Velodromen i Falun (fd. Historisk cykelnyhet släpps ikväll!)

Välkommen till FIXEDGEAR.SE!
User avatar
Bubblan
Posts: 1797
Joined: 10 Dec 2007 19:23
Location: sthlm.
Contact:

Re: Velodromen i Falun (fd. Historisk cykelnyhet släpps ikväll!)

Post by Bubblan » 11 Dec 2009 01:38

jon wrote:Någon som har koll på hur går det med bygget?
Peter du kanske kan rulla dit och spana lite? Vi vill se spionfoton innan veckan är slut!
Slutmonteringen av velodromen börjar i början på januari.
Cogs 'n Kegs

User avatar
Otto
Posts: 2416
Joined: 08 Nov 2007 20:05
Location: Göteborg
Contact:

Re: Velodromen i Falun (fd. Historisk cykelnyhet släpps ikväll!)

Post by Otto » 11 Dec 2009 11:50

Jag hoppas att den blir klar till den 30 januari. Då ha ju vi ju bokat in ett KCR-träningsläger. 12 kometer i klungkörning kommer bli en vacker syn.

User avatar
klasolsson
Posts: 3107
Joined: 09 Jul 2008 06:09
Location: Stockholm

Re: Velodromen i Falun (fd. Historisk cykelnyhet släpps ikväll!)

Post by klasolsson » 11 Dec 2009 12:02

Otto wrote:Jag hoppas att den blir klar till den 30 januari. Då ha ju vi ju bokat in ett KCR-träningsläger. 12 kometer i klungkörning kommer bli en vacker syn.
Episkt!

User avatar
pistolpete
Posts: 459
Joined: 05 Jan 2009 21:41
Location: Stockholm

Re: Velodromen i Falun (fd. Historisk cykelnyhet släpps ikväll!)

Post by pistolpete » 11 Dec 2009 12:50

jon wrote:Någon som har koll på hur går det med bygget?
Peter du kanske kan rulla dit och spana lite? Vi vill se spionfoton innan veckan är slut!
Ja jag kan ta en tur dit idag och se om det är nån där, släpper dom in mig så tar jag lite kort..

User avatar
Bompet
Posts: 981
Joined: 06 Jul 2009 08:58
Location: Göteborg 414

Re: Velodromen i Falun (fd. Historisk cykelnyhet släpps ikväll!)

Post by Bompet » 11 Dec 2009 13:50

Jag säger så här: Med egna ögon har jag sett att golvet som i måndags var tomt nu är fyllt med velodrom-byggmaterial och hantverkare...

Mer än så säger jag inte. Jag överlåter respektfullt till Björn S att sköta den officiella rapporteringen om framstegen på YH-arena.
Image

User avatar
johan e
Posts: 330
Joined: 01 Jun 2008 13:23
Location: Malmö

Re: Velodromen i Falun (fd. Historisk cykelnyhet släpps ikväll!)

Post by johan e » 14 Dec 2009 12:35

Här kan man kolla hur bygget fortgår:
http://yaarena.destinator.se/806.php" onclick="window.open(this.href);return false;

User avatar
Ronny
Posts: 7043
Joined: 06 Jul 2008 15:41

Re: Velodromen i Falun (fd. Historisk cykelnyhet släpps ikväll!)

Post by Ronny » 14 Dec 2009 12:50

OMG man kan ju boka och ha banan helt för sig själv. Måste ju testa
CCCP åket under vårkanten.
Мясо это убийство

Busken
Posts: 1100
Joined: 05 Aug 2009 20:15

Re: Velodromen i Falun (fd. Historisk cykelnyhet släpps ikväll!)

Post by Busken » 14 Dec 2009 19:34

Ronny wrote:OMG man kan ju boka och ha banan helt för sig själv. Måste ju testa
CCCP åket under vårkanten.
Kom igen nu Ronny! Du ska väl göra som alla andra, komma när det är FG.SE helg? Inte ska du sitta där själv och lukta på blommorna :D

User avatar
Bubblan
Posts: 1797
Joined: 10 Dec 2007 19:23
Location: sthlm.
Contact:

Re: Velodromen i Falun (fd. Historisk cykelnyhet släpps ikväll!)

Post by Bubblan » 14 Dec 2009 19:36

Busken wrote:
Ronny wrote:OMG man kan ju boka och ha banan helt för sig själv. Måste ju testa
CCCP åket under vårkanten.
Kom igen nu Ronny! Du ska väl göra som alla andra, komma när det är FG.SE helg? Inte ska du sitta där själv och lukta på blommorna :D
Ronny cyklar inte med andra, det borde du veta, Simon.
Cogs 'n Kegs

Busken
Posts: 1100
Joined: 05 Aug 2009 20:15

Re: Velodromen i Falun (fd. Historisk cykelnyhet släpps ikväll!)

