Leveranstider från Evans

Välkommen till FIXEDGEAR.SE!
User avatar
JBrycki
Posts: 31
Joined: 30 Nov 2010 12:27
Location: Malmö

Leveranstider från Evans

Post by JBrycki » 20 Jan 2011 10:29

Tänkte höra med experterna här på forumet gällande leveranstider från Evans.
Beställde en Bianchi Pista Via Condotti för två dagar sen därifrån men blir inte klok på hur lång leveranstiden kan vara.

På lagerstatusen står det att den är "At store" vilket skulle innebära att de först måste skicka den till deras eget lager för montering och därefter demontering för att sedan skickas iväg.

När jag räknar på det så får jag det till 20 - 34 dagar och då räknar jag inte med att den kanske får stå i kö ett tag om de har många leveranser just nu.

Kan det stämma?

/JB

User avatar
pean
Posts: 1067
Joined: 31 Mar 2008 17:11
Location: Uppsala
Contact:

Re: Leveranstider från Evans

Post by pean » 20 Jan 2011 10:38

Jag inte beställt något så stort som en cykel, men vanligtvis är det riktigt snabba. Vanliga i lager-paket kommer inom en vecka som oftast.
Image Image Image Image

Fredde
Posts: 4217
Joined: 21 Jul 2008 18:08
Location: Stockholm

Re: Leveranstider från Evans

Post by Fredde » 20 Jan 2011 10:43

Min uppfattning är att prylar från UK brukar ta 1-2 veckor, oftast 1 vecka.

/Fredde

Putside
Posts: 20
Joined: 10 Aug 2010 21:49

Re: Leveranstider från Evans

Post by Putside » 20 Jan 2011 16:26

Oj vilket sammanträffande! Väntar även jag på en Via Condotti ifrån Evans. Köpte den sjunde januari och om jag har förstått det rätt så har dom inte ens skickat iväg den än då man skulle få ett ups-kollinr när den lämnade verkstan, vilket jag inte fått än. Köpte 57cm som då fanns 'in stock' så det borde ju rimligtvis inte behöva ta längre än två veckor. Men jag tycker att det är konstigt att dom är så kassa på att informera sina kunder, mejlet jag skickade för tre dagar sedan har dom inte svarat på heller. Men med tanke på att det bara är januari änsålänge så har jag inte så bråttom, bara jag får den innan våren.

User avatar
Streamliner
Posts: 536
Joined: 16 May 2010 18:12

Re: Leveranstider från Evans

Post by Streamliner » 20 Jan 2011 18:32

Kollade på detta tidigare när jag funderade på att beställa och fick då beskedet att de har snabba leveranstider på det som de har i lager.

I det här fallet så rör det uppenbarligen sig om en överbliven (reacykel?) hoj som finns ute i en butik. Då måste först butiken skicka den till Evans centrallager och sedan går den ut till kunden. Det tar alltså längre tid om man t ex hittar en reacykel som är slut på centrallagret.

Edit: Evans är alltså en ganska stor kedja i England, de har flera butiker bara i London.
Loch Ness is Deep.

Putside
Posts: 20
Joined: 10 Aug 2010 21:49

Re: Leveranstider från Evans

Post by Putside » 21 Jan 2011 14:23

Nu rör det iaf på sig! De har tydligen mycket att göra. Fick detta mejl;
Apologies for the delay in getting this out to you. We have been experiencing some delays due to the high volume of orders we are processing at present. Your bike has been despatched from our warehouse today 20/1


Så två veckor tog det innan dom skicka iväg den, hoppas det går snabbare för dig!

User avatar
JBrycki
Posts: 31
Joined: 30 Nov 2010 12:27
Location: Malmö

Re: Leveranstider från Evans

Post by JBrycki » 22 Jan 2011 09:28

Putside wrote:Nu rör det iaf på sig! De har tydligen mycket att göra. Fick detta mejl;
Apologies for the delay in getting this out to you. We have been experiencing some delays due to the high volume of orders we are processing at present. Your bike has been despatched from our warehouse today 20/1


Så två veckor tog det innan dom skicka iväg den, hoppas det går snabbare för dig!

Jag har en känsla av att jag får vänta tålamodigt i två veckor jag också.
Men nu vet jag att det händer saker på Evans iallafall.

