Tjejer var är ni?

Välkommen till FIXEDGEAR.SE!
User avatar
Jonatan F
Posts: 2584
Joined: 23 Sep 2009 15:35
Location: GBG

Tjejer var är ni?

Post by Jonatan F » 18 Dec 2009 21:45

Jag har varit medlem här på forumet i några månader nu men inte en enda gång har jag sett en tjej som postat någonting! Vad är det för jämställdhet? Det lär finnas tjejer någonstans där ute som i alla fall läser forumet... Eller? Har vi lyckats skapa den totalt kvinno-befriade comunityn här?

... Eller så är jag helt förblindad av snygga-cyklar-tråden....

(ta nu inte det här som en kontaktannons eller något annat skit, jag undrar bara om det är möjligt att inga tjejer är medlemmar här?)
Har man inget projekt har man inget liv :)

Busken
Posts: 1100
Joined: 05 Aug 2009 20:15

Re: Tjejer var är ni?

Post by Busken » 18 Dec 2009 21:55

Men om du har varit med på forumet i några månader så har du garanterat sett smira posta minst en bild i dagens bild tråd! Hon är tjej... eller ja, kvinna kanske passar bättre. Det är EN! Sen hade vi en tjej som heter Lena Hoxter (eller liknande) hon fick sin cykel snodd förra sommaren, då postade hon en del. Det är TVÅ! Var det inte en tjej som bodde utanför göteborg, läste design på någon folkhögskola och hade en rosa cykel som skrev lite i början av 2008? Det är TRE...

Men ja, relevant fråga! Vart är tjejerna? Varför är det så att vi fortfarande är killar med mekano... eller mekano och mekano, jag är uppvuxen på 80 & 90-talet. Jag tyckte mekano var trist, tekniklego var the shit! skitsvårt att bygga ihop men as-snyggt när det var färdigt! Ehh... åter till saken, tjejerna! Jag har ingen bra förklaring, det blir mest bara en massa jobbiga frågor som kommer upp! Jag går således och tänker på hur gott det är med marabou apelsinkrokant istället!

cam.
Posts: 31
Joined: 04 Aug 2009 23:46
Location: Bryssel

Re: Tjejer var är ni?

Post by cam. » 18 Dec 2009 22:46

jag är tjej! kanske inte världens mest aktiva vad gäller att posta inlägg (vilket väl om inte annat avslöjas i vänstermarginalen här), men jag är här och jag är en i allra högsta grad aktiv cyklist! jämställdheten är nog väldigt långt borta dock. i paris har tjejerna girls' rides och bakar kakor, men ja, det skulle nog bli lite ensamt här.

jag gillade i alla fall både mekano och tekniklego. däremot gillar jag inte marabou apelsinkrokant så värst mycket. min cykel är rosa och finns nånstans i visa din cykel-tråden.
ÇA ROULE.

Smira
Posts: 50
Joined: 26 Jun 2008 20:42
Location: Årsta, Sthlm

Re: Tjejer var är ni?

Post by Smira » 19 Dec 2009 21:19

Precis som Busken sa så finns jag här och är tjej :wink:
Vi är inte många men några tjejer har jag sett. Jag är dålig på att skriva på sidan men lurkar runt lite ibland och försöker dyka upp på event när privatlivet tillåter.

Nomis
Posts: 672
Joined: 20 Jun 2009 20:52
Location: Lkpg

Re: Tjejer var är ni?

Post by Nomis » 20 Dec 2009 00:03

Min tjej brukar kika in här då och då men har inte reggat sig.. Populära trådar är "visa din cykel" och "dagens bild" samt köp och sälj (kan ju dyka upp en rosa alt. turkos ram..)

lenahoxter
Posts: 34
Joined: 07 Nov 2007 13:53
Location: Stockholm

Re: Tjejer var är ni?

Post by lenahoxter » 20 Dec 2009 00:49

yep, jag är som sagt tjej. inte heller den mest frekvent skrivande men det kanske kommer ändra på sig nu iom att jag har ny cykel...
hej och gokväll!

User avatar
Batman
Posts: 563
Joined: 04 Sep 2008 14:17
Location: Sthlm
Contact:

Re: Tjejer var är ni?

