Malmö - Helsingborg 27:e nov

Välkommen till FIXEDGEAR.SE!
Post Reply
User avatar
MeanMan
Posts: 124
Joined: 24 Aug 2009 19:13
Location: smutsiga södern

Malmö - Helsingborg 27:e nov

Post by MeanMan » 15 Nov 2010 17:01

Hej!

Som det låter, cykla Malmö - Helsingborg den 27:e november om vädret inte är allt för överjävligt, fika vid framkomst på nåt som heter Kopi (eller nåt i den stilen, var lite full vid tillfället då allt spikades så det är lite sisådär med minnet),
drälla runt lite i Helsingborg och sen beroende på hur sent det blir antingen cykla eller ta tåget tillbaka till Malmö.

Samling 08:00 vid Statoil mittemot Entré för avfärd ca 08:15.

Det låter väl kul?
Just because I talk slow doesn't mean I'm stupid...

User avatar
jensrasmus
Posts: 144
Joined: 20 Sep 2008 17:59
Location: malmö
Contact:

Re: Malmö - Helsingborg 27:e nov

Post by jensrasmus » 15 Nov 2010 17:41

Du är rätt på det, Koppi heter det och det är ett kafé o rosteri som ligger på Norra Storgatan 16 i Helltown(Hbg).
Ska ni köra den snabba vägen så är det över saxtorp (värnhem / lomma / bjärred / löddeköpinge / saxtorp / landskrona / glumslöv / rydebäck / råå / planteringen / knutpunkten) annars är det väldigt fint från barsebäck längs havet, inte i motvind dock. Så här års är det förrmodligen nordvästlig/-ostlig vind tyvärr och då kan det ju ta sin tid. Körde den ovan nämnda sträckan, 69km i April i år med sydvästlig vind och klockade 2tim 7min... sen kunde jag inte gå dan därpå, så ska man inte pressa sig till max är en paus rekommenderad.
ps. Glumslövsbacken från Landskrona mot Hbg är underbar, och tar aldrig slut...

God tur!

User avatar
Patch
Posts: 653
Joined: 25 Sep 2008 07:58
Location: Malmø
Contact:

Re: Malmö - Helsingborg 27:e nov

Post by Patch » 15 Nov 2010 23:40

Verkligen inget hipsterschema där.
Det skall firas Friendsgiving i Lund, men man hinner tror jag.
Image

Thomas Gervard
Posts: 64
Joined: 15 Nov 2009 21:11
Location: Malmö

Re: Malmö - Helsingborg 27:e nov

Post by Thomas Gervard » 18 Nov 2010 20:53

Som jag tänkte när Björn och jag planerade, så blir det kustvägen. Man känner sig härligt levande när det piskar saltvatten i ansiktet på en (okej, blåser det så mycket har man fler bekymmer än vattnet).
Vi räknar med att köra lite lagom lugnt (en del av oss skall till Söderåsen dagen därpå, och bör inte vara helt slutkörda), och komma fram till koppi strax före elvasnåret, innan det blir invasion där.

För den som inte varit på Koppi tidigare så är det Helsingborgs bästa kafé, med grymt goda bullar och kaffe som håller sjukt bra klass.

Thomas Gervard
Posts: 64
Joined: 15 Nov 2009 21:11
Location: Malmö

Re: Malmö - Helsingborg 27:e nov

Post by Thomas Gervard » 26 Nov 2010 19:05

Det är, för den som inte har märkt det redan, snö och is på vägarna. Jag gör mig inga illusioner om skicket på de vägar vi skall cykla, så jag förslår att vi ställer in.

perp
Posts: 206
Joined: 02 Jun 2010 15:29

Re: Malmö - Helsingborg 27:e nov

Post by perp » 26 Nov 2010 19:16

"det finns inga dåliga vägar, bara dåliga däck"

Sector
Posts: 169
Joined: 15 Apr 2010 13:03
Location: Helltown smutsiga södern
Contact:

Re: Malmö - Helsingborg 27:e nov

Post by Sector » 26 Nov 2010 23:57

Hej alla glada. Själv bor jag i Helltown. Cyklade idag 26/11 till jobb (ca 1mil) det var isgata hela vägen(trots att det är en vältrafikerad cykelväg), men gick ändå ganska okej.
Skulle dock tro att den vägen som min käre bror(jensrasmus) tipsade om är i sämre skick. Blir det ändå en tur så ska ni ha all respekt och jag ser fram emot att läsa om äventyret.

Lycka till //Helltown Fixed
"Skidda bör man, annars dör man"

User avatar
MeanMan
Posts: 124
Joined: 24 Aug 2009 19:13
Location: smutsiga södern

Re: Malmö - Helsingborg 27:e nov

Post by MeanMan » 27 Nov 2010 00:09

He he, ja vädret gör en ju lite fundersam, men om det inte snöar (allt för jävligt) imorgon kör jag nog. Dock i långsamt tempo.

Har jag inte skrivit nåt här innan halv 8 imorgon (lördag) så har jag väl kastat in handduken jag med.

Nu tillbaks till den kackiga filmen Doomsday....
Just because I talk slow doesn't mean I'm stupid...

User avatar
MeanMan
Posts: 124
Joined: 24 Aug 2009 19:13
Location: smutsiga södern

Re: Malmö - Helsingborg 27:e nov

Post by MeanMan » 27 Nov 2010 07:57

Okej, efter att ha sladdat omkull två gånger på mindre än 5 minuter så blir det inget för min del heller...
Just because I talk slow doesn't mean I'm stupid...

Post Reply