Bilder på snygga hojjar!

Välkommen till FIXEDGEAR.SE!
kukanus
Posts: 344
Joined: 01 May 2011 06:59
Location: Södermalm, Stockholm

Re: Bilder på snygga hojjar!

Post by kukanus » 02 Sep 2012 10:43

^ 650 hjul eller gigantisk ram?

User avatar
Gustav
Posts: 2171
Joined: 07 Dec 2007 16:58
Location: Stockholm

Re: Bilder på snygga hojjar!

Post by Gustav » 02 Sep 2012 10:48

kukanus wrote:^ 650 hjul eller gigantisk ram?
650 x2 :)
Image

User avatar
ivo
Posts: 369
Joined: 20 Aug 2009 00:46

Re: Bilder på snygga hojjar!

Post by ivo » 02 Sep 2012 15:10

Image
SOLAFIX

User avatar
Ronny
Posts: 7043
Joined: 06 Jul 2008 15:41

Re: Bilder på snygga hojjar!

Post by Ronny » 02 Sep 2012 16:59

Image
Мясо это убийство

Fixen
Posts: 2841
Joined: 21 Aug 2009 09:08

Re: Bilder på snygga hojjar!

Post by Fixen » 03 Sep 2012 12:02

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image


Image

User avatar
Nils
Posts: 923
Joined: 27 Feb 2008 19:34
Location: Gothenburg
Contact:

Re: Bilder på snygga hojjar!

Post by Nils » 03 Sep 2012 12:56

^
Mycket fin!

Fixen
Posts: 2841
Joined: 21 Aug 2009 09:08

Re: Bilder på snygga hojjar!

Post by Fixen » 03 Sep 2012 13:17

Nils wrote:^
Mycket fin!
NOS tutti

User avatar
måns
Posts: 1017
Joined: 12 Jun 2009 14:34
Location: sthlm

Re: Bilder på snygga hojjar!

Post by måns » 03 Sep 2012 15:01

Alltså Clement tubolari är ju för helvetes jävla snygga. Så trist att mina är söndertorkade. Hittar nån några till vettigt pris, hojta.

User avatar
Ronny
Posts: 7043
Joined: 06 Jul 2008 15:41

Re: Bilder på snygga hojjar!

Post by Ronny » 03 Sep 2012 17:09

Image
Image
Image
Мясо это убийство

User avatar
atomlab
Posts: 1840
Joined: 30 Jul 2010 23:26

Re: Bilder på snygga hojjar!

Post by atomlab » 04 Sep 2012 06:17

Image


Skivbromsar och dämpande sadelstolpe. Det är inte utan att man faktiskt börjar bli sugen på en linjehoj...
Image

User avatar
Bratt
Posts: 2955
Joined: 25 Feb 2009 11:20
Location: Stockholm

Re: Bilder på snygga hojjar!

Post by Bratt » 04 Sep 2012 07:25

^Linje? Jag utgick från att det var en cyclocross. Så vi kommer bara se skivbromsar nästa år i pro-touren.

User avatar
atomlab
Posts: 1840
Joined: 30 Jul 2010 23:26

Bilder på snygga hojjar!

Post by atomlab » 04 Sep 2012 07:37

More powerful braking and modulation also for the road. Lighter rim ect.

Detta har jag längta länge efter!
Image

User avatar
Ronny
Posts: 7043
Joined: 06 Jul 2008 15:41

Re: Bilder på snygga hojjar!

Post by Ronny » 04 Sep 2012 07:46

Den ska vara en prototyp som säkert inte kommer ut snart till marknaden. Tror inte skivbromsar är godkänt av UCI för linjelopp.
Canyons modeller 2013 http://www.bdc-forum.it/wp-content/uplo ... S-2013.pdf
Мясо это убийство

User avatar
Otto
Posts: 2416
Joined: 08 Nov 2007 20:05
Location: Göteborg
Contact:

Re: Bilder på snygga hojjar!

Post by Otto » 07 Sep 2012 07:42

Image
Image
Image

Från förra årets snyggaste cross (Stybar) till det här, handpålagt silver dessutom.

http://blog.mashsf.com/post/31017520872 ... on-crux-cx

User avatar
ravelax
Posts: 3990
Joined: 14 Aug 2011 20:18
Location: Uppsala

Re: Bilder på snygga hojjar!

Post by ravelax » 07 Sep 2012 14:43

Sjuuuuuukt snygg

Fredde
Posts: 4217
Joined: 21 Jul 2008 18:08
Location: Stockholm

Re: Bilder på snygga hojjar!

Post by Fredde » 07 Sep 2012 20:31

atomlab wrote:More powerful braking and modulation also for the road. Lighter rim ect.

