Styrningen funkar perfekt!

Den markerade meningen - it makes no sense! Går tiden långsammare när det är varmare så att man hinner längre? Är meterna kortare? (Kör man i 49km/h så gör man det oavsett hur varmt det ärchrobin wrote: Känns mer och mer som timmen även är (eller framförallt var) ett test i att lura luften.
Läste bla att skillnaden på att köra när det är 18°C och 27°C i en fart av 49km/h är hela 600m!!! Varm luft är ju tunnare, alltså mindre motstånd. Därför är det inte ovanligt att dom stänger av ventilationen vid stora mästerskap för att höja temperaturen så det blir bra tider. Eller köra på höghöjd som i Mexico City eller Colombia.
Exemplen här ovan är väl inte optimala att kunna dra någon slutsats hur mycket kroppsyta som exponeras. Vad som skiljer den sk. Obree stilen med dess infällda armar och en traditionell aero stil är blott armarnas position. Ta och kolla Obree samt Mosers ryggprofiler och position när de sitter på dessa byggen och jämför det när de kör på andra ban eller tempocyklar. Obree har en mer seat back position än Moser och har inte heller den branta sadelstolpsröret som Moser använde sig av på sitt bygge. Likväl har Obree och Moser en likvärdig viktfördelning som man även har utan att armarna är infällda. Denna viktfördelning måste man ha med den vinkeln som de har på styrröret på sina byggen för att undvika få en cykel som vobblar och bli okörbar. Räcker med att se deras stundtals problem med att hålla cykeln på linje samt start.Streamliner wrote:Mycket intressant att se den tydliga skillnaden på vindexponerad kroppsyta mellan de två cyklarna på bilderna. det blir till att dra på sig teflonmarinerad supertight kroppsstrumpa också?

Efter att ha sett en kanon bra dokumentär om Chris Boardman's försök på "The Athletes Hour" (när man ska köra på en jämnlik cykeln som Eddy gjorde) så tror jag mer på att cyklarna wobblar inte pga geometrin utan mer för att dom som cyklar tar i så jävla mycket och blir så jäkla trötta. Man ser att Boardman efter 30min kämpar med cykel.Ronny wrote:Exemplen här ovan är väl inte optimala att kunna dra någon slutsats hur mycket kroppsyta som exponeras. Vad som skiljer den sk. Obree stilen med dess infällda armar och en traditionell aero stil är blott armarnas position. Ta och kolla Obree samt Mosers ryggprofiler och position när de sitter på dessa byggen och jämför det när de kör på andra ban eller tempocyklar. Obree har en mer seat back position än Moser och har inte heller den branta sadelstolpsröret som Moser använde sig av på sitt bygge. Likväl har Obree och Moser en likvärdig viktfördelning som man även har utan att armarna är infällda. Denna viktfördelning måste man ha med den vinkeln som de har på styrröret på sina byggen för att undvika få en cykel som vobblar och bli okörbar. Räcker med att se deras stundtals problem med att hålla cykeln på linje samt start.Streamliner wrote:Mycket intressant att se den tydliga skillnaden på vindexponerad kroppsyta mellan de två cyklarna på bilderna. det blir till att dra på sig teflonmarinerad supertight kroppsstrumpa också?
Håller med dig!snarkus wrote:Den markerade meningen - it makes no sense! Går tiden långsammare när det är varmare så att man hinner längre? Är meterna kortare? (Kör man i 49km/h så gör man det oavsett hur varmt det ärchrobin wrote: Känns mer och mer som timmen även är (eller framförallt var) ett test i att lura luften.
Läste bla att skillnaden på att köra när det är 18°C och 27°C i en fart av 49km/h är hela 600m!!! Varm luft är ju tunnare, alltså mindre motstånd. Därför är det inte ovanligt att dom stänger av ventilationen vid stora mästerskap för att höja temperaturen så det blir bra tider. Eller köra på höghöjd som i Mexico City eller Colombia.)
Streamliner,chrobin: mina tankar om Moser branta sadelrör kommer jag till senare men vill först blicka tillbaka så alla hänger med.chrobin wrote:Efter att ha sett en kanon bra dokumentär om Chris Boardman's försök på "The Athletes Hour" (när man ska köra på en jämnlik cykeln som Eddy gjorde) så tror jag mer på att cyklarna wobblar inte pga geometrin utan mer för att dom som cyklar tar i så jävla mycket och blir så jäkla trötta. Man ser att Boardman efter 30min kämpar med cykel.Ronny wrote:Exemplen här ovan är väl inte optimala att kunna dra någon slutsats hur mycket kroppsyta som exponeras. Vad som skiljer den sk. Obree stilen med dess infällda armar och en traditionell aero stil är blott armarnas position. Ta och kolla Obree samt Mosers ryggprofiler och position när de sitter på dessa byggen och jämför det när de kör på andra ban eller tempocyklar. Obree har en mer seat back position än Moser och har inte heller den branta sadelstolpsröret som Moser använde sig av på sitt bygge. Likväl har Obree och Moser en likvärdig viktfördelning som man även har utan att armarna är infällda. Denna viktfördelning måste man ha med den vinkeln som de har på styrröret på sina byggen för att undvika få en cykel som vobblar och bli okörbar. Räcker med att se deras stundtals problem med att hålla cykeln på linje samt start.Streamliner wrote:Mycket intressant att se den tydliga skillnaden på vindexponerad kroppsyta mellan de två cyklarna på bilderna. det blir till att dra på sig teflonmarinerad supertight kroppsstrumpa också?
Han blir själv helt sne och cykeln wobbler fram. Och den cykeln har absolut ingen aggresiv geometri. Sen att det wobblar i starten är ju bara att dom har så jäkla tröga
utväxlingar. Kolla bara hur Obree ser ut i bilden Klas postade häromdan, han ser ju heeelt slut ut. Klart cykeln wobblar tänker jag.