Hör gärna av dig när du får hem den nya hojen och om du är nöjd o så.

dustboy
Posts: 15
Joined: 26 Nov 2009 10:40

Re: Leveranstider från Evans

Post by dustboy » 26 Jan 2011 22:58

Fick vänta ca 2 veckor på en charge plug jag beställde nyligen, vilket var ungefär det jag väntat mig. Däremot som nämnts tidigare så fick jag inget UPS/kolli-nummer, inte heller hörde UPS av sig vid leverans - som tur var grannen hemma och kunde ta emot paketet. Utöver det är jag nöjd, de höll vad de lovade...typ.

/ Jeppe

User avatar
JBrycki
Posts: 31
Joined: 30 Nov 2010 12:27
Location: Malmö

Re: Leveranstider från Evans

Post by JBrycki » 27 Jan 2011 10:15

dustboy wrote:Fick vänta ca 2 veckor på en charge plug jag beställde nyligen, vilket var ungefär det jag väntat mig. Däremot som nämnts tidigare så fick jag inget UPS/kolli-nummer, inte heller hörde UPS av sig vid leverans - som tur var grannen hemma och kunde ta emot paketet. Utöver det är jag nöjd, de höll vad de lovade...typ.

/ Jeppe

Det låter ju lite oroväckande att man inte får ett UPS/kolli-nummer.
Vad händer med paketet om man inte är hemma?
Vilket jag med största sannolikhet inte kommer vara om de levererar den mitt på dagen då man är på jobb.

/JB

ana
Posts: 581
Joined: 26 Apr 2010 17:14

Re: Leveranstider från Evans

Post by ana » 27 Jan 2011 10:28

Varje gång jag fått UPS-leveranser, får jag en lapp från Posten som UPS skickar ut om att jag inte var hemma/behöverportkod eller vad nu anledningen var till att paketet inte kunde lämnas. På den här lappen finns alla trackingnummer man behöver för att fixa så det blir rätt.

Oftast slutar det med att jag byter utlämningsadress till jobbet istället för hem.

Varför kan inte alla bara använda vanliga Posten som distributör!? Tacka vet jag HubJub som skickar saker på 2 röda sekunder med Royal Mail och sen svenska posten - snabbt, extremt billigt och aldrig några problem. :D

User avatar
pean
Posts: 1067
Joined: 31 Mar 2008 17:11
Location: Uppsala
Contact:

Re: Leveranstider från Evans

Post by pean » 27 Jan 2011 10:31

What? Första gången jag har hört någon som tycker Posten är ett bra bud. UPS och FedEx är nog min favorit. Snabbt, rätt, dörr till dörr.
Image Image Image Image

User avatar
snarkus
Posts: 941
Joined: 06 Apr 2008 10:54
Location: Malmø

Re: Leveranstider från Evans

Post by snarkus » 27 Jan 2011 12:23

pean wrote:What? Första gången jag har hört någon som tycker Posten är ett bra bud. UPS och FedEx är nog min favorit. Snabbt, rätt, dörr till dörr.
Back in the day när jag brukade beställa plattor från USA regelbundet så blev jag bundis med Fedexbudet och köpte loss en del av hans skivsamling billigt :)

User avatar
pean
Posts: 1067
Joined: 31 Mar 2008 17:11
Location: Uppsala
Contact:

Re: Leveranstider från Evans

Post by pean » 27 Jan 2011 12:28

snarkus wrote:Back in the day när jag brukade beställa plattor från USA regelbundet så blev jag bundis med Fedexbudet och köpte loss en del av hans skivsamling billigt :)
Se där, ett poäng ytterligare till FedEx.
Image Image Image Image

User avatar
Rokkoko
Posts: 897
Joined: 21 Sep 2008 19:27
Location: Stockholm

Re: Leveranstider från Evans

Post by Rokkoko » 27 Jan 2011 12:31

Jag väljer Posten framför UPS alla dagar i veckan. Jävla skräpföretag.

