FY F**

Välkommen till FIXEDGEAR.SE!
Post Reply
jockethn
Posts: 66
Joined: 15 Jun 2008 22:35
Location: Lund/Trollhättan

FY F**

Post by jockethn » 15 Jul 2008 12:43

den 18de juni beställde jag mina fixiehjul från alienbikes, två veckor senare maila jag och undra om jag kunde få något söknummer.
Vecka tre svarar han först och säger att han råkat skicka med fel porto och fått tillbaka paketet samt säger att jag skall slippa fraktkostnad och att han samma dag skall skicka ordern och ge mig kollinummret.
Först nu en vecka efter detta besked så skickar han hjulet!

vad som skulle bli min fixiesommar kommer alltså gå i kras och jag funderar ens på om jag kommer få hjulen innan min italiensemester den 12de augusti då jag till och med flyttar och inte ens kan ta emot paketet.

Prata med johan från childstore, han var tydligen inne på sin tredje månad utan leverans efter hans beställning från alienbikes.

så en varning går ut till folket på denna sidan. tänk efter innan ni handlar därifrån, han kan ge dig ordentlig huvudvärk!

User avatar
Jonas.F
Posts: 818
Joined: 29 May 2008 21:12
Location: Sthlm

Post by Jonas.F » 15 Jul 2008 13:40

Jag försvarar inte dom men det kunde ju varit en ide att beställa tidigare kanske innan högsommaren, folk brukar ju normalt sätt inte vara så arbetsvilliga då.

Trist endå, hoppas du hinner få dem i tid.

hejdå

Post by hejdå » 15 Jul 2008 13:59

mistahpistapista wrote:Jag försvarar inte dom men det kunde ju varit en ide att beställa tidigare kanske innan högsommaren, folk brukar ju normalt sätt inte vara så arbetsvilliga då.

Trist endå, hoppas du hinner få dem i tid.
arbetsvilja har inget med det här att göra, att skicka ett paket med för lite frakt, när kunden i fråga redan har betalat frakten är inte arbetsskygghet. Vad som hänt med alien-snubben vet jag inte, han bor ju i norge. Kanske överdoserade han på mysost och gick in i en bruse-vann's psykos, who knows. Hur som helst så är det trist att inte hålla vad man lovar.

jocke, säg att du vill ha tillbaks hjulen och traska till en lbs/kunnig vän/någon på forumet/åk till göteborg och fixa dig ett par hjul direkt-o-mundo!

jockethn
Posts: 66
Joined: 15 Jun 2008 22:35
Location: Lund/Trollhättan

Post by jockethn » 15 Jul 2008 15:14

jag är i behov av helt nya hjul, iaf bak. varken baknavet eller fälgen var i ombyggnationsskick. därför behövde jag nytt. som fattig student som vänder på varje krona jag har gick jag efter billigaste. allt som allt har jag betalat 1000 kr för två hjul inklusive drev och låsring. LÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅNGT under de andra alternativen, så jag får väl ta det goda med det onda denna gången. men det känns ju änna lite surt ändå att han varit långsam och gjort fel

sancho
Posts: 378
Joined: 27 May 2008 00:43
Location: Umeå

Post by sancho » 15 Jul 2008 15:34

Jag beställde mina hjul väldigt långt innan sommaren.
Nyligen vart jag less på att vänta så jag bad om att få tillbaka pengarna och så beställde jag grejer från andra håll.

Trist att de ska behöva bli så då jag tidigare bara hört bra saker om honom.

User avatar
jonasd
Posts: 52
Joined: 20 Dec 2007 22:02
Location: Sthlm
Contact:

Post by jonasd » 15 Jul 2008 21:38

Trist att inte få grejerna i tid, vet att Alien har haft problem med sin egen leverantör. Men tycker att trådskaparen kunde ha varit ute bättre i tid än i mitten av juni med att beställa grejer till sin fixiesommar.
En skuld kan gäldas men skam består

User avatar
vigorelli
Posts: 243
Joined: 07 Apr 2008 11:32
Location: linköping

Post by vigorelli » 15 Jul 2008 21:46

wheels and sprocket säger jag bara. Tog bara några dagar att få hem ett hjulpar därifrån. 1400 (inkl. frakt) + 400 i postens avgifter/tull. jag tror de till och med hade en billigare modell.

sancho
Posts: 378
Joined: 27 May 2008 00:43
Location: Umeå

Post by sancho » 15 Jul 2008 23:32

De blir Wheelsandsprocket för mig nästa gång de verkar ju vara rätt bra att ha och göra med.
För fler cyklar lär jag bygga, de är så himla avkopplande...

euskadi
Posts: 898
Joined: 06 Nov 2007 22:36

Post by euskadi » 15 Jul 2008 23:49

wheelsandsprocket är sjukt bra samt mycket snabba. jag har köpt mycket från dem.

om Alien verkligen kostar 1000kr/hjulparet så skulle jag tyvärr inte räknat med att det dessutom ingår nån vidare service i det priset. man kan liksom inte få allt. Hoppas bara att hjulen är bra när de kommer också....

hejdå

Post by hejdå » 16 Jul 2008 08:38

euskadi wrote:wheelsandsprocket är sjukt bra samt mycket snabba. jag har köpt mycket från dem.

om Alien verkligen kostar 1000kr/hjulparet så skulle jag tyvärr inte räknat med att det dessutom ingår nån vidare service i det priset. man kan liksom inte få allt. Hoppas bara att hjulen är bra när de kommer också....
man bör byta låsringen, ryktet säger att den tillverkas av ett högteknologiskt kompositmaterial bestående av packad blomjord och skumplast.

User avatar
jp
Posts: 633
Joined: 29 Jul 2008 22:14
Location: MALMØ

Post by jp » 08 Aug 2008 17:56

hur gick det? fick du dina hjul från alien?

ville beställa från honom innan jag läste detta..

User avatar
boon
Posts: 2250
Joined: 07 Jul 2008 21:30
Location: sthlm
Contact:

Post by boon » 08 Aug 2008 18:15

SimonBusk wrote: man bör byta låsringen, ryktet säger att den tillverkas av ett högteknologiskt kompositmaterial bestående av packad blomjord och skumplast.
Kan bara instämma, jag drog av(!) min låsring första gången jag skulle efterdra.
köpte en redigare surly som sitter som sten.

breadandfalafel
Posts: 82
Joined: 18 Nov 2007 19:59

Post by breadandfalafel » 08 Aug 2008 18:52

J_P wrote:hur gick det? fick du dina hjul från alien?

ville beställa från honom innan jag läste detta..
Jag undrar också. Killen svarar ju grymt snabbt på mail och verkar väldigt trevlig i de få mail jag fått från honom.

Pratar ni om Aliens låsring eller om det andra företagets?

User avatar
boon
Posts: 2250
Joined: 07 Jul 2008 21:30
Location: sthlm
Contact:

Post by boon » 08 Aug 2008 19:00

jag pratar om alien iaf.

Post Reply