Aerospokes

Frågor och tips om mek med din cykel.
User avatar
Ronny
Posts: 7043
Joined: 06 Jul 2008 15:41

Post by Ronny » 11 Aug 2008 18:04


Nu vet jag inte riktigt hur vi kom in på huruvida en fixie är den ultimata tempoloppsmaskinen, för det var aldrig min avsikt. =) Som sagt är växlar naturligtvis en fördel om det är mycket kuperat, men det är nog rätt uppenbart. Det jag vill få fram är att det är kraftpotentialen i en fixie som lockar mig, att om man vill trampa på ordentligt så är fastnav det mest explosiva och snabba som går att cykla, men även att fixiepotentialen är klart förbisedd.

Sedan är det enkelheten, hållbarheten och nöjet i att cykla fixed det som lockar mig. Det bör ju även nämnas att man garanterat kan cykla jävligt snabbt på tempolopp med fixed, om förhållandena är de rätta, för att inte nämna allt eventuellt växeltrassel man slipper bry sig om. Och naturligtvis ska en, enligt mig, utomhusanpassad racerfixie ha broms. ;)
Tog upp tempo när vi ändå var inne på rekordtider m.m. :lol: Samma grabbar som kör fort på bana är oftast giftiga på tempo.

Annars håller jag med dig :wink: Gillar själv enkelheten hos fixie samt behöver fler växelcyklister lära sig ligga på en utväxling istället för att växla som galningar :lol:

User avatar
Seb
Posts: 52
Joined: 11 Jul 2008 15:49

Re: Aerospokes

Post by Seb » 11 Aug 2008 19:27

gerry wrote:What's the deal liksom? Varför har alla(nåja) det? Är det så mycket bättre än vanligt ekrade hjul? Och hur funkar det egentligen? Är det nav, ekrar och fälg i ett eller kan man byta lite hursom?

Någon som vill berätta lite för mig :)
Har har presic köppt mig ett aerospoke . Jag har köppt det för att det är ... snyggt(!) och tydligen som en bonus så är dom sjukt hållbara (Vilket är tur efter som jag kör hårt). Skäms alldrig för att du vill ha något som är fint. Det är bara gammla landsvägs sveton som gör det. Och såna hurt gubbar får cyklalandsväg där dom hör hemma :wink:
Last edited by Seb on 12 Aug 2008 16:38, edited 1 time in total.

FTF&M

Post by FTF&M » 11 Aug 2008 21:27

personligen så tycker ja att Aerospokes är vulgärt, likt en snorig platina sillis runt svampen en fredag... därmed är det inte sagt att ja skulle banga, hojta om ni hör min nu! (förmodligen inte)

User avatar
Seb
Posts: 52
Joined: 11 Jul 2008 15:49

Post by Seb » 11 Aug 2008 21:40

"personligen så tycker ja att Aerospokes är vulgärt, likt en snorig platina sillis runt svampen en fredag ..."

Men vem tackar nej till att bränna ett använd krog brud? :P

shite sila snacket! O.o

Post Reply