bike messenger

Välkommen till FIXEDGEAR.SE!
salome
Posts: 2
Joined: 09 Jul 2009 07:53
Location: zürich / malmö

bike messenger

Post by salome » 02 Sep 2009 14:23

Are there any bike messengers in malmö?or has the messenger business broke down?
hoi

User avatar
Patch
Posts: 653
Joined: 25 Sep 2008 07:58
Location: Malmø
Contact:

Re: bike messenger

Post by Patch » 02 Sep 2009 14:52

Not in malmö, but copenhagen, stockholm, oslo, and gothenburg all have messengers.
Image

pjocke
Posts: 1335
Joined: 16 May 2009 09:59
Location: Malmö

Re: bike messenger

Post by pjocke » 02 Sep 2009 14:59

There is, in fact, bike messengers in Malmö.

http://budboys.se/" onclick="window.open(this.href);return false;

User avatar
calavera
Posts: 990
Joined: 21 Dec 2007 19:50
Location: Henkan/Sthlm
Contact:

Re: bike messenger

Post by calavera » 02 Sep 2009 20:09

Coolt att se att Malmø åter har cykelbud! Önskar dom lycka till!

User avatar
Batman
Posts: 563
Joined: 04 Sep 2008 14:17
Location: Sthlm
Contact:

Re: bike messenger

Post by Batman » 02 Sep 2009 22:34

Ingen som vet om ett ledigt budjobb i sthlm?
WarHeadCouriers

User avatar
jon
Posts: 1331
Joined: 15 Dec 2007 23:57
Location: DALARNA

Re: bike messenger

Post by jon » 03 Sep 2009 00:41

Bring ska även testa med cykelbud i Malmö nu.
Har 2 polare som ska börja köra för dom...
I Dalarnas djupa skogar..

Busken
Posts: 1100
Joined: 05 Aug 2009 20:15

Re: bike messenger

Post by Busken » 03 Sep 2009 07:55

jon wrote:Bring ska även testa med cykelbud i Malmö nu.
Har 2 polare som ska börja köra för dom...
Har dom budat förr? Annars måste det vara sjukt jobbigt att börja buda tillsammans med en annan rookie, jag tycker det är sjukt skönt att jag har en massa erfarna kollegor som kan hjälpa en att hitta varuleveringens ingångar, jobbiga adresser och knepiga kontor + att dom säger åt en att lugna ner sig, inte cykla så hårt osv. Känns som att det är det är ganska mycket smågrejer man måste lära sig!

Men hur går det för budboys? Har ni kommit igång och fått något att göra ännu? Bring i malmö? Jag tycker det är sjukt roligt att det händer något på budfronten i malmö!

pjocke
Posts: 1335
Joined: 16 May 2009 09:59
Location: Malmö

Re: bike messenger

Post by pjocke » 03 Sep 2009 09:07

Busken wrote:Jag tycker det är sjukt roligt att det händer något på budfronten i malmö!
Jag håller med. Funderar på att beställa ett bud hemifrån till flickvännens jobb, sen cykla dit och ta emot det. Mest för att stödja verksamheten, liksom :)

User avatar
Mischko
Posts: 87
Joined: 05 Oct 2008 21:10
Location: Malmö
Contact:

Re: bike messenger

Post by Mischko » 03 Sep 2009 11:15

Men hur går det för budboys? Har ni kommit igång och fått något att göra ännu? Bring i malmö? Jag tycker det är sjukt roligt att det händer något på budfronten i malmö!
Jodå, vi hade vårt första paketbud idag. Tre askar visitkort från tryckeri till slutkund... precis såna bud som vi vill ha. Gick attans smidigt! Tyckte i alla fall jag som var på väg till en ny kund för att få en fullmakt för rek. brev påskriven. Marcus som faktiskt fick ta leveransen i motvind och lätt duggregn kanske har en annan syn på saken :D

Hittills så har vi fått väldigt bra respons av dem vi har varit i kontakt med så nu gäller det bara att få dem att lyfta på luren och faktiskt beställa lite budleveranser, men vi har fullt förtroende för att vi kommer att få det att fungera. Ge oss lite tid bara...

För alla som vill följa våra framsteg så finns vi på Facebook - http://www.facebook.com/home.php#/group ... 6434521384
budboys.se
"We ride together, we die together - budboys 4-life"

scand
Posts: 886
Joined: 18 Dec 2007 08:43
Location: Årsta STHLM

Re: bike messenger

Post by scand » 03 Sep 2009 11:23

Härligt lycka till!
Trist att man själv är så feg och inte vågar satsa på något eget.

Busken
Posts: 1100
Joined: 05 Aug 2009 20:15

Re: bike messenger

Post by Busken » 03 Sep 2009 18:38

Min tjej jobbar på reklambyrå i Malmö, jag ska få henne till att använda er när dom behöver buda något! Buda i motvind och duggren låter lyxigt en dag som i dag när det regnade så mycket att en av dom största motorvägsinfarterna i köpenhamn var en enda stor fors! Fy satan vilket hällregn det var idag, och fy satan vad gött det var att ställa sig i en varm dusch när man kom hem idag! :D

User avatar
calavera
Posts: 990
Joined: 21 Dec 2007 19:50
Location: Henkan/Sthlm
Contact:

Re: bike messenger

Post by calavera » 03 Sep 2009 21:06

I Sthlm hade vi torrt fram tills det var dags att cykla hem. Och på jobbfronten väldigt mkt att göra precis hela tiden men man ska inte klaga när det varit i princip dött lite för länge. Budboys, det är bara att ge er ut och ragga kunder!

