Un Giro di Sporco Sud – Anmälan stängd

Välkommen till FIXEDGEAR.SE!
sweetfred
Posts: 74
Joined: 22 Mar 2009 21:19

Re: Un Giro di Sporco Sud – Anmälan är live!

Post by sweetfred » 03 Apr 2013 15:38

Då så!
Får väl slå in den i bubbelplast!
ravelax wrote:Har det inte cyklats retard på en Cinelli SC eller dylikt? Har för mig att jag läst/hört något om det. Då borde man ju klara girot, som är ett snällare lopp, på liknande klenoder.

Fincykel på girot har iaf. körts.

User avatar
Huliganen
Posts: 1450
Joined: 08 May 2012 12:53
Location: Dalen

Re: Un Giro di Sporco Sud – Anmälan är live!

Post by Huliganen » 03 Apr 2013 15:42

olebole wrote:
Huliganen wrote:
sweetfred wrote:Vet inget
Är det en god idé att cykla girot på finlemmad lättviktssamlarfastnavscykel?

En hel del verkar har lite mer bastanta och slitvänliga cyklar... är det grus, lackskador, vassa armbågar och stukad vintagegaffelvarning?

Skall tillägga att mina bancyklar inte har broms och velodromutväxling - och myckte smala tubdäck..

svar till
Är jag för fin?
Med tanke på att det är så de flesta roliga fastnavs/bancyklar ser ut är det ju lite olyckligt att det ska envisas med grusvägar etc. :cry:
Envisas? Det är ingen som tvingar någon att ställa upp.
Givetvis icke, men det verkar ändå som en kul grej. Man får ta det goda med det onda helt enkelt. Kanske kan man inte undvika grusväg om man ska cykla 10 mil landsväg i skåne, vad vet jag. Har aldrig varit där.
F‡$†Λ $†HŁΜ

TARCK'S NOT DEAD
BOMB HILLS NOT COUNTRIES

User avatar
olebole
Posts: 1952
Joined: 26 Apr 2008 12:56
Location: MALMØ
Contact:

Re: Un Giro di Sporco Sud – Anmälan är live!

Post by olebole » 03 Apr 2013 15:50

Huliganen wrote:
Givetvis icke, men det verkar ändå som en kul grej. Man får ta det goda med det onda helt enkelt. Kanske kan man inte undvika grusväg om man ska cykla 10 mil landsväg i skåne, vad vet jag. Har aldrig varit där.
det goda>det onda
Detta blir den femte upplagan av det smutsiga girot och jag har faktiskt inte hört om någon som fått några större skador på utrustningen, detta pga underlaget dvs. Så jag tycker att ingen ska avskräckas pga lite sportgrus, stenskott riskerar man att få på vilken jäkla cykelbana som helst!

Som kuriosa kan jag berätta att Skåne har tyvärr i princip minst grusväg i hela landet. Man får vara finurlig om man ska få ihop några längre sträckor :)

User avatar
Huliganen
Posts: 1450
Joined: 08 May 2012 12:53
Location: Dalen

Re: Un Giro di Sporco Sud – Anmälan är live!

Post by Huliganen » 03 Apr 2013 16:08

olebole wrote:
Huliganen wrote:
Givetvis icke, men det verkar ändå som en kul grej. Man får ta det goda med det onda helt enkelt. Kanske kan man inte undvika grusväg om man ska cykla 10 mil landsväg i skåne, vad vet jag. Har aldrig varit där.
det goda>det onda
Detta blir den femte upplagan av det smutsiga girot och jag har faktiskt inte hört om någon som fått några större skador på utrustningen, detta pga underlaget dvs. Så jag tycker att ingen ska avskräckas pga lite sportgrus, stenskott riskerar man att få på vilken jäkla cykelbana som helst!

Som kuriosa kan jag berätta att Skåne har tyvärr i princip minst grusväg i hela landet. Man får vara finurlig om man ska få ihop några längre sträckor :)
Du ser! Ni envisas med gruset!! :lol:
F‡$†Λ $†HŁΜ

TARCK'S NOT DEAD
BOMB HILLS NOT COUNTRIES

User avatar
Batman
Posts: 563
Joined: 04 Sep 2008 14:17
Location: Sthlm
Contact:

Re: Un Giro di Sporco Sud – Anmälan är live!

Post by Batman » 03 Apr 2013 17:12

Det bästa etappen förra året va ju just det på grus upp till högsta punkten eller hur det nu va... Jobbigt men kul!
WarHeadCouriers

User avatar
Viggen
Posts: 3188
Joined: 06 Oct 2009 09:26
Location: Jämtlands fjäll
Contact:

Un Giro di Sporco Sud – Anmälan är live!

