Valkenburgdomen var en kille som la upp sin Cresent Valkenburg här på fixedgear.se och gav den en egen tråd med massa foton på den och dennes detaljer, inte helt olikt dina foton, med sitt namn på fotografierna. Vilket jag tyckte var trevligt eftersom det visade att han tyckte om sin cykel, men vissa här inne tyckte visst inte om det. Oavsett tror jag inte det skulle hända din cykel, med tanke på hur underbart fin och udda den är! Oavsett är det inte särskilt välkänt och det gör dig verkligen inte noob för att du missat läsa en tråd. Superfin cykel, är riktigt avis! Tack för mig!Wtec wrote:Tack för alla fina ord, blev mycket nöjd med den med tanke på att den köptes som ett allmänt slitet auktionsobjekt med nedslipad ram. =)
Jag kanske är noob men vad menas med Valkenburgdomen?
Ett par lågprofilare hade kanske blivit snyggt men är för kär i Shamal fälgarna just nu..
VISA: Din/a växelcyklar.
-
- Posts: 641
- Joined: 20 Dec 2008 22:29
- Location: Lund - Sthlm
Re: VISA: Din/a växelcyklar.
"If i had that bike , Id attach a flesh light to the top tube."
SONS OF SATAN
FISTA STHLM
http://fistasthlm.tumblr.com/
SONS OF SATAN
FISTA STHLM
http://fistasthlm.tumblr.com/
- ArvidSvensson
- Posts: 3244
- Joined: 08 Nov 2007 20:20
- Location: Stockholm
- Contact:
Re: VISA: Din/a växelcyklar.
En tråd som lockade fram tråkigheter.Wtec wrote:...
Jag kanske är noob men vad menas med Valkenburgdomen?
...
Re: VISA: Din/a växelcyklar.
Långt ifrån kosher men lite uppiffad dagen till ära!
EDIT: Ja, ventilerna sitter åt fanders. Varsågod Arvid.. haha.
EDIT: Ja, ventilerna sitter åt fanders. Varsågod Arvid.. haha.
- ArvidSvensson
- Posts: 3244
- Joined: 08 Nov 2007 20:20
- Location: Stockholm
- Contact:
Re: VISA: Din/a växelcyklar.
Re: VISA: Din/a växelcyklar.
Satans snygg cykel och dessutom i vad som ser ut att vara min storlek vilket gör den lite extra lockande. Fotat uppe vid Hvitfeldtska med Lyckans väg/Näckrosdammen i bakgrunden, eller är min göteborgskompass helt åt helvete?aeiouy wrote:Långt ifrån kosher men lite uppiffad dagen till ära!
[img]fräsigt%20åk[/img]
EDIT: Ja, ventilerna sitter åt fanders. Varsågod Arvid.. haha.
Ringklocka, hjälm, reflexer och bromsar.
Re: VISA: Din/a växelcyklar.
Tackar, den har potential helt klart!Orwar wrote:Satans snygg cykel och dessutom i vad som ser ut att vara min storlek vilket gör den lite extra lockande. Fotat uppe vid Hvitfeldtska med Lyckans väg/Näckrosdammen i bakgrunden, eller är min göteborgskompass helt åt helvete?aeiouy wrote:Långt ifrån kosher men lite uppiffad dagen till ära!
[img]fräsigt%20åk[/img]
EDIT: Ja, ventilerna sitter åt fanders. Varsågod Arvid.. haha.
Och det är ingen dålig kompass det där, helt korrekt :)
Re: VISA: Din/a växelcyklar.
Philip: Snart bli vi sadelpolare, det gäller dig med Ola!
För övrigt kan jag meddela att den där hojen bara är helt störd.. 6,23kg rent vansinne.
För övrigt kan jag meddela att den där hojen bara är helt störd.. 6,23kg rent vansinne.
Re: VISA: Din/a växelcyklar.
sanslöst tufft ola. Är den "färdig"?
Så det funkar fint med dessa kolsadlar? Får man inte snabbare träsmak när dom saknar stoppning?
Så det funkar fint med dessa kolsadlar? Får man inte snabbare träsmak när dom saknar stoppning?
Re: VISA: Din/a växelcyklar.
Man är väl aldrig riktigt färdig. På önskelistan står ännu snabbare hjul och annat styre, men det får nog bli vinterns projekt!Bratt wrote:sanslöst tufft ola. Är den "färdig"?
Så det funkar fint med dessa kolsadlar? Får man inte snabbare träsmak när dom saknar stoppning?
Så för tillfället är den färdig iom att flaskställ slängts på och sensorn för cykeldatorn monterats rätt efter att bilden togs.
Sadeln är faktiskt riktigt trevlig under lite kortare turer. Men planeras det 150+km så byter jag till min Flite.
Re: VISA: Din/a växelcyklar.
Du fråga kanske, men vad är det som är "fel" med monteringen?olebole wrote:..och sensorn för cykeldatorn monterats rätt efter att bilden togs.
/Thomas
I feel the need. The need for speed.
I feel the need. The need for speed.
Re: VISA: Din/a växelcyklar.
Man sätter inte sensoravläsaren på drivsidan..Racer_X wrote:Du fråga kanske, men vad är det som är "fel" med monteringen?olebole wrote:..och sensorn för cykeldatorn monterats rätt efter att bilden togs.
- klasolsson
- Posts: 3107
- Joined: 09 Jul 2008 06:09
- Location: Stockholm
Re: VISA: Din/a växelcyklar.
Känner att det är dags för en uppföljare till valve-fail; sensor-fail...Viggen wrote:Man sätter inte sensoravläsaren på drivsidan..Racer_X wrote:Du fråga kanske, men vad är det som är "fel" med monteringen?olebole wrote:..och sensorn för cykeldatorn monterats rätt efter att bilden togs.
Re: VISA: Din/a växelcyklar.
Varför inte?Viggen wrote:Man sätter inte sensoravläsaren på drivsidan..Racer_X wrote:Du fråga kanske, men vad är det som är "fel" med monteringen?olebole wrote:..och sensorn för cykeldatorn monterats rätt efter att bilden togs.
Re: VISA: Din/a växelcyklar.
Nja, det är väl snarare att den skall peka mot färdriktningen.kajli wrote:Varför inte?Viggen wrote:Man sätter inte sensoravläsaren på drivsidan..Racer_X wrote:Du fråga kanske, men vad är det som är "fel" med monteringen?olebole wrote:..och sensorn för cykeldatorn monterats rätt efter att bilden togs.
Men annars skall man väl jobba på att inte ha allt bös på drivsidan.
Re: VISA: Din/a växelcyklar.
+1kajli wrote:Varför inte?Viggen wrote:Man sätter inte sensoravläsaren på drivsidan..Racer_X wrote:Du fråga kanske, men vad är det som är "fel" med monteringen?olebole wrote:..och sensorn för cykeldatorn monterats rätt efter att bilden togs.
Re: VISA: Din/a växelcyklar.
Bananer i höger ficka, slang och jox i vänster samt valfritt i mitten. Då har man rätt jämvikt.
Re: VISA: Din/a växelcyklar.
Gustav wrote:Bananer i höger ficka, slang och jox i vänster samt valfritt i mitten. Då har man rätt jämvikt.
Och sensorn är säkrast att rikta framåt, så att den inte trasslar in sig i ekrarna.