Är det här bra grejer

Frågor och tips om mek med din cykel.
Post Reply
kaffeaffe
Posts: 273
Joined: 26 Feb 2009 08:48
Contact:

Är det här bra grejer

Post by kaffeaffe » 07 May 2009 12:17

Har blivit erbjuden dessa hjul för 2 000 kr. De är ca 2 år gamla.

Suzue Pro Max nav,
17 t EAI Track drev, Dura Ace låsring
Mavix CXP-13 fälg (Solekrat, ca: 30mm hög profil) fram
Mavic Open Pro (Lågprofil) bak

Är det bra grejer? Är det prisvärt? Efter som Sverige är litet och så även fixedgear.se så ser jag helst att det inte är säljaren som svarar. :)

User avatar
Andye
Posts: 2062
Joined: 06 Dec 2007 10:06
Location: Västertorp

Post by Andye » 07 May 2009 12:26

Om lagren är i bra skick så är det ett ok pris , ett bra pris hade varit runt 1500kr då dom ändå har några år på nacken.
Sen är ju frågan hur långt hjulen har gått och om gått under höst/vinter halvåret,
har ägaren kört när det varit grisigt ute samt har han/hon tagit hand om lagren dvs
rengjort och fettat regelbundet.

Så om förra ägaren har tagit hand om hjulen så är det ett bra pris , har ägaren inte
gjort det så försök dra av en 500.

Nya så kostar ett sådant hjulpar runt 2500-3000kr .
--------->>><<<<--------------

kaffeaffe
Posts: 273
Joined: 26 Feb 2009 08:48
Contact:

Post by kaffeaffe » 07 May 2009 14:49

Andye wrote:Om lagren är i bra skick så är det ett ok pris , ett bra pris hade varit runt 1500kr då dom ändå har några år på nacken.
Sen är ju frågan hur långt hjulen har gått och om gått under höst/vinter halvåret,
har ägaren kört när det varit grisigt ute samt har han/hon tagit hand om lagren dvs
rengjort och fettat regelbundet.

Så om förra ägaren har tagit hand om hjulen så är det ett bra pris , har ägaren inte
gjort det så försök dra av en 500.

Nya så kostar ett sådant hjulpar runt 2500-3000kr .
Tackar för svaret! Jag bangade hjulen ändå. Säljaren bodde för långt bort så jag kunde inte kolla på dem IRL.

Post Reply