Post by Viggen » 03 Apr 2013 17:39

Sportgrus=bredställ=adrenalin påslag till max.

Cykla snabbt grus är fan bland det roligaste man kan göra på en banhoj, förutom att snurra runt i en velodrom.

Med vänlig hälsning,
lackskadad viner "klenod pista" med 0 fucks given.

Har dessutom Arvid kört i följande ordning:
-Planet X Kokosbanhoj med 88mm hjul -Zipp 2001 med Jelly Belly disk
-Cinelli Laser Pista med campa-dubbeldisko
på de tre senaste Giron:a kan vem som helst cykla på vad som helst, så länge det inte har tempopinnat! Allt detta har även utförts i tempodräkt, ribban är satt.

Och Batman har som vanligt helt rätt.

salta_killen
Posts: 291
Joined: 10 Oct 2012 13:39

Re: Un Giro di Sporco Sud – Anmälan är live!

Post by salta_killen » 03 Apr 2013 17:48

Från en som cyklat lite överallt så är det lika mycket grus på cykelbanorna i stockholm nu som det är det är på grusvägarna i skåne... Finns inga ursäkter kära huligan, det är bara att haka på. Du skiddar ju sönder däcken ändå så punkor kan du ju ;)
Last edited by salta_killen on 04 Apr 2013 08:29, edited 1 time in total.

Muffat Stål
Posts: 1532
Joined: 15 Aug 2010 11:02
Location: Gbg|414

Re: Un Giro di Sporco Sud – Anmälan är live!

Post by Muffat Stål » 03 Apr 2013 18:56

ravelax wrote:Har det inte cyklats retard på en Cinelli SC eller dylikt? Har för mig att jag läst/hört något om det.
Jag har kört retarden på min Olympic Pista (i velospace-länken nedan) och det blir den jag tar med till Girot i år också. Under Retardens sprängstensetapp var man inte så kaxig men Girot är ett helt annat lopp. Grusvägar i Skåne är inte av samma slag som grusvägar i Retarden. Du kan köra på en hur fin hoj som helst, så länge du håller dig på hjulen är det lugnt.
The thigh's the limit

User avatar
ravelax
Posts: 3990
Joined: 14 Aug 2011 20:18
Location: Uppsala

Re: Un Giro di Sporco Sud – Anmälan är live!

Post by ravelax » 03 Apr 2013 19:44

Ja, jag älskar grusväg. Har lyckligtvis inte heller någon cykel som är tillräckligt fin att oroa sig för stenskott på.

User avatar
atomlab
Posts: 1840
Joined: 30 Jul 2010 23:26

Re: Un Giro di Sporco Sud – Anmälan är live!

Post by atomlab » 03 Apr 2013 19:49

Olmo Sanremo med full C-record och radialekrad sheriff nav. Om något skall paja så rösta på mig....
Image

User avatar
Wooria
Posts: 847
Joined: 12 Jan 2011 12:22
Location: Malmoe city!

Re: Un Giro di Sporco Sud – Anmälan är live!

Post by Wooria » 03 Apr 2013 20:03

Batman wrote:Det bästa etappen förra året va ju just det på grus upp till högsta punkten eller hur det nu va... Jobbigt men kul!
Ja du den glömmer man fan inte!! gött att den kom i mitten av girot och inte i början... folk gick den etappen i slutet... fy fan! men såå roligt
Extreme music for extreme people!

User avatar
Pirre The Trucker
Posts: 618
Joined: 17 Oct 2010 20:26
Location: Sthlm

Re: Un Giro di Sporco Sud – Anmälan är live!

Post by Pirre The Trucker » 03 Apr 2013 20:25

Jag kommer köra på min Moser. Använder den till allt..
Bicicletta ogni giorno toglie il medico di torno
------------------------------------------------------------

sweetfred
Posts: 74
Joined: 22 Mar 2009 21:19

Re: Un Giro di Sporco Sud – Anmälan är live!

Post by sweetfred » 03 Apr 2013 20:26

haha, du är grym ju!
:D
atomlab wrote:Olmo Sanremo med full C-record och radialekrad sheriff nav. Om något skall paja så rösta på mig....

User avatar
klasolsson
Posts: 3107
Joined: 09 Jul 2008 06:09
Location: Stockholm

Re: Un Giro di Sporco Sud – Anmälan är live!

Post by klasolsson » 03 Apr 2013 20:28

Wooria wrote:
Batman wrote:Det bästa etappen förra året va ju just det på grus upp till högsta punkten eller hur det nu va... Jobbigt men kul!
Ja du den glömmer man fan inte!! gött att den kom i mitten av girot och inte i början... folk gick den etappen i slutet... fy fan! men såå roligt
Gick? ;)

User avatar
Wooria
Posts: 847
Joined: 12 Jan 2011 12:22
Location: Malmoe city!