Post by Busken » 14 Dec 2009 19:40

Bubblan wrote:
Busken wrote:
Ronny wrote:OMG man kan ju boka och ha banan helt för sig själv. Måste ju testa
CCCP åket under vårkanten.
Kom igen nu Ronny! Du ska väl göra som alla andra, komma när det är FG.SE helg? Inte ska du sitta där själv och lukta på blommorna :D
Ronny cyklar inte med andra, det borde du veta, Simon.
Jo jag vet ju det... Men man kan väl alltid drömma! Hade varit roligt att se dom lårmusklerna in action, och ännu roligare att se alla 20-någontingare bli varvade

Någon som orkar styra upp en resa dit? Lovar att det är skitsmidigt att göra, googla "bussbolag" och fyll i online enkäter för att få offerter. Maila velodromsnubben. Släng upp en tråd här och sen är saken biff. Bussresa tillsammans är typ det roligaste som finns! Kom igen nu, gört!

User avatar
jon
Posts: 1331
Joined: 15 Dec 2007 23:57
Location: DALARNA

Re: Velodromen i Falun (fd. Historisk cykelnyhet släpps ikväll!)

Post by jon » 14 Dec 2009 23:18

Hmmm...
Under denna kategori http://yaarena.destinator.se/810.php(Svenska rekord) är det helt blank.
Så om man blir först ut på banan så är man garanterad en plats i de svenska velodromhistorieböckerna!
I Dalarnas djupa skogar..

User avatar
Otto
Posts: 2416
Joined: 08 Nov 2007 20:05
Location: Göteborg
Contact:

Re: Velodromen i Falun (fd. Historisk cykelnyhet släpps ikväll!)

Post by Otto » 15 Dec 2009 12:55

jon wrote:Hmmm...
Under denna kategori http://yaarena.destinator.se/810.php(Svenska rekord) är det helt blank.
Så om man blir först ut på banan så är man garanterad en plats i de svenska velodromhistorieböckerna!
Vet att det är en kille, som numera bor i portland, som va sugen på att slå några rekord.

User avatar
Ronny
Posts: 7043
Joined: 06 Jul 2008 15:41

Re: Velodromen i Falun (fd. Historisk cykelnyhet släpps ikväll!)

Post by Ronny » 15 Dec 2009 18:01

Busken wrote:
Bubblan wrote:
Busken wrote:
Ronny wrote:OMG man kan ju boka och ha banan helt för sig själv. Måste ju testa
CCCP åket under vårkanten.
Kom igen nu Ronny! Du ska väl göra som alla andra, komma när det är FG.SE helg? Inte ska du sitta där själv och lukta på blommorna :D
Ronny cyklar inte med andra, det borde du veta, Simon.
Jo jag vet ju det... Men man kan väl alltid drömma! Hade varit roligt att se dom lårmusklerna in action, och ännu roligare att se alla 20-någontingare bli varvade

Någon som orkar styra upp en resa dit? Lovar att det är skitsmidigt att göra, googla "bussbolag" och fyll i online enkäter för att få offerter. Maila velodromsnubben. Släng upp en tråd här och sen är saken biff. Bussresa tillsammans är typ det roligaste som finns! Kom igen nu, gört!
Bubblan nu ska inte du vara sån bara för jag inte vill cykla med dig betyder inte det att jag inte cyklar med andra :D
Min gode Buske självklart tar jag par snabba varv med dig i Falun men cykla från andra är inget som ger mig någon tillfredsställelse utan jag är mest min egen slav.
Hur som helst skulle det vara kul och KCR ska ju dit men jag kommer inte ha mitt åk klart till dess när jag har en vision hur det måste se ut på en velodrom.
Image
Мясо это убийство

User avatar
Ronny
Posts: 7043
Joined: 06 Jul 2008 15:41

Re: Velodromen i Falun (fd. Historisk cykelnyhet släpps ikväll!)

Post by Ronny » 15 Dec 2009 18:04

Otto wrote:
jon wrote:Hmmm...
Under denna kategori http://yaarena.destinator.se/810.php(Svenska rekord) är det helt blank.
Så om man blir först ut på banan så är man garanterad en plats i de svenska velodromhistorieböckerna!
Vet att det är en kille, som numera bor i portland, som va sugen på att slå några rekord.
Vill minnas att ett 1 timmars rekord finns redan som är satt av en svensk fast det var ju gjort utomlands så det gills inte. Visst finns det cyklister som vill vilket är kul.
Мясо это убийство

Busken
Posts: 1100
Joined: 05 Aug 2009 20:15

Re: Velodromen i Falun (fd. Historisk cykelnyhet släpps ikväll!)