Post by Batman » 20 Dec 2009 03:36

jag tror att två tjejer på jobb e sugna på att skaffa fixie´s sen om dom kommer hänga här e en helt annan fråga...
WarHeadCouriers

User avatar
svennelainen
Posts: 890
Joined: 28 Aug 2008 08:13
Contact:

Re: Tjejer var är ni?

Post by svennelainen » 20 Dec 2009 10:45

Näe! Inga mer tjejer. Jag tycker att det är bra att vi har åtminstone en frizon kvar i det är jämställdhetsdominerade samhället. Killar gillar cyklar, tjejer gillar smink. Okej?

Jaha, så var det ja. Ironi funkade ju inte på Internet.

eriksson
Posts: 151
Joined: 14 Jul 2009 19:50
Location: Skärmarbrink, Stockholm

Re: Tjejer var är ni?

Post by eriksson » 20 Dec 2009 17:24

I'm a male lesbian.
Mental confusion - it's like running naked, backwards, through a cornfield at midnight.

Abolf
Posts: 390
Joined: 29 Jan 2008 17:05
Location: Malmö

Re: Tjejer var är ni?

Post by Abolf » 22 Dec 2009 14:07

svennelainen wrote:Näe! Inga mer tjejer. Jag tycker att det är bra att vi har åtminstone en frizon kvar i det är jämställdhetsdominerade samhället. Killar gillar cyklar, tjejer gillar smink. Okej?

[color= #FFFFFF]Jaha, så var det ja. Ironi funkade ju inte på Internet.[/color]
underbart! html kodning på hög nivå!

Emelia
Posts: 11
Joined: 28 May 2010 12:04
Location: Stockholm

Re: Tjejer var är ni?

Post by Emelia » 28 May 2010 12:58

Jag ser att ingen har skrivit i den här tråden på flera månader, hög tid nu då (hittade den när jag sökte på "tjejer" på forumet).

Tänkte bara meddela att det numera finns ytterligare en tjej på forumet, nämligen jag.
Har iofs ingen fixie, min ekonomi tillåter inga cykelköp, men dreglar över alla era fina cyklar så länge!


//Emelia

User avatar
Viggen
Posts: 3188
Joined: 06 Oct 2009 09:26
Location: Jämtlands fjäll
Contact:

Re: Tjejer var är ni?

Post by Viggen » 28 May 2010 15:46

Emelia wrote:Jag ser att ingen har skrivit i den här tråden på flera månader, hög tid nu då (hittade den när jag sökte på "tjejer" på forumet).

Tänkte bara meddela att det numera finns ytterligare en tjej på forumet, nämligen jag.
Har iofs ingen fixie, min ekonomi tillåter inga cykelköp, men dreglar över alla era fina cyklar så länge!


//Emelia
Välkommen hit! Det kommer förr eller senare dyka upp en cykel i din prisklass och storlek i köp & sälj är jag helt övertygad om. Men jag dreglade ett rätt bra tag jag också innan jag gjorde slag i saken :)

Man kan fortfarande posta i OT-tråden och en herrans massa andra trådar utan att själv äga en cykel så kör hårt!

Emelia
Posts: 11
Joined: 28 May 2010 12:04
Location: Stockholm

Re: Tjejer var är ni?

Post by Emelia » 28 May 2010 19:23

Tack tack,

jag måste bara klura ut vilken storlek som passar mig också. Tänkte eventuellt gå till något cykelaffär och prova runt lite bara så att jag vet (om det nu skulle komma min drömram i "köp och sälj"). Kanske blir något i höst, har fått sommarjobb så förhoppningsvis ser det bättre ut på pengafronten då!

User avatar
ap-ungen
Posts: 411
Joined: 12 Apr 2009 19:27

Re: Tjejer var är ni?

Post by ap-ungen » 28 May 2010 19:29

Blir lite nyfiken här, mest för att jag tycker det är lite ont om tjejer som cyklar fastnav eller äns vet vad det är. Så, hur fick du nys om de? Förutom att du såg det estetiska med det. Hur fick du nys om vad det verkligen va för något? Testat?

P.S. Har en billig ram om du är intresserad. Svart och rosa, lite tjejig sådär :P. Storlek 52, ganska liten, om du nu är kort. D.S.