Re: Un Giro di Sporco Sud – Anmälan är live!

Post by Wooria » 03 Apr 2013 20:33

klasolsson wrote:
Wooria wrote:
Batman wrote:Det bästa etappen förra året va ju just det på grus upp till högsta punkten eller hur det nu va... Jobbigt men kul!
Ja du den glömmer man fan inte!! gött att den kom i mitten av girot och inte i början... folk gick den etappen i slutet... fy fan! men såå roligt
Gick? ;)
Jag vet att du också kämpade klas! men gick gjorde du inte om jag inte minns fel... Vad hade du för brillor på girot? oakley?
Extreme music for extreme people!

User avatar
klasolsson
Posts: 3107
Joined: 09 Jul 2008 06:09
Location: Stockholm

Re: Un Giro di Sporco Sud – Anmälan är live!

Post by klasolsson » 03 Apr 2013 20:39

Wooria wrote:
klasolsson wrote:
Wooria wrote:
Batman wrote:Det bästa etappen förra året va ju just det på grus upp till högsta punkten eller hur det nu va... Jobbigt men kul!
Ja du den glömmer man fan inte!! gött att den kom i mitten av girot och inte i början... folk gick den etappen i slutet... fy fan! men såå roligt
Gick? ;)
Jag vet att du också kämpade klas! men gick gjorde du inte om jag inte minns fel... Vad hade du för brillor på girot? oakley?
Haha, näru...det ska allt vara bra brantare om jag ska av o gå. Gick av o gick lite på Reetardens sistaetapp för två år sedan i Göteborg men efter två steg satte jag mig i sadeln igen och hojade sista biten upp till tv-masten ;)

Jess, Oakley Radar XL för att va mer exakt.

sweetfred
Posts: 74
Joined: 22 Mar 2009 21:19

Re: Un Giro di Sporco Sud – Anmälan är live!

Post by sweetfred » 03 Apr 2013 20:46

Kör man grus med dubbeldisko pista laser är man en vinnare oavsett var i fältet man hamnar.
Viggen wrote:Sportgrus=bredställ=adrenalin påslag till max.
-Cinelli Laser Pista med campa-dubbeldisko
på de tre senaste Giron:a kan vem som helst cykla på vad som helst, så länge det inte har tempopinnat! Allt detta har även utförts i tempodräkt, ribban är satt.

Och Batman har som vanligt helt rätt.

User avatar
Wooria
Posts: 847
Joined: 12 Jan 2011 12:22
Location: Malmoe city!

Re: Un Giro di Sporco Sud – Anmälan är live!

Post by Wooria » 04 Apr 2013 01:18

sweetfred wrote:Kör man grus med dubbeldisko pista laser är man en vinnare oavsett var i fältet man hamnar.
Viggen wrote:Sportgrus=bredställ=adrenalin påslag till max.
-Cinelli Laser Pista med campa-dubbeldisko
på de tre senaste Giron:a kan vem som helst cykla på vad som helst, så länge det inte har tempopinnat! Allt detta har även utförts i tempodräkt, ribban är satt.

Och Batman har som vanligt helt rätt.
Viggen glömde tilllägga att han bara körde dubbeldisk under en överrasknings etapp, spurten på det berömda flygfältet som ut strålade madmax totalt!
Annars campa shamal 650 fram och cinellidisk bak :)
Extreme music for extreme people!

User avatar
Chapter 2
Posts: 225
Joined: 11 Oct 2011 20:09
Location: Eskilstuna

Re: Un Giro di Sporco Sud – Anmälan är live!

Post by Chapter 2 » 09 Apr 2013 18:42

Det börjar närma sig nu och de sista som måste fixas innan avresan den 19e börjar bli klart. Men först har jag ytterligare lite frågor.

1. Kommer man kunna få transport för väskor under etapperna och som man sen får tillgång till mellan etapperna, eller är de allt på cykeln som gäller?

Tänker på varmare överdragskläder i väntan på nästa etapp, eventuella regnkläder om vädret är skulle vara lite osäkert och som inte får plats i ryggfickorna mm.

2. Har ni skickat ut några fler bekräftelse mail till de som betalade efter den 7 mars?
Jag har inte fått något, men det kanske är på väg?

Ska bli riktigt kul det här, bara jag får ordning på det sista. :D

User avatar
Kiliam
Posts: 1742
Joined: 15 Mar 2012 22:29
Location: Malmö

Re: Un Giro di Sporco Sud – Anmälan är live!

Post by Kiliam » 09 Apr 2013 18:51

Är sträckan spikad ännu, jag har inte hört någonting från någon om var vi ska köra.

Jag undrar också om det finns möjlighet för väskor i kvasten?

Post Reply