Stora klädtråden

Välkommen till FIXEDGEAR.SE!
Singular
Posts: 96
Joined: 29 Nov 2012 19:00

Re: Stora klädtråden

Post by Singular » 05 Feb 2013 18:29

Otto wrote:
Huliganen wrote:Cykelkläder? Jag är förvirrad! Var det inte casual golfkläder med kvalitetsproblem som var J.Lindebergs grej?
Mr. Lindeberg gillar cykling. Han har gått in som klädsponsor för CK Valhalls elitlag. Inte konstigare än så.
Nja, Johan Lindeberg har faktiskt sedan ett halvt decennium inget alls med märket att göra längre - jag misstänker starkt att det är hurtige Stefan Engström som varit drivande bakom sponsringen (men det är likväl Trimtex som står för kläderna).

abacaxi
Posts: 5649
Joined: 19 Jul 2011 09:28
Location: Falun

Re: Stora klädtråden

Post by abacaxi » 05 Feb 2013 19:07

frank.h wrote:Känner mig fortfarande bara lite obekväm.
alltså jag är hemskt ledsen om jag trampade på några ömma tår. min poäng var ju att det inte finns några direkta posörer i stockholm, de som ser mest ut som coola cykelnördar också är de som har störst genuint cykelintresse. tog bara några exempel på snubbar jag tycker är extra coola, det tycker jag ni är i alla fall. det finns ju en myt att det finns en massa hipsters i campakeps som leder sina fixies upp och ner för götgatsbacken hela dagarna men jag har aldrig riktigt sett dem.
K: sadelstolpe silver utan setback 27,2
K: sadelstolpklämma silver 31,8
K: bangaffel 1", muffat stål eller kolfiber
http://velospace.org/user/71128

K-dregg
Posts: 740
Joined: 16 Aug 2009 12:27

Re: Stora klädtråden

Post by K-dregg » 05 Feb 2013 19:32

Om det vore så väl...

Image

User avatar
radiodept
Posts: 668
Joined: 23 Jul 2008 20:50
Location: Eskilstuna

Re: Stora klädtråden

Post by radiodept » 05 Feb 2013 20:12

Vet inte om dessa har varit med förut, men Café du Cycliste har en del kläder som ser något normala ut och som man kan ha på sig även inne i stan.

http://www.cafeducycliste.com/

Image
Image

Det bästa, en midlayer hood:
Image
Image

User avatar
Batman
Posts: 563
Joined: 04 Sep 2008 14:17
Location: Sthlm
Contact:

Re: Stora klädtråden

Post by Batman » 05 Feb 2013 21:07

K-dregg wrote:Om det vore så väl...

Image
Den snubben har jobbat som bud på ryska posten...
WarHeadCouriers

User avatar
Batman
Posts: 563
Joined: 04 Sep 2008 14:17
Location: Sthlm
Contact:

Re: Stora klädtråden

Post by Batman » 05 Feb 2013 21:08

Och btw, Är det sveavägen han går på...
WarHeadCouriers

abacaxi
Posts: 5649
Joined: 19 Jul 2011 09:28
Location: Falun

Re: Stora klädtråden

Post by abacaxi » 05 Feb 2013 21:14

haha
K: sadelstolpe silver utan setback 27,2
K: sadelstolpklämma silver 31,8
K: bangaffel 1", muffat stål eller kolfiber
http://velospace.org/user/71128

K-dregg
Posts: 740
Joined: 16 Aug 2009 12:27

Re: Stora klädtråden

Post by K-dregg » 05 Feb 2013 21:24

Ouch..

User avatar
klasolsson
Posts: 3107
Joined: 09 Jul 2008 06:09
Location: Stockholm

Stora klädtråden

Post by klasolsson » 05 Feb 2013 22:32

Batman wrote:
K-dregg wrote:Om det vore så väl...

Image
Den snubben har jobbat som bud på ryska posten...
Såg han PÅ sin cykel i fredags kväll...

