal och bli respekterade för detta?

Jag har sett den här tendensen tidigare på forumet och ibland tänker jag på att just de personerna som alltid klagar är just samma personer som, i varje fall jag sett, aldrig själva har bidragit med något för att glädja andra i till exempel en bildberättelse.

Nå, hur vill vi ha det?

Re: The Valkenburg Experience

Posted: 12 Jun 2011 21:56
by Muffat Stål
Jag vet inte varför jag får för mig att svara ur någon form av objektiv synvinkel här, men jag lurar mig själv att jag kan det. Anledningen att folk reagerar, över huvud taget, är sättet du presenterar din cykel på. Det finns oändligt många fina cyklar i stallen hemma hos fg´s medlemmar som man får se en skymt av då och då, vilket i alla fall jag tycker räcker för att stilla mina begär. Att posta 20 softade bilder med ditklistrade lens flares på sin älskling utan någon (för mig skönjbar) glimt i ögat öppnar dörren för kritik. Dessutom tror jag att reaktionen på bildsviten hade varit mer positiv om du visat upp, typ en Cinelli laser eller något annat mer unikt bygge..
Jag tror inte (nu är jag inte objektiv längre) att någon majoritet av läsarna på forumet är jättesugna på att förkovra sig i valkenburg-porr en söndag kväll. Och på ett sätt är ett väl så här ett forum ska funka. Åsikter möts, kritik ges, vissa idéer sågas medan andra hyllas.
Däremot är det, som jag redan tryckt på, skitkul att du har kommit fram till ett bygge du är nöjd med. Gött!

Re: The Valkenburg Experience

Posted: 12 Jun 2011 22:13
by Fredde
Såhär borde ju varenda cykel i "visa din cykel"-tråden visas och inte någon halvöppen kartong med ett hörn av ram och en halv logga som tittar ut.

/Fredde

Re: The Valkenburg Experience

Posted: 12 Jun 2011 22:21
by ArvidSvensson
Stå på dig streamliner! Klart man ska älska sin cykel! Nyttigt att provtrycka takhöjden på forat också.

Re: The Valkenburg Experience

Posted: 12 Jun 2011 22:22
by Muffat Stål
Fredde wrote:Såhär borde ju varenda cykel i "visa din cykel"-tråden visas och inte någon halvöppen kartong med ett hörn av ram och en halv logga som tittar ut.

/Fredde
Skyll inte på mig när jag sänker servern med bilder på korkpluggar, tyglindor, lackskador, rost och annan skit. :wink:

Sen vill jag bara påpeka att det inte är jag som har Less is more som mitt motto. Less is a bore brukar jag försöka leva efter.

Re: The Valkenburg Experience

Posted: 12 Jun 2011 23:03
by Bratt
Streamliner wrote:Vad Crescent gör eller vad de tar betalt för sina produkter får stå för dem. Det du refererar till har jag ingen vetskap eller kunskap om och jag kan inte se på vilket sätt detta berör min tråd?

Varför kan inte var och en få ha sina ideal och bli respekterade för detta?

Nå, hur vill vi ha det?
Jag tycker inte det var helt OT från min sida. Du lägger upp en bilder på en cykel med en ram från cresent och jag för fram mina åsikter om företaget. Missade du även att jag kommenterade ramen? När jag skriver speciell så undrar jag på vilket sätt den skiljer sig från cresents Retro 601? Ingen retorisk fråga! Jag har redan försökt leta reda på svaret själv utan framgång. Så idiotiskt nog så frågade jag ägaren till en...

Att inte visa respekt vore att skriva "din ram set ut som din mors vagina". Personliga angrepp osv. Känner du dig personligen angripen då jag kritiserar Cresent? Smaken är som baken med det cresent gör är inte försvarbart.

Hur jag vill ha det? Diskussion och frihet att uttrycka åsikter. Men även friheten att lägga upp tio bilder i en egen tråd på sin nya ögonsten såklart.