User avatar
eodd
Posts: 394
Joined: 08 Sep 2008 18:28
Location: Malmö
Contact:

Re: bike messenger

Post by eodd » 04 Sep 2009 07:11

Busken wrote:Min tjej jobbar på reklambyrå i Malmö, jag ska få henne till att använda er när dom behöver buda något! Buda i motvind och duggren låter lyxigt en dag som i dag när det regnade så mycket att en av dom största motorvägsinfarterna i köpenhamn var en enda stor fors! Fy satan vilket hällregn det var idag, och fy satan vad gött det var att ställa sig i en varm dusch när man kom hem idag! :D
Briljant busken. Kan du inte PMa över vilken byrå det är så kan jag glida in med lite flyers och sånt.
calavera wrote:I Sthlm hade vi torrt fram tills det var dags att cykla hem. Och på jobbfronten väldigt mkt att göra precis hela tiden men man ska inte klaga när det varit i princip dött lite för länge. Budboys, det är bara att ge er ut och ragga kunder!
Jag har denna veckan besökt omkring 750 olika kontor, företag, byråer, firmor, verkstäder osv osv.
Hur ser branschspridningen ut i stockholm? vad är det för kunder ni har där?
http://www.budboys.se" onclick="window.open(this.href);return false;

User avatar
calavera
Posts: 990
Joined: 21 Dec 2007 19:50
Location: Henkan/Sthlm
Contact:

Re: bike messenger

Post by calavera » 08 Sep 2009 23:44

eodd wrote: Jag har denna veckan besökt omkring 750 olika kontor, företag, byråer, firmor, verkstäder osv osv.
Hur ser branschspridningen ut i stockholm? vad är det för kunder ni har där?
Den firma jag jobbar för har bara andra budföretag som kunder, det dom inte hinner med, eller att dom inte har egna cyklar, har behov av bärhjälp etc så ringer dom oss. Just nu har vi mycket att göra!

Men vi kör trycksaker, fotoutrustning, mat, pass, dokument, muttrar, nycklar, skivor, filmer av alla slag, post, etc etc!
När ni raggar kunder så tänk på att inte lägga er för lågt, när ni får mycket att göra så får ni svårare att förhandla upp priset. Ett bud med cykel är helt miljövänligt och borde vara skattelättat och vara attraktivt för kunden, men så funkar det ju inte. Tyvärr!

User avatar
limitedlizard
Posts: 879
Joined: 10 Aug 2008 18:50

Re: bike messenger

Post by limitedlizard » 12 Sep 2009 21:34

eodd wrote:Jag har denna veckan besökt omkring 750 olika kontor, företag, byråer, firmor, verkstäder osv osv.
Hur ser branschspridningen ut i stockholm? vad är det för kunder ni har där?
Satte upp din lapp på vårt kylskåp (Sigma i Malmö). Fast det är nog lite dåligt utflöde av paket/post från vårt kontor. :)

User avatar
eodd
Posts: 394
Joined: 08 Sep 2008 18:28
Location: Malmö
Contact:

Re: bike messenger

Post by eodd » 14 Sep 2009 15:36

David_gbg wrote:
eodd wrote:Jag har denna veckan besökt omkring 750 olika kontor, företag, byråer, firmor, verkstäder osv osv.
Hur ser branschspridningen ut i stockholm? vad är det för kunder ni har där?
Satte upp din lapp på vårt kylskåp (Sigma i Malmö). Fast det är nog lite dåligt utflöde av paket/post från vårt kontor. :)
Lysande! All publicitet är bra publicitet!

Och till alla våra fans och supportrar kan jag berätta att vi nu är ett bud ifrån att ha tjänat får första tusenlapp! För två veckor sedan visste ingen vem vi var och idag körde jag vårt sjunde bud, det är helt undertbart. Tack alla som hjälper till vi kommer inte att glömma bort all hjälp vi får/fått!
http://www.budboys.se" onclick="window.open(this.href);return false;

CarKiller
Posts: 5
Joined: 18 Nov 2009 18:15

Re: bike messenger

Post by CarKiller » 18 Nov 2009 18:41

hi my name is gregory
i'm a bike meseenger in warsaw ,poland.
is there any way to ride as a bike messenger in stockholm or in the other cities?
i have visited sweden last week and it was great:)beatiful country so i try to find a way to visit for much longer.peace

User avatar
calavera
Posts: 990
Joined: 21 Dec 2007 19:50
Location: Henkan/Sthlm
Contact:

Re: bike messenger

Post by calavera » 18 Nov 2009 19:33

CarKiller wrote:hi my name is gregory
i'm a bike meseenger in warsaw ,poland.
is there any way to ride as a bike messenger in stockholm or in the other cities?
i have visited sweden last week and it was great:)beatiful country so i try to find a way to visit for much longer.peace
Hi! The only problem as I see it is that you need at least to understand swedish, and that your dispatcher feels it's ok to speak english (or another language) with you. So take a crashcourse in swedish and I don't see a problem!
Looking forward to come to Warsaw in 2011 for the worlds! Heard that ECMC in 2004 was a blast!

CarKiller
Posts: 5
Joined: 18 Nov 2009 18:15

Re: bike messenger

Post by CarKiller » 19 Nov 2009 17:31

hmm do you think is that a problem..?well i will try to learn sth:)
well do you have some links so i will try to ask,is there a chance..
and about the championship in 2011 i'm workinkg with the team that will make it they called them self Kaspio:)is the one of the best teams in warsaw non-corporation

User avatar
eodd
Posts: 394
Joined: 08 Sep 2008 18:28
Location: Malmö
Contact:

Re: bike messenger

Post by eodd » 20 Nov 2009 20:36

God kväll mina damer och herrar.
Har vi några PEX bud bland oss glada forum medlemmar? Budboys skall nämligen börja samarbeta lite löst med PEX här nere i Malmö och det hade varit gött att snacka med lite PEX folk.
http://www.budboys.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Post Reply