Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Välkommen till FIXEDGEAR.SE!
User avatar
Andye
Posts: 2062
Joined: 06 Dec 2007 10:06
Location: Västertorp

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by Andye » 30 Jul 2009 00:05

Håkan wrote:spottade andy och scand när de kryssade in mot m-bargos uteservering där jag satt och tog en öl. tack för trevligt och oväntat sällskap pojkar!
Ja tack detsamma håkan , mycket trevlig överaskning.
--------->>><<<<--------------

User avatar
Håkan
Posts: 1743
Joined: 20 Feb 2008 14:00
Location: Stockholm, Freakshow Hornsberg

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by Håkan » 30 Jul 2009 00:13

Andye wrote:
Håkan wrote:spottade andy och scand när de kryssade in mot m-bargos uteservering där jag satt och tog en öl. tack för trevligt och oväntat sällskap pojkar!
Ja tack detsamma håkan , mycket trevlig överaskning.
När du rullade in är nog första gången någon verkligen letat efter mig efter att ha sett cykeln. Det var kul att beskåda.
Använd hjälm så slipper du besöka neurokirurgen, ortopeden är trevligare.

User avatar
jon
Posts: 1331
Joined: 15 Dec 2007 23:57
Location: DALARNA

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by jon » 30 Jul 2009 03:04

Jag blev spottad 2 gånger idag när jag var på Debaser..
Men jag uppfattade inte namnet på någon av er. Jag skyller på att jag firade att min semester just börjat..

Båda 2 spottade mig tack vare att jag hade mitt Otto-spokecard på min ryggsäck...
I Dalarnas djupa skogar..

User avatar
Luddekung
Posts: 112
Joined: 21 Oct 2008 09:31
Location: STHLM

Re:

Post by Luddekung » 30 Jul 2009 17:25

chrobin wrote: Sen såg jag Luddekung på sin blåa Fort på Swedenborgsgatan (tror jag)
Ack, om det ändå varit jag. Forten väntar fortfarande på att bli ihopsatt. Finns det en till i stan alltså?

User avatar
geschwindten
Posts: 234
Joined: 28 Apr 2008 21:51

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by geschwindten » 01 Aug 2009 01:09

jon wrote:Jag blev spottad 2 gånger idag när jag var på Debaser..
Men jag uppfattade inte namnet på någon av er. Jag skyller på att jag firade att min semester just börjat..

Båda 2 spottade mig tack vare att jag hade mitt Otto-spokecard på min ryggsäck...
Apropå det stället!

jag satt där med en äppeldryck och en skål med nötter
"då underhållningen kom i full fart" som tidigare

strax innan klockan 21 i torsdags, ett rött streck snabbare än de andra cyklarna.
Var det du den gången med? på väg till torsdagsrundan? jag lämnade stället kort efteråt.

borde ta med sig ett rutat block och penna när man sitter och ölar. en pinne för varje cykel&igenkänd cyklist man ser.

pjocke
Posts: 1335
Joined: 16 May 2009 09:59
Location: Malmö

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by pjocke » 01 Aug 2009 07:51

Jag mötte en röd Bridgestone med gult bakdäck igår på väg över Amiralsgatan. Någon här?

User avatar
Otto
Posts: 2416
Joined: 08 Nov 2007 20:05
Location: Göteborg
Contact:

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by Otto » 01 Aug 2009 16:03

jon wrote:Jag blev spottad 2 gånger idag när jag var på Debaser..
Men jag uppfattade inte namnet på någon av er. Jag skyller på att jag firade att min semester just börjat..

Båda 2 spottade mig tack vare att jag hade mitt Otto-spokecard på min ryggsäck...
Grymt!

User avatar
olebole
Posts: 1952
Joined: 26 Apr 2008 12:56
Location: MALMØ
Contact:

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by olebole » 01 Aug 2009 16:08

pjocke wrote:Jag mötte en röd Bridgestone med gult bakdäck igår på väg över Amiralsgatan. Någon här?

Det borde vara Joel

Mr.Kimyagi
Posts: 13
Joined: 06 May 2009 00:14

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by Mr.Kimyagi » 01 Aug 2009 21:54

jon wrote:Jag blev spottad 2 gånger idag när jag var på Debaser..
Men jag uppfattade inte namnet på någon av er. Jag skyller på att jag firade att min semester just börjat..

Båda 2 spottade mig tack vare att jag hade mitt Otto-spokecard på min ryggsäck...
Jag var en av dem!
Ber om ursäkt om jag var full o jobbig.. skyller på semester jag me.
Klassiskt!

User avatar
jectjonas
Posts: 58
Joined: 01 Nov 2008 01:57
Location: Sthlm
Contact:

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by jectjonas » 02 Aug 2009 16:16

såg en kille idag på en orange hoj, såg ut som crescent världsmästarcykeln..
vid alvik, du låg i en klunga med några käringar eller va de va, en lo-high five sträcktes ut, men jag hann inte fiva tebaks! fivar nu istället, schudish! / J

User avatar
pean
Posts: 1067
Joined: 31 Mar 2008 17:11
Location: Uppsala
Contact:

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by pean » 02 Aug 2009 16:35

Är det Palt 1.0 jag ser i julinummret av Kingsize?
Är fixed gear även hip hop nu? Fast det klart BMW har ju gett cyklar till både Kanye och Pharell som de fått posera med i bloggarna.
Image Image Image Image

User avatar
calavera
Posts: 990
Joined: 21 Dec 2007 19:50
Location: Henkan/Sthlm
Contact:

