Page 133 of 136
Re: VISA: Din/a växelcyklar.
Posted: 10 Jul 2018 10:02
by h.wallin
Det har ju rätt i det såklart, Russ. Har ju en stålgaffel på min titanhoj och den känns ju inte så framtung ens.. Kan ju inte riktigt jämföras med dämpade gafflar..
Mats, på din Miyata är ju OG-stål-gaffel det enda rätta
VISA: Din/a växelcyklar.
Posted: 10 Jul 2018 10:07
by h.wallin
Här är två av mina växelhojar.
Re: VISA: Din/a växelcyklar.
Posted: 10 Jul 2018 16:37
by SåsenFrÅsen
h.wallin wrote:
Här är två av mina växelhojar.
Fina! Känner att jag saknar min gamla Dale
Skickat från min VTR-L29 via Tapatalk
Re: VISA: Din/a växelcyklar.
Posted: 30 Jul 2018 19:53
by Randeas
Re: VISA: Din/a växelcyklar.
Posted: 04 Aug 2018 18:13
by Nobody
Nytt bygge.
Re: VISA: Din/a växelcyklar.
Posted: 10 Aug 2018 18:50
by almlof
Nobody wrote:
Nytt bygge.
Najs. Karate Monkey? Är det en storlek Large?
Re: VISA: Din/a växelcyklar.
Posted: 11 Aug 2018 13:07
by karlarson
Ny arbetshäst.
Re: VISA: Din/a växelcyklar.
Posted: 11 Aug 2018 14:04
by xshzu
¡Fet!
Re: VISA: Din/a växelcyklar.
Posted: 16 Aug 2018 18:35
by Poak
Min första cannondale
Re: VISA: Din/a växelcyklar.
Posted: 17 Aug 2018 10:26
by SåsenFrÅsen
Poak wrote:
Min första cannondale
Grattis!
Skickat från min VTR-L29 via Tapatalk
Re: VISA: Din/a växelcyklar.
Posted: 17 Aug 2018 11:35
by ravelax
Helskön!
Re: VISA: Din/a växelcyklar.
Posted: 18 Aug 2018 15:55
by Poak
SåsenFrÅsen wrote:Poak wrote:
Min första cannondale
Grattis!
Skickat från min VTR-L29 via Tapatalk
Tackar!
Re: VISA: Din/a växelcyklar.
Posted: 23 Sep 2018 19:02
by J2000E
Kan inte vänta på att planerad sadelstolpe skall anlända. Fast i tull- och moms-land. Sätter dit en Super Record-stolpe så länge.
Sista sekunderna av dagsljus gör det svårt att fotografera.
Re: VISA: Din/a växelcyklar.
Posted: 24 Sep 2018 08:52
by ravelax
Vad är planerad stolpe? Tycker Super Recorden sitter som en smäck! Stiligt bygge, kul att se den färdig!
Re: VISA: Din/a växelcyklar.
Posted: 24 Sep 2018 10:12
by J2000E
Blir lite korspostning men jag hoppas att det inte gör för mycket.
Ja, Super Record-stolpe känns naturligt men tanken med bygget är en imaginär man/kvinna som 1983 vill köra aero. Handtagen konverterade, Rovalhjul, ramen i sig - och 1983 fanns det inte så många aero-sadelstolpar att välja på. De som fanns var ofta ganska trista rent designmässigt. Den jag till slut tyckte kunde vara OK var en Cambio Rino. Ett litet företag från Milano.
Den har en lång aero-del och bra design i övrigt.
Detta var bilderna (framgår av vem jag lånat dem) som avgjorde det för mig:
Snodda på annat ställe:
Re: VISA: Din/a växelcyklar.
Posted: 26 Sep 2018 23:11
by ravelax
Ja, Rino-stolparna är snygga! Har varit nyfiken på att prova deras växlar också (som inkräktade på SunTours patent medan det fortfarande gällde!)...
Re: VISA: Din/a växelcyklar.
Posted: 17 Oct 2018 17:54
by Sönke
Min höst/vintercykel
Re: VISA: Din/a växelcyklar.
Posted: 19 Oct 2018 19:38
by J2000E
Ser mycket trevlig ut - snygg och praktisk! En Campionissimo/Coppi-sadel passar dessutom på allt. Vad är det för däck? Vill gärna ha något liknande på min MB-1.
Re: VISA: Din/a växelcyklar.
Posted: 20 Oct 2018 12:20
by Viktoor
Hella dope univega ^
Däcken ser ut som Onza Ibex?
Re: VISA: Din/a växelcyklar.
Posted: 27 Oct 2018 11:45
by alvinstraight
Merckx MXL Motorola Team 1992 - Dag Otto Lauritzens