vevlagerhöjd i velodromen
vevlagerhöjd i velodromen
flyttat från minusplus
105mm till veven i nedersta läget säger falun att det ska vara enligt gammal forumtråd. det diskvalificerar väl nästan alla gamla stålklassiker om man sätter 170-vevar på dem (bb drop under 40 ungefär om jag räknar rätt) så det låter lite hårt. 85mm har jag. känns lite läskigt ändå.
105mm till veven i nedersta läget säger falun att det ska vara enligt gammal forumtråd. det diskvalificerar väl nästan alla gamla stålklassiker om man sätter 170-vevar på dem (bb drop under 40 ungefär om jag räknar rätt) så det låter lite hårt. 85mm har jag. känns lite läskigt ändå.
K: sadelstolpe silver utan setback 27,2
K: sadelstolpklämma silver 31,8
K: bangaffel 1", muffat stål eller kolfiber
http://velospace.org/user/71128
K: sadelstolpklämma silver 31,8
K: bangaffel 1", muffat stål eller kolfiber
http://velospace.org/user/71128
Sv: vevlagerhöjd i velodromen
Är måttet då till vevens yttersta underkant eller centrum av pedalaxelhålet? Sen pedalens form och bredd gör väl mer för själva frigången än vad själva vevens gods utanför hålet gör..?
Re: vevlagerhöjd i velodromen
yttersta underkant som jag förstod det och jag tänkte på samma sak. min moderna recordvev har rätt mycket gods där medans den gamla ta:n knappt har något. bb-droppet på min diamant är dock 62 vilket är en hel del för en banram men inte unheard of, men den är kanske lite låg för en kort och brant velodrom hur man än mäter.
K: sadelstolpe silver utan setback 27,2
K: sadelstolpklämma silver 31,8
K: bangaffel 1", muffat stål eller kolfiber
http://velospace.org/user/71128
K: sadelstolpklämma silver 31,8
K: bangaffel 1", muffat stål eller kolfiber
http://velospace.org/user/71128
Re: vevlagerhöjd i velodromen
Jag har 80mm från vevens understa kant till backen, dura ace 7701 pedaler,21mm däck, inga problem.
Rule #242 - More is good ... all is better.
Re: vevlagerhöjd i velodromen
inte läskigt om man svänger ut mitt i kurvan lite ogenomtänkt eller så? eller det ser man kanske till att inte göra?
K: sadelstolpe silver utan setback 27,2
K: sadelstolpklämma silver 31,8
K: bangaffel 1", muffat stål eller kolfiber
http://velospace.org/user/71128
K: sadelstolpklämma silver 31,8
K: bangaffel 1", muffat stål eller kolfiber
http://velospace.org/user/71128
Re: vevlagerhöjd i velodromen
Jag har försökt att få närkontakt, tvära svängar från det blåa området till räcket, upp och ner i olika hastigheter, har aldrig lyckats.
Rule #242 - More is good ... all is better.
vevlagerhöjd i velodromen
Verkar ju smart att försöka framkalla en kollision när till och med en oavsiktlig är idiotiskt...
Re: vevlagerhöjd i velodromen
Det var under en öppen träning, jag var själv på banan.
Rule #242 - More is good ... all is better.
vevlagerhöjd i velodromen
Till och med mer idiotiskt...
Re: vevlagerhöjd i velodromen
Skulle det ha varit bättre om jag testat under ett intensivpass ?
Rule #242 - More is good ... all is better.
Re: vevlagerhöjd i velodromen
Eller inte alls testat för att se om du kan kötta in pedalen eller vevarmen i trät i överhuvudtaget med flit. Det är tillräckligt onödigt tråkigt att det blir märken utav olyckor än om någon med flit åker runt för att se om man kan få en pedalstrike för skojs skull.
Re: vevlagerhöjd i velodromen
fast han kanske tänkte att det inte skulle hända något och ville försäkra sig om att det var så, bättre att veta än att vara 95% säker liksom. det brukar jag göra i många sammanhang. om han trodde det var sannolikt att det skulle smälla håller jag med om att det var rätt dumt.
K: sadelstolpe silver utan setback 27,2
K: sadelstolpklämma silver 31,8
K: bangaffel 1", muffat stål eller kolfiber
http://velospace.org/user/71128
K: sadelstolpklämma silver 31,8
K: bangaffel 1", muffat stål eller kolfiber
http://velospace.org/user/71128
Re: vevlagerhöjd i velodromen
Exakt, det var dom där 5% man ville testa "bort", frågade för ca 1år sedan hur många det var som hade slagit i med veven i velodromen: 0, däremot var det 1 som hade haft lite lätt kontakt med pedalen...
Rule #242 - More is good ... all is better.
-
- Posts: 1532
- Joined: 15 Aug 2010 11:02
- Location: Gbg|414
Re: vevlagerhöjd i velodromen
Jag har faktiskt touchat med pedalen på min svarta Ciocc-ram. Det hände bara en gång, under ett flygande varv när jag bröt stenhårt med hojen. Jag var allmänt vinglig på den cykeln (och på den tiden) men blev ändå lite nojig efter det. Sen hände det aldrig mer så jag måste ha lagt den ner väldigt mycket. Kommer inte ihåg vevlagerhöjden men den var ovanligt låg. Byggd för tt enbart kanske.
I övrigt har jag aldrig varit i närheten, eller sett någon som slått i. Det är annat som göra att folk ramlar, som sist när framförvarande cyklist tappade kedjan...
I övrigt har jag aldrig varit i närheten, eller sett någon som slått i. Det är annat som göra att folk ramlar, som sist när framförvarande cyklist tappade kedjan...
The thigh's the limit
Re: vevlagerhöjd i velodromen
det har hän att någon slagit i innerveven när man cyklat sakta i kurvan!!!
han som jag vet om hade en tempo ram för lv som han anv den är sedan länge utbytt.
han som jag vet om hade en tempo ram för lv som han anv den är sedan länge utbytt.
Re: vevlagerhöjd i velodromen
Arvid har oxå touchat när han cyklat sakta i kurvan enligt någon gammal tråd jag läste igår.
The concept of time has been revised and improved...
- ArvidSvensson
- Posts: 3244
- Joined: 08 Nov 2007 20:20
- Location: Stockholm
- Contact:
vevlagerhöjd i velodromen
Japp. Min Eggbeater tog i lite lätt. Jag svängde/väjade *höger* i låg fart mitt i kurvan. 170mm vev på en Planet-X Pro Carbon Track. 22mm tub Conti Sprinter.Eskiboi wrote:Arvid har oxå touchat när han cyklat sakta i kurvan enligt någon gammal tråd jag läste igår.
Re: vevlagerhöjd i velodromen
Vevlagerhöjd är en sak sen får ni ta i beräkning lufttrycket i däcken kontra cyklistens vikt och däckdeformation,centrifugalkraften,skevning m.m. och Arvid ger väl den bästa fingervisningen att sväng/riktning höger är var faran ligger. Har en bra bok som dels tar upp detta fast på Ryska och vem som helst kan simulera det hemma utan att behöva ta sig till en velodrom för man blir inte mer klok där. Även vevlagerbredden är en faktor som man inte får glömma.
Мясо это убийство
vevlagerhöjd i velodromen
Hur är det med fotstorlek?
The concept of time has been revised and improved...