VISA: Din/a växelcyklar.
Re: VISA: Din/a växelcyklar.
Det har ju rätt i det såklart, Russ. Har ju en stålgaffel på min titanhoj och den känns ju inte så framtung ens.. Kan ju inte riktigt jämföras med dämpade gafflar..
Mats, på din Miyata är ju OG-stål-gaffel det enda rätta
Mats, på din Miyata är ju OG-stål-gaffel det enda rätta
VISA: Din/a växelcyklar.
Här är två av mina växelhojar.
- SåsenFrÅsen
- Posts: 478
- Joined: 09 Jun 2015 14:04
- Location: Stockholm
Re: VISA: Din/a växelcyklar.
Fina! Känner att jag saknar min gamla Daleh.wallin wrote:
Här är två av mina växelhojar.
Skickat från min VTR-L29 via Tapatalk
Re: VISA: Din/a växelcyklar.
Najs. Karate Monkey? Är det en storlek Large?Nobody wrote:
Nytt bygge.
- SåsenFrÅsen
- Posts: 478
- Joined: 09 Jun 2015 14:04
- Location: Stockholm
Re: VISA: Din/a växelcyklar.
Helskön!
Re: VISA: Din/a växelcyklar.
Kan inte vänta på att planerad sadelstolpe skall anlända. Fast i tull- och moms-land. Sätter dit en Super Record-stolpe så länge.
Sista sekunderna av dagsljus gör det svårt att fotografera.
Sista sekunderna av dagsljus gör det svårt att fotografera.
Grön våg för grå man...
Re: VISA: Din/a växelcyklar.
Vad är planerad stolpe? Tycker Super Recorden sitter som en smäck! Stiligt bygge, kul att se den färdig!
Re: VISA: Din/a växelcyklar.
Blir lite korspostning men jag hoppas att det inte gör för mycket.
Ja, Super Record-stolpe känns naturligt men tanken med bygget är en imaginär man/kvinna som 1983 vill köra aero. Handtagen konverterade, Rovalhjul, ramen i sig - och 1983 fanns det inte så många aero-sadelstolpar att välja på. De som fanns var ofta ganska trista rent designmässigt. Den jag till slut tyckte kunde vara OK var en Cambio Rino. Ett litet företag från Milano.
Den har en lång aero-del och bra design i övrigt.
Detta var bilderna (framgår av vem jag lånat dem) som avgjorde det för mig:
Snodda på annat ställe:
Ja, Super Record-stolpe känns naturligt men tanken med bygget är en imaginär man/kvinna som 1983 vill köra aero. Handtagen konverterade, Rovalhjul, ramen i sig - och 1983 fanns det inte så många aero-sadelstolpar att välja på. De som fanns var ofta ganska trista rent designmässigt. Den jag till slut tyckte kunde vara OK var en Cambio Rino. Ett litet företag från Milano.
Den har en lång aero-del och bra design i övrigt.
Detta var bilderna (framgår av vem jag lånat dem) som avgjorde det för mig:
Snodda på annat ställe:
Grön våg för grå man...
Re: VISA: Din/a växelcyklar.
Ja, Rino-stolparna är snygga! Har varit nyfiken på att prova deras växlar också (som inkräktade på SunTours patent medan det fortfarande gällde!)...
Re: VISA: Din/a växelcyklar.
Ser mycket trevlig ut - snygg och praktisk! En Campionissimo/Coppi-sadel passar dessutom på allt. Vad är det för däck? Vill gärna ha något liknande på min MB-1.
Grön våg för grå man...
Re: VISA: Din/a växelcyklar.
Hella dope univega ^
Däcken ser ut som Onza Ibex?
Däcken ser ut som Onza Ibex?
- alvinstraight
- Posts: 224
- Joined: 13 Aug 2010 07:38