Välkommen till FIXEDGEAR.SE!
-
Viggen
- Posts: 3188
- Joined: 06 Oct 2009 09:26
- Location: Jämtlands fjäll
-
Contact:
Post
by Viggen » 25 Feb 2011 09:37
Bompet wrote:@Viggen
Mycket tjusigt! Tub på den and you're laughing. Håller med om att kedjan ser för kort ut, Kör Stort fram|Stort bak + 2 länkar.
Jag kontrar med stål-öket:
[img]landsvägs_samuraj.jpg[/img]
Ja det ska bli spännande att limma tub och kasta på när våren verkligen kommit!
Det blir en tur om Cykelcity efter jobb för nytt kedjelås+kedja av modell Sram, korrekt längd väntar och bort med Shimanos hemska "lås-system"!
Måste säga att din Bridgestone är så rackarns tjusig! Inget dåligt stall herrn ligger inne med..
-
Bompet
- Posts: 981
- Joined: 06 Jul 2009 08:58
- Location: Göteborg 414
Post
by Bompet » 25 Feb 2011 09:55
Ronny wrote:Den däringa har väl "känd" proveniens och ser ut att kvalificera in sig med nästa ett decennium. Varför envisas Herrn med den obskyra titan prylen?
Med mer än ett decenium faktiskt. 1985. Så den är helt klart plan B(ridgestone). Anledningen till att den inte är given är att jag inte är helt nöjd med cockpiten och jag vet inte om det kommer funka i 20 mil. Och med tanke på hur min vår ser ut (barn i maj) så vet jag inte vilka möjligheter jag har att hinna fixa till/trimma in två cyklar.
-
Bratt
- Posts: 2955
- Joined: 25 Feb 2009 11:20
- Location: Stockholm
Post
by Bratt » 25 Feb 2011 11:24
Varken retro eller speciellt vacker men hon är bara min. Vi firar snart våra första hundra mil tillsammans. Tanken är ju att hon ska få nya hjul från Kina någon dag i framtiden.
-
långan
- Posts: 162
- Joined: 06 Jan 2010 13:28
- Location: Göteborg
Post
by långan » 25 Feb 2011 12:33
Bompet wrote:
@långan
Väldigt fin och spännande ram. Är sadelröret också kolfiber eller är det bara lacken som gör att det ser ut så?
Det är kolfiber. Framgaffeln och hela bak-triangeln.
-
johohoan
- Posts: 140
- Joined: 02 Oct 2009 21:19
- Location: GBG
Post
by johohoan » 25 Feb 2011 18:51
Bompet wrote:
@johohoan
Snart dags för säsongspremiär?
Jo, man är ju rätt sugen vid det här laget. Har kommit igång med pendlingen i alla fall. Fincyklingen får nog vänta lite till.
Sen tycker jag nog att du kan ta det obekväma stål-öket till RA(a)S. Om du tvingas pausa varannan mil så kanske till och med jag kan hänga på
-
hagard
- Posts: 245
- Joined: 28 Jan 2011 10:03
Post
by hagard » 26 Feb 2011 11:36
Min cross som just nu står parkerad i tranern och samlar svettdroppar. Gaffeln är en styggelse, men den följde med vid ebay-inköpet. I övrigt är det en shimergo-setup med tiodelade campareglage och åttadelat shimano i övrigt.
Last edited by
hagard on 27 Feb 2011 10:05, edited 1 time in total.
-
Elmer
- Posts: 398
- Joined: 05 May 2008 10:15
- Location: Göteborg
-
Contact:
Post
by Elmer » 26 Feb 2011 23:05
hagard wrote:Min cross som just nu står parkerad i tranern och samlar svettdroppar. Gaffeln är en styggelse, men den följde med vid ebay-inköpet. I övrigt är det en shimergo-setup med tiodelade campareglage och åttadelat shimano i övrigt.
Den gaffeln tycker jag inte du ska vara missnöjd med, bra grejer och förmodligen inte billig. Kanske lacka om?
-
hagard
- Posts: 245
- Joined: 28 Jan 2011 10:03
Post
by hagard » 27 Feb 2011 10:12
Elmer wrote:
Den gaffeln tycker jag inte du ska vara missnöjd med, bra grejer och förmodligen inte billig. Kanske lacka om?
Nej, den är säkerligen en bra gaffel. Bara inte så stilig, och sedan har jag varit lite skeptisk från första stund då dropouten lossnade från kolfiberröret ganska omgående efter att jag fick hem den. Känns inte som ett ställe på cykeln man vill oroa sig för haveri.
-
Tysken
- Posts: 61
- Joined: 27 Jan 2011 16:25
Post
by Tysken » 27 Feb 2011 13:19
Elmer wrote:
Den gaffeln tycker jag inte du ska vara missnöjd med, bra grejer och förmodligen inte billig.
Jag tycker man ska vara missnöjd med en sån gaffel;) Och byta ut omedelbart!
hagard wrote:
Nej, den är säkerligen en bra gaffel.
hagard wrote:dropouten lossnade från kolfiberröret ganska omgående efter att jag fick hem den.