User avatar
Otto
Posts: 2416
Joined: 08 Nov 2007 20:05
Location: Göteborg
Contact:

Stora klädtråden

Post by Otto » 05 Feb 2013 22:42

Singular wrote:
Otto wrote:
Huliganen wrote:Cykelkläder? Jag är förvirrad! Var det inte casual golfkläder med kvalitetsproblem som var J.Lindebergs grej?
Mr. Lindeberg gillar cykling. Han har gått in som klädsponsor för CK Valhalls elitlag. Inte konstigare än så.
Nja, Johan Lindeberg har faktiskt sedan ett halvt decennium inget alls med märket att göra längre - jag misstänker starkt att det är hurtige Stefan Engström som varit drivande bakom sponsringen (men det är likväl Trimtex som står för kläderna).
Ja, så kanske det är. Har bara hört det lite på tjötnivå på tävlingar där Valhall vart med. Visst det är trimtex, JL är ju som sagt bara sponsor.

User avatar
Otto
Posts: 2416
Joined: 08 Nov 2007 20:05
Location: Göteborg
Contact:

Stora klädtråden

Post by Otto » 05 Feb 2013 22:44

K-dregg wrote:Jag får lite "übermensch"/ariska vibbar på team JL bilden..
Ja, cykling är ju en rätt "vit" sport.

User avatar
bankiren
Posts: 1532
Joined: 21 Apr 2011 11:26
Location: sthlm 116

Re: Stora klädtråden

Post by bankiren » 06 Feb 2013 09:41

abacaxi wrote:Ok jag utvecklar: ni har de snyggaste cyklarna och de coolaste kläderna och tatueringarna, visste man inte att ni var jävlar på att cykla också hade ni lätt passerat som posörer. :-) Det är en komplimang, inget personangrepp. Tur att huliganen fattade i alla fall.
Jag är inte på det här forumet för att få personliga bedömningar, jag är här föra att få hjälp med saker och hälpa andra, samt köpa och sälja saker.

har en länk till dig -> http://happymtb.org/forum/list.php/1
@fistasthlm

User avatar
Huliganen
Posts: 1450
Joined: 08 May 2012 12:53
Location: Dalen

Re: Stora klädtråden

Post by Huliganen » 06 Feb 2013 10:42

Jag hoppar in med ett högtravande citat!!
This is what the infamous "symbolic castration" means: the castration which occurs by the very fact of me being caught in the symbolic order, assuming a symbolic mask or title. Castration is the gap between what I immediately am and the symbolic title which confers on me a certain status and authority. In this precise sense, far from being the opposite of power, it is synonymous with power; it is that which confers power on me. So one has to think of the phallus not as the organ which immediately expresses the vital force of my being, but, as such an insignia, as a mask which I put on in the same way a king or judge puts on his insignia - phallus is a kind of organ without a body which I put on, which gets attached to my body, without ever becoming its organic part, forever sticking out as its incoherent, excessive supplement.

Because of this gap, the subject cannot ever fully and immediately identify with his symbolic mask or title; the subject's questioning of his symbolic title is what hysteria is about: "Why am I what you're saying that I am?" Or, to quote Shakespeare's Juliet: "Why am I that name?" There is a truth in the wordplay between "hysteria" and "historia": the subject's symbolic identity is always historically determined, dependent upon a specific ideological constellation. We are dealing here with what Louis Althusser called "ideological interpellation": the symbolic identity conferred on us is the result of the way the ruling ideology "interpellates" us - as citizens, democrats or Christians. Hysteria emerges when a subject starts to question or to feel discomfort in his or her symbolic identity: "You say I am your beloved - what is there in me that makes me that? What do you see in me that causes you to desire me in that way?" Richard II is Shakespeare's ultimate play about hystericization (in contrast to Hamlet, the ultimate play about obsessionalization). Its topic is the progressive questioning by the King of his own "kingness" - what is it that makes me a king? What remains of me if the symbolic title "king" is taken away from me?
Ha d gott
/Huliganen
F‡$†Λ $†HŁΜ

