Crescent världsmästarcykeln

Välkommen till FIXEDGEAR.SE!
fiskmat
Posts: 15
Joined: 23 Oct 2010 18:35

Crescent världsmästarcykeln

Post by fiskmat » 23 Oct 2010 19:17

Haloj!

jag är helt ny här på forumet men jag känner mig redan som hemma!
Jag har precis köpt en Crescent världsmästarcykeln och är nu lite intresserad av vad det är för delar. Jag är mest nyfiken på växlarna som är av märket DnB, ett märke jag inte hittar nån info om alls.

Jag hade verkligen uppskattat om ni hade lust att att hjälpa mig med detta. Beräta gärna om grejorna är av bra eller dålog kvalitet för jag är en riktig nybörjare inom cykelsporten. :)

Här kommer några bilder också. Titta och njut! ;)

Image
Image
Image
Image
Image

User avatar
Jonatan F
Posts: 2584
Joined: 23 Sep 2009 15:35
Location: GBG

Re: Crescent världsmästarcykeln

Post by Jonatan F » 24 Oct 2010 00:18

Välkommen! :) Vist är det varmt och mysigt här - trots höstkylan.

Kan börja med att tipsa om vevpartiet - fauber-typ - behöver bytas om du vill göra fixed gear. Finns dock adaptrar att köpa av någon finsk snubbe om du söker här på forumet efter just fauber och adapter.

Ramen är ganska otight (ju tightare desto roligare men obekvämare i längden typ... Väldigt förenklat) Det gör iof inte så mkt men bra att veta. Den är väldigt snyggt lackad för övrigt, kan bli ganska snyggt om du tänker till lite.

Lycka till!
Har man inget projekt har man inget liv :)

User avatar
Jonatan F
Posts: 2584
Joined: 23 Sep 2009 15:35
Location: GBG

Re: Crescent världsmästarcykeln

Post by Jonatan F » 24 Oct 2010 00:18

ps:

forumnormen är att fota från andra sidan så man kan se hur vevpartiet och delarna runt kedjan ser ut ;)
Har man inget projekt har man inget liv :)

fiskmat
Posts: 15
Joined: 23 Oct 2010 18:35

Re: Crescent världsmästarcykeln

Post by fiskmat » 24 Oct 2010 09:35

Tack så mycket för svaren Jonatan! Det var bra att veta om vevpartiet men däremot vet jag inte riktigt vad som menas med att ramen är otight. Men men, jag lär mig :)