Post by Busken » 15 Dec 2009 21:15

Den där portlandkillen (som var hedersdommare i CPSM 08) är nog en farlig jävel! Han håller väl något banrekord i staterna? Skäggstubb hade han också! Nåja, men jag vill i alla fall bli rekordhållare! Synd bara att man inte kommer kunna ta sig upp dit i tid till att ge sig på timmen...

Någon som vet hur det står till med regler kring cyklar? Får man ta med sig gathojjen om man tvättar den? Ska det nya däck på? Vad gäller? Läser trådskaparen här? Skulle vara trevligt om man kunde få veta lite mer? Personligen så tycker jag det är stort att det överhuvudtaget skrivs om det här, vanligtvis brukar ju sportare inte vilja beblanda sig med livstilister. Dock så tycker jag att det två världarna skall mötas, det händer spännade grejer då. Lycra-killar röker brass och brass-killar börjar träna, good shit!

User avatar
solomon
Posts: 665
Joined: 06 Nov 2007 21:54
Location: stockholm

Re: Velodromen i Falun (fd. Historisk cykelnyhet släpps ikväll!)

Post by solomon » 21 Dec 2009 21:25

Image

Busken
Posts: 1100
Joined: 05 Aug 2009 20:15

Re: Velodromen i Falun (fd. Historisk cykelnyhet släpps ikväll!)

Post by Busken » 21 Dec 2009 21:33

REEEEEEEESIZE!!!!!!!!!!!

User avatar
carlm
Posts: 360
Joined: 13 Aug 2008 22:51
Location: Göteborg

Re: Velodromen i Falun (fd. Historisk cykelnyhet släpps ikväll!)

Post by carlm » 21 Dec 2009 23:46

Busken wrote:...Någon som vet hur det står till med regler kring cyklar? Får man ta med sig gathojjen om man tvättar den? Ska det nya däck på? Vad gäller?....

Ber om ursäkt för urklippet ur ditt inlägg men tog med det väsentliga i sammanhanget:

De regler vi fått till KCR (genom Peter "Bompet") är:

Drivlina - Endast fastnav är ok
Dropouts - Horisontella, bakåtriktade. Ingår i bancykel definitionen.
Däck - Valfritt, bara de är rena
Bromsar - Allt skall bort
Pedaler - Anything goes
Styre - Endast dropbars är ok

Hoppas det besvarar dina funderingar

Busken
Posts: 1100
Joined: 05 Aug 2009 20:15

Re: Velodromen i Falun (fd. Historisk cykelnyhet släpps ikväll!)

Post by Busken » 21 Dec 2009 23:53

carlm wrote:
Busken wrote:...Någon som vet hur det står till med regler kring cyklar? Får man ta med sig gathojjen om man tvättar den? Ska det nya däck på? Vad gäller?....

Ber om ursäkt för urklippet ur ditt inlägg men tog med det väsentliga i sammanhanget:

De regler vi fått till KCR (genom Peter "Bompet") är:

Drivlina - Endast fastnav är ok
Dropouts - Horisontella, bakåtriktade. Ingår i bancykel definitionen.
Däck - Valfritt, bara de är rena
Bromsar - Allt skall bort
Pedaler - Anything goes
Styre - Endast dropbars är ok

Hoppas det besvarar dina funderingar
Hehehe... Ja men det står ju inget om renhet på cykel eller att den inte ska ha använts på gatan. Rena däck kan man ju fixa ganska lätt. Nåja, trist det där med dropbars! Hur löser dom förföljelse loppen? Eller timmen? Eller individuellt tempo? Brukar ju vara pinnar som gäller där. Notera också att det inte står något om skärmar! Men bra att alla verkar vara välkomna, annars är ju vissa velodrom-nissar kinkiga om en hoj har rullat på asfalt innan!

User avatar
jon
Posts: 1331
Joined: 15 Dec 2007 23:57
Location: DALARNA

Re: Velodromen i Falun (fd. Historisk cykelnyhet släpps ikväll!)

Post by jon » 21 Dec 2009 23:59

carlm wrote: Styre - Endast dropbars är ok
Där rök mina vision att se Ronny som svensk timrekordhållare på sin Tachyon... :(
I Dalarnas djupa skogar..

Post Reply