Svart Katt 2010

Välkommen till FIXEDGEAR.SE!
User avatar
Hallisar
Posts: 130
Joined: 16 Aug 2009 15:14
Location: Göteborg 413
Contact:

Re: Svart Katt 2010

Post by Hallisar » 13 Oct 2010 22:27

Image

Hälsar Fixie Inc. välkommen som sponsor. Hälsa på hos dom ni också vetja.

PS. Nu har vi uppdaterat Svart Katt-siten med en engelsk version så våra icke-svensktalande vänner också kan förstå hur fett det här kommer bli!
Svart Katt
R.I.P.

logear
Posts: 164
Joined: 09 Nov 2009 23:04
Location: GBG

Re: Svart Katt 2010

Post by logear » 13 Oct 2010 23:42

jag skulle behöva låna ett 18t eller 19t till katten.. Är det någon som har ett att låna ut alt sälja alt byta mt ett 17t??
________________________
Putsar och skruvar på en:
Raleigh Grand prix
http://fixed.dusten.se/

User avatar
Hallisar
Posts: 130
Joined: 16 Aug 2009 15:14
Location: Göteborg 413
Contact:

Re: Svart Katt 2010

Post by Hallisar » 14 Oct 2010 08:08

Image
logear wrote:jag skulle behöva låna ett 18t eller 19t till katten.. Är det någon som har ett att låna ut alt sälja alt byta mt ett 17t??
Prova i forumets Köp & Sälj, säkerligen någon som kan fixa detta där.
Svart Katt
R.I.P.

User avatar
Hallisar
Posts: 130
Joined: 16 Aug 2009 15:14
Location: Göteborg 413
Contact:

Re: Svart Katt 2010

Post by Hallisar » 17 Oct 2010 19:49

Svart Katt
R.I.P.

User avatar
Hallisar
Posts: 130
Joined: 16 Aug 2009 15:14
Location: Göteborg 413
Contact:

Re: Svart Katt 2010

Post by Hallisar » 18 Oct 2010 21:19

Image

Hej Dodici, ZLOG, drev Magazine och KRNKY som bättrar på prisbordet ytterligare...
Svart Katt
R.I.P.

User avatar
Viggen
Posts: 3188
Joined: 06 Oct 2009 09:26
Location: Jämtlands fjäll
Contact:

Re: Svart Katt 2010

Post by Viggen » 18 Oct 2010 22:08

Ser man på!

User avatar
backspinsimo
Posts: 222
Joined: 08 Mar 2010 13:30
Location: Stockholm Sweden
Contact:

Re: Svart Katt 2010

Post by backspinsimo » 26 Oct 2010 07:48

nån som ska med från sthlm? jag ska med all sannolikhet åka bil dit o tillbaks ....
:: http://www.bavabici.com ::

Chris King - White Industries - Mission Workshop - DZR shoes - CINELLI - ESI Grips - Fendor Bendor - FREIGHT - MKS - Fyxation - Paul Components Engineering - Phil Wood - BLB - Kashimax - Nitto ... you name it!

User avatar
backspinsimo
Posts: 222
Joined: 08 Mar 2010 13:30
Location: Stockholm Sweden
Contact:

Re: Svart Katt 2010

Post by backspinsimo » 26 Oct 2010 07:49

Hallisar wrote:Image

Hälsar Fixie Inc. välkommen som sponsor. Hälsa på hos dom ni också vetja.

PS. Nu har vi uppdaterat Svart Katt-siten med en engelsk version så våra icke-svensktalande vänner också kan förstå hur fett det här kommer bli!
just det o ni kan åka med "fixie inc." till göte från sthlm ...maila simona@fixie-inc.com
:: http://www.bavabici.com ::

Chris King - White Industries - Mission Workshop - DZR shoes - CINELLI - ESI Grips - Fendor Bendor - FREIGHT - MKS - Fyxation - Paul Components Engineering - Phil Wood - BLB - Kashimax - Nitto ... you name it!

User avatar
Hallisar
Posts: 130
Joined: 16 Aug 2009 15:14
Location: Göteborg 413
Contact:

Re: Svart Katt 2010

Post by Hallisar » 01 Nov 2010 23:19

Image

Det börjar dra ihop sig, och årets mörkaste kväll är bara 5 dagar bort...

CHECKLISTA
Vi kommer befinna oss uteslutande i mörker där vissa platser är begränsat till extremt svår sikt. Därför rekommenderar vi att förbereda följande saker:
- Mobiltelefon med fulladdat batteri. Det kommer finnas ett "akutnummer" i år.
- Det är lika viktigt att se som att synas. Förutom vanliga cykellampor rekommenderar vi STARKT att även använda pannlampa (alternativt ta med en ficklampa). Ni KOMMER vada i mörker!
- Lagningslappar och pump är skönt vid punktering.
- Hjälm är fortfarande det bästa sättet att slippa hamna på sjukhus med bruten hjärna.
- Klä dig varmt. Och svart!

