Fixies i Malmö

Välkommen till FIXEDGEAR.SE!
User avatar
Wooria
Posts: 847
Joined: 12 Jan 2011 12:22
Location: Malmoe city!

Re: Fixies i Malmö

Post by Wooria » 18 Mar 2011 13:13

fan då! Nu har mitt bakhjul gått sönder helt, ingen lördags runda för mig inte, F*********CK!
Extreme music for extreme people!

User avatar
Bratt
Posts: 2955
Joined: 25 Feb 2009 11:20
Location: Stockholm

Re: Fixies i Malmö

Post by Bratt » 18 Mar 2011 13:33

Du kan låna ett av mig för turen om du riktigt sugen på att cykla. 15t +16t med ett 25mm däck på. Jag skulle kunna ta med det till korsningen i morgon.

User avatar
Wooria
Posts: 847
Joined: 12 Jan 2011 12:22
Location: Malmoe city!

Re: Fixies i Malmö

Post by Wooria » 18 Mar 2011 15:39

Bratt wrote:Du kan låna ett av mig för turen om du riktigt sugen på att cykla. 15t +16t med ett 25mm däck på. Jag skulle kunna ta med det till korsningen i morgon.
Tack ändå bratt! Det värmde i kylan, Men jag kan tyvärr inte följa med, min faster ska ha kalas imorgon kl 15 så tyvärr :( Gör vi detta nästa helg, är jag på till 100%

Cykla lugnt och ha en skön och lyckad tur! ( ta lite bilder om det går :) )

Peace :wink:
Extreme music for extreme people!

pjocke
Posts: 1335
Joined: 16 May 2009 09:59
Location: Malmö

Re: Fixies i Malmö

Post by pjocke » 18 Mar 2011 22:20

Alltså, jag vettefan om jag dyker upp i morgon. Det brinner i mina vader. Två nya vadövningar på gymmet tar ut sin rätt skulle man kunna säga. Får se om jag dyker upp eller om jag bara sätter mig och svettas intervaller på trainern istället...

User avatar
Flazzh
Posts: 627
Joined: 08 Jul 2010 20:25
Location: Lund

Re: Fixies i Malmö

Post by Flazzh » 18 Mar 2011 23:57

Kan tyvärr inte hänga med imorgon. Får bli nästa gång, måste jobba... ;(

User avatar
olebole
Posts: 1952
Joined: 26 Apr 2008 12:56
Location: MALMØ
Contact:

Re: Fixies i Malmö

Post by olebole » 19 Mar 2011 00:30

pjocke wrote:Alltså, jag vettefan om jag dyker upp i morgon. Det brinner i mina vader. Två nya vadövningar på gymmet tar ut sin rätt skulle man kunna säga. Får se om jag dyker upp eller om jag bara sätter mig och svettas intervaller på trainern istället...
Klart du ska med! Det är skönt att rulla bort värken :)

Flytta bak klossarna lite om det krisar, sen använder man ju inte vaderna särskilt mycket ändå!

Doug
Posts: 199
Joined: 25 Aug 2009 21:23
Location: Malmø

Re: Fixies i Malmö

Post by Doug » 19 Mar 2011 02:08

pjocke wrote:Alltså, jag vettefan om jag dyker upp i morgon. Det brinner i mina vader. Två nya vadövningar på gymmet tar ut sin rätt skulle man kunna säga. Får se om jag dyker upp eller om jag bara sätter mig och svettas intervaller på trainern istället...
pfft :D

pjocke
Posts: 1335
Joined: 16 May 2009 09:59
Location: Malmö

Re: Fixies i Malmö

Post by pjocke » 19 Mar 2011 07:22

Doug wrote:fft :D
Ska du säga, mister "åh men jag har aldrig cyklat så långt innan" :D

pjocke
Posts: 1335
Joined: 16 May 2009 09:59
Location: Malmö

Re: Fixies i Malmö

Post by pjocke » 19 Mar 2011 07:22

olebole wrote:Klart du ska med! Det är skönt att rulla bort värken :)
Ja, vaffan. Vädret verkar ju bli kalas. Det får gå som det går :)