User avatar
Gustav
Posts: 2171
Joined: 07 Dec 2007 16:58
Location: Stockholm

Re: Leveranstider från Evans

Post by Gustav » 27 Jan 2011 12:34

Samma här, det är oftast ett rackarns krångel med andra budfirmor för min del.
Image

User avatar
klasolsson
Posts: 3107
Joined: 09 Jul 2008 06:09
Location: Stockholm

Re: Leveranstider från Evans

Post by klasolsson » 27 Jan 2011 14:06

Posten är, enligt mig, helt i säklass bäst vad gäller pakethantering i Sverige. De som är skit skit skit och mer skit är Schenker. Huuuuh vad jag innerligt hatar dem.

User avatar
Gustav
Posts: 2171
Joined: 07 Dec 2007 16:58
Location: Stockholm

Re: Leveranstider från Evans

Post by Gustav » 27 Jan 2011 15:24

Japp, en bok jag beställt hamnade i deras svarta hål. Sedermera skickades den i nytt exemplar med A-post och var hos mig mindre än 24h från kundtjänstmeddelandet. För att inte tala om förra veckan när det ringde på dörren en morgon och en gubbe från posten lämnar en låda med två feta sadlar och tubdäck som jag köpt från Frankrike två-tre dagar innan. 22$ i frakt, bananas!
Image

Putside
Posts: 20
Joined: 10 Aug 2010 21:49

Re: Leveranstider från Evans

Post by Putside » 27 Jan 2011 19:05

Själva leveransen gick ju apfort. Skickades ifrån england via tyskland i torsdags och jag hade den hemma ihopmonterad på tisdagen. Negativt dock att dom glömde att slänga med korgarna till pedalerna.

Men Condottin är het, fin ram. Fast det blir till att byta ut sadel, däck, styrlinda och styrstång för att få den ännu finare. Någon som vill köpa sadeln? :)

Hursomhelst så borde du inte tveka att kontakta dom om du undrar hur leveransen ligger till.

User avatar
JBrycki
Posts: 31
Joined: 30 Nov 2010 12:27
Location: Malmö

Re: Leveranstider från Evans

Post by JBrycki » 28 Jan 2011 11:00

Putside wrote:Själva leveransen gick ju apfort. Skickades ifrån england via tyskland i torsdags och jag hade den hemma ihopmonterad på tisdagen. Negativt dock att dom glömde att slänga med korgarna till pedalerna.

Men Condottin är het, fin ram. Fast det blir till att byta ut sadel, däck, styrlinda och styrstång för att få den ännu finare. Någon som vill köpa sadeln? :)

Hursomhelst så borde du inte tveka att kontakta dom om du undrar hur leveransen ligger till.

Kul att höra att du äntligen fått hem den.

Jo, jag skickade ett mail till de med lite frågor fick något generellt svar med information som redan står på hemsidan som inte hjälpte så mycket.

Fortsätter att tålmodigt vänta på mailet som säger att de nu har skickat iväg hojen.

Fick du ett kollinr från UPS föresten?

User avatar
Streamliner
Posts: 536
Joined: 16 May 2010 18:12

Re: Leveranstider från Evans

Post by Streamliner » 03 Apr 2011 16:07

JBrycki wrote:
dustboy wrote:Fick vänta ca 2 veckor på en charge plug jag beställde nyligen, vilket var ungefär det jag väntat mig. Däremot som nämnts tidigare så fick jag inget UPS/kolli-nummer, inte heller hörde UPS av sig vid leverans - som tur var grannen hemma och kunde ta emot paketet. Utöver det är jag nöjd, de höll vad de lovade...typ.

/ Jeppe

Det låter ju lite oroväckande att man inte får ett UPS/kolli-nummer.
Vad händer med paketet om man inte är hemma?
Vilket jag med största sannolikhet inte kommer vara om de levererar den mitt på dagen då man är på jobb.

/JB
Ännu en fråga om Evans leveranser: Det verkar som att det mest är UPS som levererar?

Kan man pressa Evans på ett trackingnummer eller är det omöjligt? Om man får det så kan man ju själv kontakta UPS på orten där man bor och se om de kan hitta cykeln, då kan man ju boka en leveranstid med dem.

Men detta kanske är helt omöjligt?

(Jag har tidigare gjort så från andra företag med Schenker och det har faktiskt funkat, de har hittat försändelsen och sedan gett chauffören mitt telefonnummer och så har jag cyklat hem när han ringt och förvarnat. Har funkat med möbler från Tyskland minst tio gånger under åren.)
Loch Ness is Deep.

Post Reply