alu-ram, nu!

Välkommen till FIXEDGEAR.SE!
User avatar
limitedlizard
Posts: 879
Joined: 10 Aug 2008 18:50

Post by limitedlizard » 01 Feb 2009 22:52

Vad kostar campagnolo veven?
Och hur sjutton går det med byggena?

User avatar
Jonas414
Posts: 554
Joined: 15 Mar 2008 23:10
Location: 414 GBG

Post by Jonas414 » 01 Feb 2009 23:00

David_gbg wrote:Vad kostar campagnolo veven?
Och hur sjutton går det med byggena?
Ja du, min e ju klar, kolla på köp/sälj...ser du mina specs.
Campavevarna nya e ju saftigt dyra...men kan nog få tag på dom rätt så ok på den berömda siten som börjar på e...
Men om du vill ha en grüm ram, köp en bmc trackmachine, en av mina dröm-ramar iaf...eller köp min tokbilligt!!..... :D

User avatar
Todd
Posts: 204
Joined: 12 Nov 2008 18:00
Location: Stockholm

Post by Todd » 02 Feb 2009 18:30

Bubblan wrote:
johndoe wrote:Nu är jag sjukt less på att vänta på alla mina olika ramar, först skulle det ju vara en merckx alu-ram men det blev ju nåt majorfuckup och nu väntar jag på en ridley, men det kommer tamefan aldrig, så nu är jag jävligt nära på att lägga ner det här! Så jag tar en sista chans: Nån som vet var man kan få tag i en alu-ram skitsnabbt??? Innan helgen är ett måste och den får kosta sisådär 7-8 papp.
Monoc Track
http://monoc.co.uk/frames.htm#t

Duratec Sprinter T11
http://www.xcr.cz/shop/produkt-620-4702 ... r-t11.html

Duratec Magnetic T9
http://www.kolokram.cz/product_info.php ... ts_id=1382
Monoco track såg ju riktigt fin ut i mina ögon.. Ska kanske kolla på en sådan sj.. Vet inte vad det är än men jag gillar verkligen utseendet. Hade tänkt införskaffa en Dolan pre-cursa så där lite på skoj, men att bygga eget kan ju kanske vara nått nu när man förfryser både det ena och det andra(!?) utomhus...
Men borde inte frakten bli svindyr? Frakten är ju typ +100% av priset på allt annat.. :(
Nemo enim fere saltat sobrius, nisi forte insanit

User avatar
limitedlizard
Posts: 879
Joined: 10 Aug 2008 18:50

Post by limitedlizard » 02 Feb 2009 20:59

Todd wrote: Monoco track såg ju riktigt fin ut i mina ögon.. Ska kanske kolla på en sådan sj.. Vet inte vad det är än men jag gillar verkligen utseendet. Hade tänkt införskaffa en Dolan pre-cursa så där lite på skoj, men att bygga eget kan ju kanske vara nått nu när man förfryser både det ena och det andra(!?) utomhus...
Men borde inte frakten bli svindyr? Frakten är ju typ +100% av priset på allt annat.. :(
Jag kollade frakten på en Vigoreilli-ram från England och de skulle "bara" ha £29. Tyckte det lät galet billigt. :)

User avatar
Todd
Posts: 204
Joined: 12 Nov 2008 18:00
Location: Stockholm

Post by Todd » 02 Feb 2009 21:58

David_gbg wrote:
Todd wrote: Monoco track såg ju riktigt fin ut i mina ögon.. Ska kanske kolla på en sådan sj.. Vet inte vad det är än men jag gillar verkligen utseendet. Hade tänkt införskaffa en Dolan pre-cursa så där lite på skoj, men att bygga eget kan ju kanske vara nått nu när man förfryser både det ena och det andra(!?) utomhus...
Men borde inte frakten bli svindyr? Frakten är ju typ +100% av priset på allt annat.. :(
Jag kollade frakten på en Vigoreilli-ram från England och de skulle "bara" ha £29. Tyckte det lät galet billigt. :)
Nice, nice.. Slå till! :P
Nemo enim fere saltat sobrius, nisi forte insanit

User avatar
limitedlizard
Posts: 879
Joined: 10 Aug 2008 18:50

Post by limitedlizard » 02 Feb 2009 22:04

Tro mig jag är grymt sugen... :)