TARCK'S NOT DEAD
BOMB HILLS NOT COUNTRIES

abacaxi
Posts: 5649
Joined: 19 Jul 2011 09:28
Location: Falun

Re: Re: Stora klädtråden

Post by abacaxi » 06 Feb 2013 11:42

bankiren wrote:Jag är inte på det här forumet för att få personliga bedömningar
Jag är ju heller inte här för att tillgodose dina önskemål. Jag ber som sagt om ursäkt om jag sårat någon, vad mer kan du begära, men jag förbehåller mig rätten att ha min egen uppfattning om vad forumet eventuellt är till för eller inte.
K: sadelstolpe silver utan setback 27,2
K: sadelstolpklämma silver 31,8
K: bangaffel 1", muffat stål eller kolfiber
http://velospace.org/user/71128

hoskar
Posts: 25
Joined: 18 Sep 2012 21:18

Re: Stora klädtråden

Post by hoskar » 07 Feb 2013 07:48

J.Lindeberg har ju gjort en cykelkostym i snart tre år. Med reflexer som sitter på insidan på byxbenet och armen som man kan vika upp. Sen även under slaget. Sen är de lite mjukare och har funktionstyg på insidan.

Sen har de ju även gjort en cykel med bike id. Cykelintresset kommer från en av ägarna Stefan Engström.

har själv två cykelkostymer!

User avatar
Karateklubben
Posts: 318
Joined: 24 May 2012 10:24
Location: Karateklubben

Re: Stora klädtråden

Post by Karateklubben » 07 Feb 2013 11:27

hoskar wrote:J.Lindeberg har ju gjort en cykelkostym i snart tre år. Med reflexer som sitter på insidan på byxbenet och armen som man kan vika upp. Sen även under slaget. Sen är de lite mjukare och har funktionstyg på insidan.

Sen har de ju även gjort en cykel med bike id. Cykelintresset kommer från en av ägarna Stefan Engström.

har själv två cykelkostymer!
VA!!! Som Rapha typ?
Vill ha! (Bara för att jävlas med Huliganen.) ;)
Reality bites fiction by far!

http://www.fistasthlm.com

User avatar
TJ Mackey
Posts: 750
Joined: 20 Apr 2010 17:39
Location: Gbg

Stora klädtråden

Post by TJ Mackey » 07 Feb 2013 13:30

En liten anekdot "semi off-topic"; ibland är det högt i tak här, ibland inte..
Hur som helst så var vi ett gäng svenskar som bodde i London i begynnelsen av 2000-talet. Självklart så bestod stora delar den ettåriga vistelsen där av ansenliga mängder partydroger. Vi hade en kontakt som försåg oss med det vi, för tillfället, ville testa (uppåt & nedåt). Vissa kanske har svårt förstå detta, så jag kontextualliserar gärna på förfrågan...

Kontakten var en vänlig och ivrig liten spillevink. Serviceinriktad som få. Jag gissar att han hade en stor kundkrets och att han var oförskämt nöjd med sin tillvaro i denna osedliga, smutsiga värld. Jag menar, vi ungdomar trivdes ju rätt bra med det under det året. MEN vi tänkte självklart flytta vidare och studera osv osv..

Andra planer hade tydligen langaren också. Det förstod vi när han senare startade företaget Bricklane Bikes. Vet inte riktigt varför jag tycker att det är en historia värd att delge här, men det finns ju något fint i att ta sig ur kriminalitet och starta en verksamhet som, högst troligt, försörjer honom många andra därtill.

Slut. Off-topic

User avatar
Otto
Posts: 2416
Joined: 08 Nov 2007 20:05
Location: Göteborg
Contact:

Re: Stora klädtråden

Post by Otto » 07 Feb 2013 13:52

Få igång sin karriär med hjälp av droger är väl rätt vanlig inom cykelvärlden. :wink:

User avatar
Karateklubben
Posts: 318
Joined: 24 May 2012 10:24
Location: Karateklubben

Re: Stora klädtråden

Post by Karateklubben » 07 Feb 2013 13:55

TJ Mackey wrote:Lång historia..........En liten anekdot "semi off-topic" Bricklane Bikes.
+1 8)
Reality bites fiction by far!

http://www.fistasthlm.com

User avatar
TJ Mackey
Posts: 750
Joined: 20 Apr 2010 17:39
Location: Gbg

Stora klädtråden

Post by TJ Mackey » 07 Feb 2013 17:20

Karateklubben wrote:
TJ Mackey wrote:Lång historia..........En liten anekdot "semi off-topic" Bricklane Bikes.
+1 8)
Du får ursäkta den långdragna historien. Men jag tänkte att jag inte enbart kunde vräka ur mig att grundaren till en början var knarklangare...

Post Reply