Mycket viktigt med bra skydd när man slipar epoxi. Har tejpat igen ventilationen på glasögonen för man villl inte ha dam i ögonen.

Kommer nog inte helt få bort dom och jag kommer absolut få spackla här och där på ramen och gaffel/styrcombon.Nils wrote:kommer du att kunna få bort vecken där diagonalröret börjar eller får du spackla?

Nils wrote:Jag har funderingar på att göra en skulptur i kolfiber alt glasfiber, kanske hör av mig angående tips mm.

Jag har svårt för kyrkor.fixielense wrote:...
mycket OT men apropå saker i plast, Kyrka i plast.

Du lämnar lite utrymme vid axelhålet va så du kan fila upp det lite va??chrobin wrote:slipa slipa
Fantastiskt bygge men jag hoppas verkligen att du ser till att epoxin är ordentligt uthärdad innan du slipar, i synnerhet om du inte jobbar i heltäckande dräkt vilket man bör göra även efter ordentlig härdning.chrobin wrote:
Mycket viktigt med bra skydd när man slipar epoxi. Har tejpat igen ventilationen på glasögonen för man villl inte ha dam i ögonen.
Se så ja, nu lugnar vi ner oss lite. Det där kan jag dementera, och jag har jobbat med härdplaster sen -93. Slipa med mask, men heldräkt behövs inte.Slangen wrote:
Fantastiskt bygge men jag hoppas verkligen att du ser till att epoxin är ordentligt uthärdad innan du slipar, i synnerhet om du inte jobbar i heltäckande dräkt vilket man bör göra även efter ordentlig härdning.
Då borde du känna till att ej tillräckligt uthärdad epoxi som slipas och exponeras mot huden kan ge kraftiga allergiska reaktioner och eventuella permanenta problem. Jag skall inte tråka ner en underbar tråd men jag har fått allergiska problem själv när jag slipat ett båtskrov behandlat med epoxi för tidigt(läs:otålig)och då var jag ganska vältäckt. Jag lärde mig hur försiktig man skall vara senare när jag gick en utbildning i slutet av 90-talet för renovering av äldre mahognyskrov på ett par varv i norra Italien, de lät epoxin härda i minst två veckor. Förlåt om jag e en tråkmåns, alla gör som de vill och läser på om de vill...svennelainen wrote:Se så ja, nu lugnar vi ner oss lite. Det där kan jag dementera, och jag har jobbat med härdplaster sen -93. Slipa med mask, men heldräkt behövs inte.Slangen wrote:
Fantastiskt bygge men jag hoppas verkligen att du ser till att epoxin är ordentligt uthärdad innan du slipar, i synnerhet om du inte jobbar i heltäckande dräkt vilket man bör göra även efter ordentlig härdning.