Då har då möjlighet att jaga ifatt de 420 gram du har ner till mig. Men då har jag en flite evolution, den har negativ vikt.Bompet wrote:Tackar. Det är en diff mellan teoretisk och verklig vikt på 70 gram. Det verkar som Clas Ohlsson vågen i lokalen är känslig för snedbelastning. När cykeln rör sig och momentet på kroken inte är riktat rakt nedåt på sig blir utslaget +~50 gram gentemot om momentet är rakt. Så jag tror att min faktiska vikt är något högre än den teoretiska, men inte mer än 100 gram. Det som väger mest just nu och som skall åtgärdas innan vår-premiären är hjul och pedaler.
VISA DIN CYKEL !
Re: VISA DIN CYKEL !
Re: VISA DIN CYKEL !
420 gram! Fixar jag med hjulen...Tänkte även fylla röven med helium för att motverka att min sadel faktiskt påverkas av gravitationen. Har även en kokkos ram så står och tjurar i ett hörn. Får väl plocka fram den om det blir fajt.
Re: VISA DIN CYKEL !
Har faktiskt varit på väg flera gånger senaste veckan men det har alltid kommit nåt emellan. Har nyckeln i väskan. Kommer förbi ikväll och kollar på raketen.Hommus wrote:TipTopHoj. Om du skulle ta och komma ner och återlämna min nyckel ikväll ska du få se en annan silverraket som snart är färdig.
Nix, det är en 2008 eller 2007. Har även kompaktvevparti i samma grupp och generation (110 bcd)Gustav wrote:Men vad är det för generation, inte 10/11 va?
Re: VISA DIN CYKEL !
Då får jag väl gå på styre å stam då för fan, där har jag månget gram att skala. Gick på stil och plånbok även i den änden. Men vad i allsindar väger då racing treorna och vad ska du ersätta dom med? Enve?Bompet wrote:420 gram! Fixar jag med hjulen...Tänkte även fylla röven med helium för att motverka att min sadel faktiskt påverkas av gravitationen. Har även en kokkos ram så står och tjurar i ett hörn. Får väl plocka fram den om det blir fajt.
Jag ser för egen del inte att jag kommer att byta någon komponent för viktens skull, 7260g räknas som mycket lättviktigt i det elmerssonska hemmet.
Re: VISA DIN CYKEL !
Johannes! Vilken hoj i stallet är det som väger så lite?Elmer wrote:Då får jag väl gå på styre å stam då för fan, där har jag månget gram att skala. Gick på stil och plånbok även i den änden. Men vad i allsindar väger då racing treorna och vad ska du ersätta dom med? Enve?Bompet wrote:420 gram! Fixar jag med hjulen...Tänkte även fylla röven med helium för att motverka att min sadel faktiskt påverkas av gravitationen. Har även en kokkos ram så står och tjurar i ett hörn. Får väl plocka fram den om det blir fajt.
Jag ser för egen del inte att jag kommer att byta någon komponent för viktens skull, 7260g räknas som mycket lättviktigt i det elmerssonska hemmet.
- urban cycles
- Posts: 252
- Joined: 06 Apr 2008 18:11
- Location: Malmö
- Contact:
Re: VISA DIN CYKEL !
Snygg titanhoj, Bompet!
Re: VISA DIN CYKEL !
Hej du Ola. Jo, det är en kina ram, närmare bestämt en RB001. Med Force och äldre corima aero.olebole wrote:Johannes! Vilken hoj i stallet är det som väger så lite?Elmer wrote:Då får jag väl gå på styre å stam då för fan, där har jag månget gram att skala. Gick på stil och plånbok även i den änden. Men vad i allsindar väger då racing treorna och vad ska du ersätta dom med? Enve?Bompet wrote:420 gram! Fixar jag med hjulen...Tänkte även fylla röven med helium för att motverka att min sadel faktiskt påverkas av gravitationen. Har även en kokkos ram så står och tjurar i ett hörn. Får väl plocka fram den om det blir fajt.
Jag ser för egen del inte att jag kommer att byta någon komponent för viktens skull, 7260g räknas som mycket lättviktigt i det elmerssonska hemmet.
Re: VISA DIN CYKEL !
Nja...jag kanske blev lite för ivrig där. Men Fulcrum hjulen väger 1660 gram. Tubhjulsetet jag byggde på Shimano 600 EX 32h nav med Ambrosio Crono fälg i somras, väger in på 1360 gram. Eftersom det är tub borde ytterligare 100 gram kunna sparas på slang. Så planen är att bygga ett bakhjul på ett 10 delat nav till samma fälg. Det bakhjul jag har är 6 delat och går på stålräsern. Så får cycklarna samsas om framhjulet.Elmer wrote:Men vad i allsindar väger då racing treorna och vad ska du ersätta dom med?
Re: VISA DIN CYKEL !
Francesco Moser Leader Oria GM0.0
Då var vinterbygget klart! Ser otroligt mycket fram emot att få testa den på vägen, pedalerna sitter inte på ännu på grund av bortslarvat verktyg...
Re: VISA DIN CYKEL !
Det där tycker jag blev superfint! Bra gruppval, bra allt. Och jösses vilket overall reach.
Re: VISA DIN CYKEL !
Ja jävlar vad snygg.
- klasolsson
- Posts: 3107
- Joined: 09 Jul 2008 06:09
- Location: Stockholm
- urban cycles
- Posts: 252
- Joined: 06 Apr 2008 18:11
- Location: Malmö
- Contact:
Re: VISA DIN CYKEL !
full pott filip, det där blev fanemej skitfint!
Re: VISA DIN CYKEL !
Tack allihopa! Tycker din sadelstolpe bidrar väldigt mycket JP, sitter som en smäck!
Re: VISA DIN CYKEL !
Super fin!
Jag är jävligt dålig på grupper så du får gärna berätta vad det är för en. Sjukt stilig!
Jag är jävligt dålig på grupper så du får gärna berätta vad det är för en. Sjukt stilig!
/Viktor
Re: VISA DIN CYKEL !
Det är en Campa Veloce från 2011 om Philip inte skaffade 10anviktor wrote:Super fin!
Jag är jävligt dålig på grupper så du får gärna berätta vad det är för en. Sjukt stilig!
Sjukt stilig blev den och kul att jp:s stolpe kom till användning!
Re: VISA DIN CYKEL !
viktor wrote:Super fin!
Jag är jävligt dålig på grupper så du får gärna berätta vad det är för en. Sjukt stilig!
Tack! Du har rätt viggen, det är 2011.Viggen wrote:Det är en Campa Veloce från 2011 om Philip inte skaffade 10an
Sjukt stilig blev den och kul att jp:s stolpe kom till användning!
Re: VISA DIN CYKEL !
Jag bytte ut min gamla bancykel mot ett lite mindre charmigt men lite mera landsvägsvänligt åk. Det var i och för sig ganska länge sen men har inte postat den än.