GIA
Posts: 23
Joined: 29 Jan 2009 17:27

Post by GIA » 02 Feb 2009 22:44

http://www.cellbikes.com.au/p_1624_PRIN ... TRACK_BIKE

Jag får för mig att det är en schysst deal

User avatar
Todd
Posts: 204
Joined: 12 Nov 2008 18:00
Location: Stockholm

Post by Todd » 03 Feb 2009 12:56

David_gbg wrote:Tro mig jag är grymt sugen... :)
Får man fråga var du hittade denna ram btw? ^^
Nemo enim fere saltat sobrius, nisi forte insanit

User avatar
Todd
Posts: 204
Joined: 12 Nov 2008 18:00
Location: Stockholm

Post by Todd » 03 Feb 2009 13:01

Gaaaah!
Lyckas inte få tag i nån Monoc återförsäljare.. Ska kolla cykelcity lr vilka det nu var och se om dom kan beställa hem.. (Frakt på typ 5 000 som vanligt?!)
Nemo enim fere saltat sobrius, nisi forte insanit

User avatar
limitedlizard
Posts: 879
Joined: 10 Aug 2008 18:50

Post by limitedlizard » 03 Feb 2009 16:23

Todd wrote:
David_gbg wrote:Tro mig jag är grymt sugen... :)
Får man fråga var du hittade denna ram btw? ^^
Menar du Vigorellin? I så fall var det på http://www.parker-international.co.uk/

User avatar
vigorelli
Posts: 243
Joined: 07 Apr 2008 11:32
Location: linköping

Post by vigorelli » 04 Feb 2009 10:11

jag köpte min från parker! minns inte exakt pris men bra gick det då.

User avatar
limitedlizard
Posts: 879
Joined: 10 Aug 2008 18:50

Post by limitedlizard » 04 Feb 2009 10:35

vigorelli wrote:jag köpte min från parker! minns inte exakt pris men bra gick det då.
Hur lång är du och vilken storlek köpte du?
Jag är 183 och kikar på en 56:a, tror du det kan funka?

User avatar
Todd
Posts: 204
Joined: 12 Nov 2008 18:00
Location: Stockholm

Post by Todd » 04 Feb 2009 11:51

Ok, en liten update: Cykelcity har avslutat samarbetet med "Monoc" och kan tydligen inte hämta hem en ram. Men dom ska tydligen sälja en "Ridley oval" ram framöver.

Om någon vet ett ställe där man kan få tag på Monoc så kan denna någon gärna slänga upp siten :D
Nemo enim fere saltat sobrius, nisi forte insanit

User avatar
Jonas414
Posts: 554
Joined: 15 Mar 2008 23:10
Location: 414 GBG

Post by Jonas414 » 04 Feb 2009 11:52

David_gbg wrote:
vigorelli wrote:jag köpte min från parker! minns inte exakt pris men bra gick det då.
Hur lång är du och vilken storlek köpte du?
Jag är 183 och kikar på en 56:a, tror du det kan funka?
Pöjk, ta dina mått, gjorde jag och fick rätt strl. Trodde jag genrellt körde på en 55-56, men nu kör jag på 53-54, beroendes på ram-tillverkare. Så mitt tips är ju faktiskt att mäta upp dig och sen kolla på vad vigorellin har för geometri och sen kan du utgå från det. Men som alltid förr så lär jag väl få skit och gnäll och annat jävla kiss för att jag säger det här, så gör som du vill. Men köp för fan en ram nu!! :D :D

Testa den här siten,kan funka: http://www.wrenchscience.com
Last edited by Jonas414 on 04 Feb 2009 11:54, edited 1 time in total.

User avatar
Jonas414
Posts: 554
Joined: 15 Mar 2008 23:10
Location: 414 GBG

Post by Jonas414 » 04 Feb 2009 11:54

Todd wrote:Ok, en liten update: Cykelcity har avslutat samarbetet med "Monoc" och kan tydligen inte hämta hem en ram. Men dom ska tydligen sälja en "Ridley oval" ram framöver.

Om någon vet ett ställe där man kan få tag på Monoc så kan denna någon gärna slänga upp siten :D

Kör på Ridley Oval, kan rekommenderas, inget märkvärdig, men funkar.

hejdå

Post by hejdå » 04 Feb 2009 12:31

johndoe wrote:
Todd wrote:Ok, en liten update: Cykelcity har avslutat samarbetet med "Monoc" och kan tydligen inte hämta hem en ram. Men dom ska tydligen sälja en "Ridley oval" ram framöver.