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by calavera » 02 Aug 2009 17:54

pean wrote:Är det Palt 1.0 jag ser i julinummret av Kingsize?
Är fixed gear även hip hop nu? Fast det klart BMW har ju gett cyklar till både Kanye och Pharell som de fått posera med i bloggarna.
Nja, BMW har väl inte gett varken Pharrell eller Kanye cyklar. BMW startade med hjälp av Adam Yauch och sen visade Pharrell intresse för bolaget och köpte ut honom. Kanye har fått sin cykel av Pharrell. Bubblan får väl kolla ifall Petter kanske är intresserad? =)

User avatar
AndreasVH
Posts: 1397
Joined: 13 May 2008 22:03
Location: Älta/Nacka

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by AndreasVH » 03 Aug 2009 07:50

Borde väl varit Arvid som jag spottade på sin kolfibervärsting i morse i höjd med Observatorielunden?
Jag skojar inte när jag säger att jag hörde dig innan jag såg dig... :D
Pflanzgarten stole my virginity

User avatar
ArvidSvensson
Posts: 3244
Joined: 08 Nov 2007 20:20
Location: Stockholm
Contact:

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by ArvidSvensson » 03 Aug 2009 07:59

AndreasVH wrote:Borde väl varit Arvid som jag spottade på sin kolfibervärsting i morse i höjd med Observatorielunden?
Jag skojar inte när jag säger att jag hörde dig innan jag såg dig... :D
Japp, det var jag. Hjulen låter mumsigt, eller hur?
Var det du på en Cinelli Vigorelli? Fast det var iofs. vid Odengatan/Dalagatan. Hur som helst, vi var båda allt för coola för att morsa just då isåfall. Mors nu istället. :D

User avatar
AndreasVH
Posts: 1397
Joined: 13 May 2008 22:03
Location: Älta/Nacka

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by AndreasVH » 03 Aug 2009 09:26

ArvidSvensson wrote:Var det du på en Cinelli Vigorelli? :D
Näpp, grå Fuji Track! Mors! :)
Pflanzgarten stole my virginity

User avatar
pean
Posts: 1067
Joined: 31 Mar 2008 17:11
Location: Uppsala
Contact:

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by pean » 03 Aug 2009 09:54

calavera wrote:
pean wrote:Är det Palt 1.0 jag ser i julinummret av Kingsize?
Är fixed gear även hip hop nu? Fast det klart BMW har ju gett cyklar till både Kanye och Pharell som de fått posera med i bloggarna.
Nja, BMW har väl inte gett varken Pharrell eller Kanye cyklar. BMW startade med hjälp av Adam Yauch och sen visade Pharrell intresse för bolaget och köpte ut honom. Kanye har fått sin cykel av Pharrell. Bubblan får väl kolla ifall Petter kanske är intresserad? =)
Ok, är det så det ligger till alltså. Hur som helst så har de varsin hoj. Petter är ju inte den som tackar nej till lite actionsport så han borde nappa.
Image Image Image Image

User avatar
Bubblan
Posts: 1797
Joined: 10 Dec 2007 19:23
Location: sthlm.
Contact:

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by Bubblan » 03 Aug 2009 22:47

calavera wrote:
pean wrote:Är det Palt 1.0 jag ser i julinummret av Kingsize?
Är fixed gear även hip hop nu? Fast det klart BMW har ju gett cyklar till både Kanye och Pharell som de fått posera med i bloggarna.
Nja, BMW har väl inte gett varken Pharrell eller Kanye cyklar. BMW startade med hjälp av Adam Yauch och sen visade Pharrell intresse för bolaget och köpte ut honom. Kanye har fått sin cykel av Pharrell. Bubblan får väl kolla ifall Petter kanske är intresserad? =)
Det var en Palt 2.0. Jag var helt ovetandes om det, sen fick jag höra att den var med i tidningen. Miljonär har jag tyvärr inte blivit på kuppen, inte en spänn rikare för att vara helt ärlig.

Petter, läser du det här, så hör av dig till mig så ska jag se till så att du får något att spendera dina pengar på. P.S. Jag köpte din första skiva när det begav sig. Så jag investerade i dig, nu kanske det är dags för omvända bullar...
Cogs 'n Kegs

User avatar
pean
Posts: 1067
Joined: 31 Mar 2008 17:11
Location: Uppsala
Contact:

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by pean » 04 Aug 2009 08:40

Bubblan wrote:Det var en Palt 2.0. Jag var helt ovetandes om det, sen fick jag höra att den var med i tidningen. Miljonär har jag tyvärr inte blivit på kuppen, inte en spänn rikare för att vara helt ärlig.
Synd att de inte skrev vad det var för cykel, de var ju jäkligt noga att skriva SSON och dessutom lägga till sson.org...
Image Image Image Image

Prince of the rodeo
Posts: 666
Joined: 24 Jun 2008 01:53

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by Prince of the rodeo » 07 Aug 2009 12:11

Var du ute och snurrade på djurgården igår Boon med sällskap?

Ladde
Posts: 90
Joined: 30 Jul 2009 19:52
Location: STHLM

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by Ladde » 07 Aug 2009 15:34

jectjonas wrote:såg en kille idag på en orange hoj, såg ut som crescent världsmästarcykeln..
vid alvik, du låg i en klunga med några käringar eller va de va, en lo-high five sträcktes ut, men jag hann inte fiva tebaks! fivar nu istället, schudish! / J

Ja, det var lite trångt där.... såg att du kom farande så jag fick klämma in mig.
sjyst åk du hade!

Post Reply