Bilder på snygga hojjar!
Re: Bilder på snygga hojjar!
^ 650 hjul eller gigantisk ram?
Re: Bilder på snygga hojjar!
NOS tuttiNils wrote:^
Mycket fin!
Re: Bilder på snygga hojjar!
Alltså Clement tubolari är ju för helvetes jävla snygga. Så trist att mina är söndertorkade. Hittar nån några till vettigt pris, hojta.
Re: Bilder på snygga hojjar!
Skivbromsar och dämpande sadelstolpe. Det är inte utan att man faktiskt börjar bli sugen på en linjehoj...
Re: Bilder på snygga hojjar!
^Linje? Jag utgick från att det var en cyclocross. Så vi kommer bara se skivbromsar nästa år i pro-touren.
Bilder på snygga hojjar!
More powerful braking and modulation also for the road. Lighter rim ect.
Detta har jag längta länge efter!
Detta har jag längta länge efter!
Re: Bilder på snygga hojjar!
Den ska vara en prototyp som säkert inte kommer ut snart till marknaden. Tror inte skivbromsar är godkänt av UCI för linjelopp.
Canyons modeller 2013 http://www.bdc-forum.it/wp-content/uplo ... S-2013.pdf
Canyons modeller 2013 http://www.bdc-forum.it/wp-content/uplo ... S-2013.pdf
Мясо это убийство
Re: Bilder på snygga hojjar!
Från förra årets snyggaste cross (Stybar) till det här, handpålagt silver dessutom.
http://blog.mashsf.com/post/31017520872 ... on-crux-cx
Re: Bilder på snygga hojjar!
Sjuuuuuukt snygg
Re: Bilder på snygga hojjar!
Hur mycket jag än tänker på att ha skivbromsar på en lvg-hoj ser jag väldigt begränsade fördelar, egentligen bara en att fälgen kan göras lättare (och snyggare).atomlab wrote:More powerful braking and modulation also for the road. Lighter rim ect.
Detta har jag längta länge efter!
...det där svaga skrapet från en lite skev disk spelar ju ingen roll på cx-banan eller i träsket men i 45 blås skulle det känns... sådär. Tänkte ska bara stanna och rikta bromsskivan!
Jag säger inte att fälgbroms är det smrtaste men det känns liksom som att ingengörerna får en ide och tar godtyckliga produkter på marknaden för att få ut joxet asap.
Visst om de hade kommit med en navdynamo/magnetbroms som fungerade på något smrt sätt och vägde 4gr men nu tar man ju bara lite överblivna mtb-delar.
Givet att det skulle bromsa bättre vid regn och skit men det kan man ju lösa med en regncykel och en torrcykel.
CX + disk därmot!
En vajerbroms är enklare att laga i diket.
Re: Bilder på snygga hojjar!
+ Att vanliga fälgbromsar blir lättare än skivbromsar?Fredde wrote:Hur mycket jag än tänker på att ha skivbromsar på en lvg-hoj ser jag väldigt begränsade fördelar, egentligen bara en att fälgen kan göras lättare (och snyggare).atomlab wrote:More powerful braking and modulation also for the road. Lighter rim ect.
Detta har jag längta länge efter!
...det där svaga skrapet från en lite skev disk spelar ju ingen roll på cx-banan eller i träsket men i 45 blås skulle det känns... sådär. Tänkte ska bara stanna och rikta bromsskivan!
Jag säger inte att fälgbroms är det smrtaste men det känns liksom som att ingengörerna får en ide och tar godtyckliga produkter på marknaden för att få ut joxet asap.
Visst om de hade kommit med en navdynamo/magnetbroms som fungerade på något smrt sätt och vägde 4gr men nu tar man ju bara lite överblivna mtb-delar.
Givet att det skulle bromsa bättre vid regn och skit men det kan man ju lösa med en regncykel och en torrcykel.
CX + disk därmot!
En vajerbroms är enklare att laga i diket.
Använd hjälm så slipper du besöka neurokirurgen, ortopeden är trevligare.
Bilder på snygga hojjar!
Ni har fastnat i weight weenie träsket märker jag. Att förbättra bromsverkan med de traditionella fälgbromsarna har kommit till en återvändsgränds. Tyvärr alltför mycket fokus på viktreducering sen aerodynamik och om det inte vore för detta skulle skivbromsar sedan länge suttit på lvg cyklar. Att en gång för alla att slippa igenslammad fälg och belägg är nog något blott inte bara proffsen är förtjänta av utan även vem som helst som cyklar som vill få snabbt stopp på cykeln. Cykeln blir även mer korrigerbar med skivbroms vilket är en stor fördel vid höga hastigheter.
Мясо это убийство
Re: Bilder på snygga hojjar!
Visst tar en skivbroms bättre, men är det ett reellt problem på linjecyklar hela tiden eller under vissa förutsättningar? Är det värt att betala för ökad friktion? Och är första bästa MTB-broms garanetera rätt eller en hype?Ronny wrote:Ni har fastnat i weight weenie träsket märker jag. Att förbättra bromsverkan med de traditionella fälgbromsarna har kommit till en återvändsgränds. Tyvärr alltför mycket fokus på viktreducering sen aerodynamik och om det inte vore för detta skulle skivbromsar sedan länge suttit på lvg cyklar. Att en gång för alla att slippa igenslammad fälg och belägg är nog något blott inte bara proffsen är förtjänta av utan även vem som helst som cyklar som vill få snabbt stopp på cykeln. Cykeln blir även mer korrigerbar med skivbroms vilket är en stor fördel vid höga hastigheter.
Lätt att en skivbroms skulle vara att föredra i regn och brant utför men liksom på en platt 20mila i solsken, njae.
Re: Bilder på snygga hojjar!
Svarta bromsytor som förblir svarta. Bara det värt de extra grammen ju. Om man nu inte kör kolfiber såklart.