User avatar
Viggen
Posts: 3188
Joined: 06 Oct 2009 09:26
Location: Jämtlands fjäll
Contact:

Re: Fixies i Malmö

Post by Viggen » 19 Mar 2011 07:45

Alla ska med! Sitter här i lugnan ro och äter frukost i Lund, snart betar jag av första etappen Lund-Korsningen :)

User avatar
eodd
Posts: 394
Joined: 08 Sep 2008 18:28
Location: Malmö
Contact:

Re: Fixies i Malmö

Post by eodd » 19 Mar 2011 09:18

Go Pjocke go!!!!!
http://www.budboys.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Doug
Posts: 199
Joined: 25 Aug 2009 21:23
Location: Malmø

Re: Fixies i Malmö

Post by Doug » 19 Mar 2011 09:21

pjocke wrote:
Doug wrote:fft :D
Ska du säga, mister "åh men jag har aldrig cyklat så långt innan" :D
Haha. Dammit! Etapplopp är mer min grej, med etapper långa som Nobel -> solde. Och med pauser långa nog att njuta av en kopp kaffe :P

User avatar
MeanMan
Posts: 124
Joined: 24 Aug 2009 19:13
Location: smutsiga södern

Re: Fixies i Malmö

Post by MeanMan » 21 Mar 2011 17:41

tjo, hur cyklar man till bokskogen? jag har aldrig vart där och är lite osäker på vart mer exakt det ligger.

nån som har en bra rutt? alltså dit kortast möjliga sträcka och sen hem igen.
Just because I talk slow doesn't mean I'm stupid...

pjocke
Posts: 1335
Joined: 16 May 2009 09:59
Location: Malmö

Re: Fixies i Malmö

Post by pjocke » 21 Mar 2011 20:02

MeanMan wrote:tjo, hur cyklar man till bokskogen? jag har aldrig vart där och är lite osäker på vart mer exakt det ligger.

nån som har en bra rutt? alltså dit kortast möjliga sträcka och sen hem igen.
Det lättaste är att ta Sallerupsvägen mot Bara. Den korsar Nobelvägen vid Värnhem ungefär. Det bästa är nog att hålla sig till cykelvägen för att slippa biltrafiken på den ganska smala vägen. Väl framme i Bara cyklar du i princip genom hela byn och följer sedan skyltar mot Torup till höger. Ungefär så.

User avatar
MeanMan
Posts: 124
Joined: 24 Aug 2009 19:13
Location: smutsiga södern

Re: Fixies i Malmö

Post by MeanMan » 21 Mar 2011 20:06

pjocke wrote:
MeanMan wrote:tjo, hur cyklar man till bokskogen? jag har aldrig vart där och är lite osäker på vart mer exakt det ligger.

nån som har en bra rutt? alltså dit kortast möjliga sträcka och sen hem igen.
Det lättaste är att ta Sallerupsvägen mot Bara. Den korsar Nobelvägen vid Värnhem ungefär. Det bästa är nog att hålla sig till cykelvägen för att slippa biltrafiken på den ganska smala vägen. Väl framme i Bara cyklar du i princip genom hela byn och följer sedan skyltar mot Torup till höger. Ungefär så.
Tack för det! Då får jag ta och cykla dit snart.
Just because I talk slow doesn't mean I'm stupid...