Om någon vet ett ställe där man kan få tag på Monoc så kan denna någon gärna slänga upp siten :D

Kör på Ridley Oval, kan rekommenderas, inget märkvärdig, men funkar.
För oss roadwarriors är en fjäderlätt parkettslickare som en ridley oval högst märkvärdig! Din gröna paké är mindre märkvärdig, har du föresten fått den eller ska jag ringa till TBS åt dig?

User avatar
Andye
Posts: 2062
Joined: 06 Dec 2007 10:06
Location: Västertorp

Post by Andye » 04 Feb 2009 12:48

SimonBusk wrote:
johndoe wrote:
Todd wrote:Ok, en liten update: Cykelcity har avslutat samarbetet med "Monoc" och kan tydligen inte hämta hem en ram. Men dom ska tydligen sälja en "Ridley oval" ram framöver.

Om någon vet ett ställe där man kan få tag på Monoc så kan denna någon gärna slänga upp siten :D

Kör på Ridley Oval, kan rekommenderas, inget märkvärdig, men funkar.
För oss roadwarriors är en fjäderlätt parkettslickare som en ridley oval högst märkvärdig! Din gröna paké är mindre märkvärdig, har du föresten fått den eller ska jag ringa till TBS åt dig?
WTF , ska Johndoe byta ut sin Ridley mot en pansarvagnstung Paké. :shock:
--------->>><<<<--------------

User avatar
Jonas414
Posts: 554
Joined: 15 Mar 2008 23:10
Location: 414 GBG

Post by Jonas414 » 04 Feb 2009 12:51

Andye wrote:
SimonBusk wrote:
johndoe wrote:
Todd wrote:Ok, en liten update: Cykelcity har avslutat samarbetet med "Monoc" och kan tydligen inte hämta hem en ram. Men dom ska tydligen sälja en "Ridley oval" ram framöver.

Om någon vet ett ställe där man kan få tag på Monoc så kan denna någon gärna slänga upp siten :D

Kör på Ridley Oval, kan rekommenderas, inget märkvärdig, men funkar.
För oss roadwarriors är en fjäderlätt parkettslickare som en ridley oval högst märkvärdig! Din gröna paké är mindre märkvärdig, har du föresten fått den eller ska jag ringa till TBS åt dig?
WTF , ska Johndoe byta ut sin Ridley mot en pansarvagnstung Paké. :shock:
Hehe...njae...tänkte komplettera min arsenal bara... :D

User avatar
Todd
Posts: 204
Joined: 12 Nov 2008 18:00
Location: Stockholm

Post by Todd » 04 Feb 2009 22:44

johndoe wrote:
Andye wrote:
SimonBusk wrote:
johndoe wrote:
Todd wrote:Ok, en liten update: Cykelcity har avslutat samarbetet med "Monoc" och kan tydligen inte hämta hem en ram. Men dom ska tydligen sälja en "Ridley oval" ram framöver.

Om någon vet ett ställe där man kan få tag på Monoc så kan denna någon gärna slänga upp siten :D

Kör på Ridley Oval, kan rekommenderas, inget märkvärdig, men funkar.
För oss roadwarriors är en fjäderlätt parkettslickare som en ridley oval högst märkvärdig! Din gröna paké är mindre märkvärdig, har du föresten fått den eller ska jag ringa till TBS åt dig?
WTF , ska Johndoe byta ut sin Ridley mot en pansarvagnstung Paké. :shock:
Hehe...njae...tänkte komplettera min arsenal bara... :D
Tack för tipsen! Lär nog bli en Ridley oval.. Orkar inte krångla till det med beställningar från USA å sånt just nu..
Nemo enim fere saltat sobrius, nisi forte insanit

User avatar
Lukas
Posts: 274
Joined: 25 Jun 2008 15:51
Location: Malmö

Post by Lukas » 26 Apr 2009 13:31

Menar inte på något sätt att kapa tråden. Men har några frågor om Leader-ramar - i allmänhet och 725TR i synnerhet - (och då kändes det som att detta var bästa tråden att ta frågorna i):
• Någon affär inom EU som säljer dom?
• Vad har ni för erfarenheter av Leader-ramar?
• Om man köper via E-bay/leaderbikestore.com, är tull att räkna med?
• Vilka alternativ till ramar finns?
Är sugen på en ny alu-ram och tycker att Leader verkar ligga bra till i pris.

Post Reply