Amsterdam tips?

Välkommen till FIXEDGEAR.SE!
Post Reply
scand
Posts: 886
Joined: 18 Dec 2007 08:43
Location: Årsta STHLM

Amsterdam tips?

Post by scand » 07 Jul 2008 12:54

Drar till Amsterdam om några veckor, någon som har några tips om boende?
Tänkte ha Amsterdam som bas och göra utflykter därifrån, tips på "måste göra" saker.
Trött på att följa lonely planet. :D

User avatar
Tommypistolen
Posts: 129
Joined: 04 Feb 2008 19:45
Location: Hisingen
Contact:

Post by Tommypistolen » 07 Jul 2008 16:53

knarka antar jag...
...Damn the man, save the empire...

Aron
Posts: 191
Joined: 16 Jun 2008 23:32
Location: Stockholm

Post by Aron » 07 Jul 2008 19:04

Kolla hans brinker hostel och flying pig hostel... tror de är bland de billigaste. Om du vill ha finare så vet jag inte hehe... google! Annars, cykla! Man cyklar typ runt hela Amsterdam på en halvtimme, hehe. Mycket nice. Kolla även Rotterdam och såna ställen runt om Amsterdam. Coffeshops är ju trevligt om man gillar sånt. Cykla efteråt i sommarnatten rekommederas

User avatar
0x000003
Posts: 68
Joined: 08 May 2008 15:51
Location: Malmö

Post by 0x000003 » 10 Jul 2008 10:09

Coffeshops är en enda stor turistfälla om du frågar mig, flying pig också. Om man ny vill knarka kan man väll göra det på ett ställe som inte har så mycket annat att bjuda på? Om du har cykeln med dig så finns det nog inget bättre att göra än att bara cykla runt på Amsterdams små gator, broar, längs kanaler, in på fik och förbi tvåhjulade medborgare om du frågar mig. Jag lyckades aldrig hitta någonting som hade att göra med fixed eller ens cyklar på ett intressant sätt, kanske för att nästan alla cyklar så mycket att det inte direkt kan vara någons hobby? Blir väldigt sugen på att åka tillbaka i vilket fall :)

Hoppas du får det trevligt!

Aron
Posts: 191
Joined: 16 Jun 2008 23:32
Location: Stockholm

Post by Aron » 10 Jul 2008 10:42

att kombinera cofféshopsens meny med att uppleva saker runt om i staden fungerar aldeles utmärkt. man behöver ju inte hänga där. köp och dra ut och cykla. (som sagt, om man gillar sånt) sen är det klart att t ex flying pig är en "turistfälla", eftersom det är det billigaste vandrarhemmet. har aldrig bott där själv dock, så jag kan inte säga något om det. hur som helst, jag tror det löser sig bra, åk bara dit! snacka med folk så kommer du få schyssta tips. (btw, jag hängde med två cykelfantaster var av en körde ss och den andra fixie, så det existerar även om det inte är utbrett...)

Post Reply