Detta har jag längta länge efter!
Hur mycket jag än tänker på att ha skivbromsar på en lvg-hoj ser jag väldigt begränsade fördelar, egentligen bara en att fälgen kan göras lättare (och snyggare).

...det där svaga skrapet från en lite skev disk spelar ju ingen roll på cx-banan eller i träsket men i 45 blås skulle det känns... sådär. Tänkte ska bara stanna och rikta bromsskivan!

Jag säger inte att fälgbroms är det smrtaste men det känns liksom som att ingengörerna får en ide och tar godtyckliga produkter på marknaden för att få ut joxet asap.

Visst om de hade kommit med en navdynamo/magnetbroms som fungerade på något smrt sätt och vägde 4gr men nu tar man ju bara lite överblivna mtb-delar.

Givet att det skulle bromsa bättre vid regn och skit men det kan man ju lösa med en regncykel och en torrcykel.

CX + disk därmot! :)

En vajerbroms är enklare att laga i diket.

:D

User avatar
Håkan
Posts: 1743
Joined: 20 Feb 2008 14:00
Location: Stockholm, Freakshow Hornsberg

Re: Bilder på snygga hojjar!

Post by Håkan » 07 Sep 2012 20:40

Fredde wrote:
atomlab wrote:More powerful braking and modulation also for the road. Lighter rim ect.

Detta har jag längta länge efter!
Hur mycket jag än tänker på att ha skivbromsar på en lvg-hoj ser jag väldigt begränsade fördelar, egentligen bara en att fälgen kan göras lättare (och snyggare).

...det där svaga skrapet från en lite skev disk spelar ju ingen roll på cx-banan eller i träsket men i 45 blås skulle det känns... sådär. Tänkte ska bara stanna och rikta bromsskivan!

Jag säger inte att fälgbroms är det smrtaste men det känns liksom som att ingengörerna får en ide och tar godtyckliga produkter på marknaden för att få ut joxet asap.

Visst om de hade kommit med en navdynamo/magnetbroms som fungerade på något smrt sätt och vägde 4gr men nu tar man ju bara lite överblivna mtb-delar.

Givet att det skulle bromsa bättre vid regn och skit men det kan man ju lösa med en regncykel och en torrcykel.

CX + disk därmot! :)

En vajerbroms är enklare att laga i diket.

:D
+ Att vanliga fälgbromsar blir lättare än skivbromsar?
Använd hjälm så slipper du besöka neurokirurgen, ortopeden är trevligare.

User avatar
Ronny
Posts: 7043
Joined: 06 Jul 2008 15:41

Bilder på snygga hojjar!

Post by Ronny » 07 Sep 2012 22:47

Ni har fastnat i weight weenie träsket märker jag. Att förbättra bromsverkan med de traditionella fälgbromsarna har kommit till en återvändsgränds. Tyvärr alltför mycket fokus på viktreducering sen aerodynamik och om det inte vore för detta skulle skivbromsar sedan länge suttit på lvg cyklar. Att en gång för alla att slippa igenslammad fälg och belägg är nog något blott inte bara proffsen är förtjänta av utan även vem som helst som cyklar som vill få snabbt stopp på cykeln. Cykeln blir även mer korrigerbar med skivbroms vilket är en stor fördel vid höga hastigheter.
Мясо это убийство

Fredde
Posts: 4217
Joined: 21 Jul 2008 18:08
Location: Stockholm

Re: Bilder på snygga hojjar!

Post by Fredde » 07 Sep 2012 22:59

Ronny wrote:Ni har fastnat i weight weenie träsket märker jag. Att förbättra bromsverkan med de traditionella fälgbromsarna har kommit till en återvändsgränds. Tyvärr alltför mycket fokus på viktreducering sen aerodynamik och om det inte vore för detta skulle skivbromsar sedan länge suttit på lvg cyklar. Att en gång för alla att slippa igenslammad fälg och belägg är nog något blott inte bara proffsen är förtjänta av utan även vem som helst som cyklar som vill få snabbt stopp på cykeln. Cykeln blir även mer korrigerbar med skivbroms vilket är en stor fördel vid höga hastigheter.
Visst tar en skivbroms bättre, men är det ett reellt problem på linjecyklar hela tiden eller under vissa förutsättningar? Är det värt att betala för ökad friktion? Och är första bästa MTB-broms garanetera rätt eller en hype?

Lätt att en skivbroms skulle vara att föredra i regn och brant utför men liksom på en platt 20mila i solsken, njae. :D

pse
Posts: 1074
Joined: 07 Aug 2009 23:59
Location: Örebro

Re: Bilder på snygga hojjar!

Post by pse » 07 Sep 2012 23:22

Svarta bromsytor som förblir svarta. Bara det värt de extra grammen ju. Om man nu inte kör kolfiber såklart.

Post Reply