Passar inte ihop....
-
hagard
- Posts: 245
- Joined: 28 Jan 2011 10:03
Post
by hagard » 27 Feb 2011 15:45
Tysken wrote:
Jag tycker man ska vara missnöjd med en sån gaffel;) Och byta ut omedelbart!
hagard wrote:
Nej, den är säkerligen en bra gaffel.
hagard wrote:dropouten lossnade från kolfiberröret ganska omgående efter att jag fick hem den.
Passar inte ihop....
Haha, nej det kanske var lite motsägelsefullt:) Den är bra som i bra att köra med, men det är otydligt huruvida den är bra som i hållbar. Jag hoppas dock att Alpha Q inte skulle skicka tillbaka den efter lagning om den inte var åtminstone hyfsat pålitlig.
-
Streamliner
- Posts: 536
- Joined: 16 May 2010 18:12
Post
by Streamliner » 27 Feb 2011 20:25
Först nu ser jag på
Gunnar loggan lite noggrannare, kul perspektiveffekt i den, har jag inte tänkt på tidigare.
Loch Ness is Deep.
-
Patch
- Posts: 653
- Joined: 25 Sep 2008 07:58
- Location: Malmø
-
Contact:
Post
by Patch » 27 Feb 2011 23:31
[quote="hagard"]gunnar.JPG/quote]
skitfin ju!
-
viktor
- Posts: 668
- Joined: 02 Jul 2009 21:55
- Location: Linköping
Post
by viktor » 06 Mar 2011 10:25
Viggen wrote:viktor wrote:Nu ska väl inte jag ifrågasätta den store Sheldon
men just vad gäller kedja är hans metod lite egen så att säga. Kolla lite bilder på hojar utrustade med tex 600 ax så ser du nog ingen som har så tight kedja, lägg till några länkar så utsätts nog inte växeln för lika mycket stress.
Det är min egna bedömmning utifrån min egna erfarenheter men om du väljer att lita på Sheldon så kommer jag inte hålla det emot dig.
Snygg hoj föresten, ska genast låna kompisens kamera och slänga upp en bild på min sletna Miyata.
Alltså jag måste ge dig medhåll här, för jag har bilder från säljaren där kedjan är längre. Men jag ville ju ha en fräsch kedja på cykeln. Kände mig väldigt tveksam när jag väl klippte den och till Shimano:s egna kedjor så kommer där ingen beskrivning av hur många länkar kedjan bör vara.. Men som du säger så ser den lite väl tight ut, dock växlar den över hela kassetten. Men att lägga till dom 4-5 länkar jag klippte av låter inte som en dum idé. Får nog bli eftermiddagens mekprojekt!
Tack och det vore kul med bilder på din Miyata
Fredde wrote:Viggen, fan vad snyggt!
/Fredde
Nu blir du allt sugen på växlar va?
Tackar tack.
Får slänga upp bilder snart. Får ju nya hjul på tisdag med lite tur så väntar tills dess så slipper jag visa de hemska hjulen jag har nu.
/Viktor
-
Hommus
- Posts: 437
- Joined: 20 Aug 2008 14:29
- Location: Zurich
Post
by Hommus » 06 Mar 2011 16:46
-
phobie
- Posts: 112
- Joined: 01 Feb 2008 19:45
- Location: Göteborg / Sannegårdshamnen
Post
by phobie » 06 Mar 2011 18:32
riktigt fin erik
-
Patch
- Posts: 653
- Joined: 25 Sep 2008 07:58
- Location: Malmø
-
Contact:
Post
by Patch » 06 Mar 2011 19:55
Körde mina första 115 km på den idag i sällskapet av Viggens & Phimpan. Den bangar inte grusvägar.
Snart får den vita kablar, styrlinda, styrstam och sadel.
-
hagard
- Posts: 245
- Joined: 28 Jan 2011 10:03
Post
by hagard » 06 Mar 2011 22:44
vilken hoj! kan inte rulla så många sådana häromkring.
-
jp
- Posts: 633
- Joined: 29 Jul 2008 22:14
- Location: MALMØ
Post
by jp » 06 Mar 2011 23:04
Patch wrote:
Snart får den vita kablar, styrlinda, styrstam och sadel.
yes! så grymt. jag älskar dina tjockisdäck på den!
-
jp
- Posts: 633
- Joined: 29 Jul 2008 22:14
- Location: MALMØ
Post
by jp » 06 Mar 2011 23:28
tagen av stunden med så mycket fint här får jag visa mitt vinterprojekt också, inte helt färdig men det börjar närma sig, hjulen skall byggas om till gråa lågprofil tubfälgar o på det kommer däck med svarta sidor, lite saker ska justeras och ordentliga pedaler skall på men sen så skall det bara cyklas o åter cyklas, kors o tvärs över skåne hela sommaren lång!
-
fjonk
- Posts: 702
- Joined: 25 Mar 2010 20:27
- Location: Malmø
Post
by fjonk » 07 Mar 2011 00:13
Speedvagnen och De Rosan är sex! Ska bli sjukt kul att se italienaren irl! Lackeringen blev riktigt snygg!