Chris
Posts: 69
Joined: 23 May 2010 14:37
Location: Malmø

Re: Fixies i Malmö

Post by Chris » 22 Mar 2011 08:48

MeanMan wrote:
pjocke wrote:
MeanMan wrote:tjo, hur cyklar man till bokskogen? jag har aldrig vart där och är lite osäker på vart mer exakt det ligger.

nån som har en bra rutt? alltså dit kortast möjliga sträcka och sen hem igen.
Det lättaste är att ta Sallerupsvägen mot Bara. Den korsar Nobelvägen vid Värnhem ungefär. Det bästa är nog att hålla sig till cykelvägen för att slippa biltrafiken på den ganska smala vägen. Väl framme i Bara cyklar du i princip genom hela byn och följer sedan skyltar mot Torup till höger. Ungefär så.
Tack för det! Då får jag ta och cykla dit snart.
Förra året har jag för mig att där va skyltat mot Torup precis i början av byn Bara också. Den vägen är grusig och småstenig till stor del, men om du gör som pjocke skrev och tar dig igenom nästan hela byn så e där en nyasfalterad väg med cykelbana som leder dig lätt och smidigt fram.

Doug
Posts: 199
Joined: 25 Aug 2009 21:23
Location: Malmø

Re: Fixies i Malmö

Post by Doug » 22 Mar 2011 10:46

MeanMan wrote:tjo, hur cyklar man till bokskogen? jag har aldrig vart där och är lite osäker på vart mer exakt det ligger.

nån som har en bra rutt? alltså dit kortast möjliga sträcka och sen hem igen.
jag brukar ta en annan väg än den som jocke och chris sa.

http://maps.google.se/maps/ms?ie=UTF8&h ... 9&t=h&z=14

dock innebär den att man måste cykla en kort bit på jobbig 70-väg. men det finns sätt att ta sig runt det också...

User avatar
olebole
Posts: 1952
Joined: 26 Apr 2008 12:56
Location: MALMØ
Contact:

Re: Fixies i Malmö

Post by olebole » 22 Mar 2011 11:02

Doug wrote:
MeanMan wrote:tjo, hur cyklar man till bokskogen? jag har aldrig vart där och är lite osäker på vart mer exakt det ligger.

nån som har en bra rutt? alltså dit kortast möjliga sträcka och sen hem igen.
jag brukar ta en annan väg än den som jocke och chris sa.

http://maps.google.se/maps/ms?ie=UTF8&h ... 9&t=h&z=14

dock innebär den att man måste cykla en kort bit på jobbig 70-väg. men det finns sätt att ta sig runt det också...

Denna väg är trevligare än den förstnämnda tycker jag.

pjocke
Posts: 1335
Joined: 16 May 2009 09:59
Location: Malmö

Re: Fixies i Malmö

Post by pjocke » 22 Mar 2011 11:08

Chris wrote:Förra året har jag för mig att där va skyltat mot Torup precis i början av byn Bara också. Den vägen är grusig och småstenig till stor del, men om du gör som pjocke skrev och tar dig igenom nästan hela byn så e där en nyasfalterad väg med cykelbana som leder dig lätt och smidigt fram.
Jo, det stämmer att det går en cykelväg förbi golfklubben och upp till Torup "bakvägen" så att säga. Den vägen är dock jävligt stenig, precis som du skriver, och i mitt tycke inte att rekommendera om man inte kör cross eller mtb. Den nya cykelbanan som går från macken (eller det som är kvar av den) upp till Torup är dock slät och fin.

Chris
Posts: 69
Joined: 23 May 2010 14:37
Location: Malmø

Re: Fixies i Malmö

Post by Chris » 22 Mar 2011 11:36

pjocke wrote:
Chris wrote:Förra året har jag för mig att där va skyltat mot Torup precis i början av byn Bara också. Den vägen är grusig och småstenig till stor del, men om du gör som pjocke skrev och tar dig igenom nästan hela byn så e där en nyasfalterad väg med cykelbana som leder dig lätt och smidigt fram.
Jo, det stämmer att det går en cykelväg förbi golfklubben och upp till Torup "bakvägen" så att säga. Den vägen är dock jävligt stenig, precis som du skriver, och i mitt tycke inte att rekommendera om man inte kör cross eller mtb. Den nya cykelbanan som går från macken (eller det som är kvar av den) upp till Torup är dock slät och fin.
Precis, vägen kan iofs verka ganska fin den första biten. Men väl inne i "skogen" blir det genast sämre. Hur som helst... andra vägen är att rekommendera... starkt!

Post Reply