Vätternrundan 2011

Välkommen till FIXEDGEAR.SE!
User avatar
Viggen
Posts: 3188
Joined: 06 Oct 2009 09:26
Location: Jämtlands fjäll
Contact:

Re: Vätternrundan 2011

Post by Viggen » 08 Jul 2011 21:24

Bompet wrote: Kör du med Sidi orginal sulan? (Den blåa) Isf: Byt ut! Den är helt värdelös och jag tror bara de följer med skorna för att reklamavdelningen skall få ytterligare ett ställe att klämma dit Sidi loggan. Överlag borde ju någon säga till vem som nu är ansvarig för marknadskommunikation och form på Sidi att det fan är dags att kamma sig. Årets Nibali-käkar-sko-sallad-giro-reklam-film är ju värre än Pozzato-gömmer-ballen-bakom-dojorna från förra året.

Jag trivs bra med mina Sidi (Har både SRS Dragon 2 (mtb) och Ergo 2 (lvg)). Passar mina smala fötter superbra. Men med original-sulan är de obrukbara. Jag kör med sulor från Time i mina Sidi.
Jo det är originalsulan som sitter i än..
Tänkte formgjuta en sula likt dom i mina alpinpjäxor. Om du har smala fötter Boman så har jag nog ännu smalare, Sidi:s vanliga skor passade inte så jag fick gå på en damsko i 42.. Men Jag tänker inte ge upp dom än, för fan så snygga och helvita dom är! Sen så passar lästen verkligen min fot, så det är nog som du säger, sulan som spökar.

Däremot måste jag säga att reklamerna är så italienskt cheesy och fel att dom blir rätt!

Tänkte eventuellt prova ut ett par BG Geometry på CykelCity där jag köpte skorna och speedplay pedalerna.

Post Reply