Stulen peugeot i malmö?

Välkommen till FIXEDGEAR.SE!
Post Reply
BamCe
Posts: 106
Joined: 26 Jun 2010 20:20

Stulen peugeot i malmö?

Post by BamCe » 20 Nov 2010 15:19

Var precis med om nått ganska lustigt. Jobbar på piercing studion Anatomorphpå föreningsgatan i malmö och jag har en peugeot som färdmedel med en knepig framgaffel och coasterbrake.

Var precis en lång kille på en gul fixie som cyklade förbi och vände och inspekterade min cykel väldigt noga sedan sa han nått till en annan person som var utom synhåll.

Han hade sitt lås i näven och såg lite halvt irriterad ut sen när jag går ut och tittar cyklar han med en tjej som har en röd/orange fixie eller liknande.

Så det jag undrar är det nån som har fått en babyblå(orginal lacken) PX-10 Peugeot stulen nyligen?

Och nej jag har tine stulit min utan det är min brors gamla racer från 80-talet jag har plockat ner hit från sundsvall.

Fridens Liljor//BamCe

PS Ni lika välkommna att snacka piercing eller cykel på anatomorph på måndagar och lördagar när jag jobbar. jag bjuder på kaffe.
Anatomorph Aestetic Upgrades
Södra Sveriges BodyMod Center

starbomb
Posts: 206
Joined: 09 May 2009 17:50
Location: Malmö

Re: Stulen peugeot i malmö?

Post by starbomb » 21 Nov 2010 18:45

inte en aning men ibland när jag ser en shysst cykel så stannar jag till o spanar in den. går riktigt när o kikar ibland. kanske kan se misstänksamt ut men tror nog en del gör så ifall man ser något intressant.

User avatar
Streamliner
Posts: 536
Joined: 16 May 2010 18:12

Re: Stulen peugeot i malmö?

Post by Streamliner » 21 Nov 2010 18:51

Håller med, jag stannar ofta och "glor" 8) själv om det verkar intressant. Senast häromdagen på en Fuji med uppdaterade komponenter. Inte utan att man fakstiskt känner sig som en bov när man kollar så, men det är ju bara av intresse.
Loch Ness is Deep.

BamCe
Posts: 106
Joined: 26 Jun 2010 20:20

Re: Stulen peugeot i malmö?

Post by BamCe » 22 Nov 2010 09:36

Ja jo det gör väl jag också iofs. :D
Anatomorph Aestetic Upgrades
Södra Sveriges BodyMod Center

BamCe
Posts: 106
Joined: 26 Jun 2010 20:20

Re: Stulen peugeot i malmö?

Post by BamCe » 22 Nov 2010 12:51

Fast min cykel är inte en direkt fröjd att bevittna just nu. Sitter nån knepig noname gaffel med V-broms/cantilever fästen som jag ignorerat och tryckt dit en sidoarmsbroms på istället. Nerkapat riserstyre med biltema BMX handtag och ett 2-fingers bromshandtag. Sen har jag stora blockplatformspedaler på den oxå.

För mig är *det viktiga* att den är skön att cykla på och fungerar sen får den fan se ut som att den är byggd av stevie wonder på crack. :wink:

edit*
Anatomorph Aestetic Upgrades
Södra Sveriges BodyMod Center

User avatar
Streamliner
Posts: 536
Joined: 16 May 2010 18:12

Re: Stulen peugeot i malmö?

Post by Streamliner » 22 Nov 2010 18:38

Haha, men om Stevie Wonder hade byggt din cykel - DÅ hade den varit stöldbegärlig...var så säker. :lol:
Loch Ness is Deep.

BamCe
Posts: 106
Joined: 26 Jun 2010 20:20

Re: Stulen peugeot i malmö?

Post by BamCe » 22 Nov 2010 23:11

Streamliner wrote:Haha, men om Stevie Wonder hade byggt din cykel - DÅ hade den varit stöldbegärlig...var så säker. :lol:
hehe ja jo :D

Skojig grej hände ikväll iaf jag träffade på killen som hade tittat på cykeln. VIsar sig att han har samma modell som mig och var nyfiken bara. Och han var från holland hänger dock inte här.
Anatomorph Aestetic Upgrades
Södra Sveriges BodyMod Center

Post Reply