Välkommen!

Emelia
Posts: 11
Joined: 28 May 2010 12:04
Location: Stockholm

Re: Tjejer var är ni?

Post by Emelia » 28 May 2010 19:58

Det var min pojkvän som började intressera sig först, och var inne här (är fortfarande men han skriver inget) varje dag. Till slut blev jag ju också nyfiken på vad det var som var så himla intressant, så jag började också kolla runt här.

Gillar att cyklarna är så rena, utan massa saker på (även om cyklar med saker på också kan vara fina). Det mesta om fixies har jag lärt mig här på forumet.

Jag har inte testat, pojkvännens styre sitter så jäkla långt ner att jag är övertygad om att jag kommer falla rakt ner i backen om jag provar, plus att hans ram är alldeles för stor för mig. Däremot har jag haft en ss flera år (på landet, helt ovetandes om att det var det det var innan jag började läsa här) men den är tyvärr slängd nu.

Jag är 170, kanske lite i minsta laget då? Fast jag vet inte, det står så olika på olika ställen om vilken ramstorlek som passar...

Tack, tycker att det är så trevlig stämning här så tillslut tog jag (uppenbarligen) mod till mig och skrev något, trots min fixie-brist.

avmalin.com
Posts: 16
Joined: 10 Jun 2008 19:28
Location: Göteborg
Contact:

Re: Tjejer var är ni?

Post by avmalin.com » 28 May 2010 20:57

Hallå hej,

Här är jag, en livs levande tjej. Har varit här i drygt två år och hunnit bygga mig två fixies och fått mycket inspiration härifrån =)

Kan kanske passa på att kolla om det inte finns några fler tjejer som rullar runt i Göteborgs området? Hade vart trevligt med lite fler tjejer.

/M

User avatar
Viggen
Posts: 3188
Joined: 06 Oct 2009 09:26
Location: Jämtlands fjäll
Contact:

Re: Tjejer var är ni?

Post by Viggen » 28 May 2010 23:19

avmalin.com wrote:Hallå hej,

Här är jag, en livs levande tjej. Har varit här i drygt två år och hunnit bygga mig två fixies och fått mycket inspiration härifrån =)

Kan kanske passa på att kolla om det inte finns några fler tjejer som rullar runt i Göteborgs området? Hade vart trevligt med lite fler tjejer.

/M
Tjene!

Jag bor som sagt inte i gbg eller är tjej för den delen men det finns en vän till mig som heter Sannah Kvist som är cykelbiten i varje fall, försöker knuffa på henne så hon kommer loss och skaffar sig en fixie. Hon hänger dessvärre inte här, men finns på faceb..

Du kan ju alltid försöka nå henne där om du vill hoja med samkönade annars är säkert KCR från göteborg väldigt glada för allt sällskap oavsett könstillhörighet :)

God tur!

pissofff
Posts: 9
Joined: 20 Apr 2010 16:35

Re: Tjejer var är ni?

Post by pissofff » 28 May 2010 23:51

Ja... jag är tjej. Och skåning dessutom! :)
Trotts avsaknaden av fixie i rätt storlek för en 163 cm människa, envisas jag med att försöka hitta en! Mest därför jag hänger här. Fixie är sjukt snyggt eller tillochmed sexigt? :P

User avatar
Peter S
Posts: 208
Joined: 29 Jan 2009 22:26
Location: Malmö

Re: Tjejer var är ni?

Post by Peter S » 29 May 2010 01:43

Men snabba er, ni tjejer i rätt storlek. Det finns ju en magnifik DAMP i köp/sälj-tråden. Jag är otroligt avundsjuk på er med rätt längd!!
Peter S

User avatar
Viggen
Posts: 3188
Joined: 06 Oct 2009 09:26
Location: Jämtlands fjäll
Contact:

Re: Tjejer var är ni?

Post by Viggen » 29 May 2010 08:16

Peter S wrote:Men snabba er, ni tjejer i rätt storlek. Det finns ju en magnifik DAMP i köp/sälj-tråden. Jag är otroligt avundsjuk på er med rätt längd!!
Peter S

+1 på den, spring och köp!!

Post Reply