REGLER
- Dresscode: SVART! Ingen annan klädselfärg är tillåten. Självklart är logotyper, reflexer eller andra färgade detaljer accepterat.
- Med *utstyrsel menas maskering, corpsepaint, ansiktsmålning, rånarluva eller annan maskering som döljer eller förvränger ditt utseende. Använd din fantasi! Se filmen från förra året för inspiration och/eller riktlinjer om du känner dig osäker.
- All cykling sker på egen risk! Vi uppmanar samtidigt alla att hålla sig inom lagens ramar samt använda sunt förnuft.
- Vi kommer att köra allt från mörka passager och dunkla skogspartier till vägar där ni möter bilar och andra trafikanter. Håll uppsikt hela tiden omkring er och kör med förstånd och visa hänsyn.
- Tveka ALDRIG att ge en hjälpande hand om någon Svart Katt-medverkande behöver det.

All info hittar ni på www.svartkatt.info
Svart Katt
R.I.P.

phobie
Posts: 112
Joined: 01 Feb 2008 19:45
Location: Göteborg / Sannegårdshamnen

Re: Svart Katt 2010

Post by phobie » 02 Nov 2010 05:47

Det börjar bli dags mina vänner, Mörkret gör sig mer och mer påminnd & därmed börjar Göteborg bli redo. Är du ?

Image

User avatar
Viggen
Posts: 3188
Joined: 06 Oct 2009 09:26
Location: Jämtlands fjäll
Contact:

Re: Svart Katt 2010

Post by Viggen » 02 Nov 2010 19:54

Om man gärna vill söka skydd från mörkret, vätan och helvetet efter avslutat deltagande finns det något trevlig fiskargubbe som kan öppna sin borg/båt/kvart för en smal drasut? Det hade varit förträffligt trevligt!

Kan betala i kökskunskaper och frukostbjudning, eller annan förhandslingsbar valuta.

User avatar
ap-ungen
Posts: 411
Joined: 12 Apr 2009 19:27

Re: Svart Katt 2010

Post by ap-ungen » 03 Nov 2010 00:50

Detta ser riktigt roligt ut och eftersom jag är göteborgare sen 1988(föddes då) så är det väl totalt oacceptabelt att inte ställa upp i år, med tanke att man inte gjorde det förra året :) Totalt usel på att lösa gåtor dock. Kanske borde ställa upp som "tävlande fotograf" genom att cykla det man hinner, fota lite och självklart vinna priset för bästa utstyrsel!

Hur länge beräknar ni att katten tar, så där mellan tummen och pekfingret?

logear
Posts: 164
Joined: 09 Nov 2009 23:04
Location: GBG

Re: Svart Katt 2010

Post by logear » 03 Nov 2010 10:00

2-3 timmar tror jag vi va ute förra året, skulle gissa på att de inte gör den mindre eller enklare i år.. :)

Sen kan man ju gissa lite på klurigheterna, för det går att cykla turen utan att klara gåtorna på plats, iaf gjorde det förra gången..
________________________
Putsar och skruvar på en:
Raleigh Grand prix
http://fixed.dusten.se/

User avatar
klasolsson
Posts: 3107
Joined: 09 Jul 2008 06:09
Location: Stockholm

Re: Svart Katt 2010

Post by klasolsson » 03 Nov 2010 10:10

Jag var hemma sex halv sju om jag minns rätt men då var efterfesten grym!

tropfrog
Posts: 212
Joined: 02 Sep 2009 15:17

Re: Svart Katt 2010

Post by tropfrog » 03 Nov 2010 11:06

Jag kom näst sist på ca 4 timmaras cyklande förra året :). I år satsar jag på 3e sist :)

MVH
Magnus

Donjel
Posts: 18
Joined: 20 May 2010 18:36

Re: Svart Katt 2010

Post by Donjel » 03 Nov 2010 11:13

Fan det låter så grymt kul! Synd att man är så otränad och just påbörjat sin fixie karriär. Får helt enkelt se till att träna upp mig tills nästa år och vara med då!

Hoppas att alla andra som inte tvekar får det grymt kul!

User avatar
hedström
Posts: 270
Joined: 20 Aug 2009 13:51
Location: Kungsbacka

Re: Svart Katt 2010

Post by hedström » 03 Nov 2010 12:47

Donjel wrote:Fan det låter så grymt kul! Synd att man är så otränad och just påbörjat sin fixie karriär. Får helt enkelt se till att träna upp mig tills nästa år och vara med då!

Hoppas att alla andra som inte tvekar får det grymt kul!
Bor du i Göteborg? Om så är fallet så är det bara att komma ner, man "måste" inte cykla max eller lösa alla uppgifter... Kommer bli ruskigt kul!

logear
Posts: 164
Joined: 09 Nov 2009 23:04
Location: GBG

Re: Svart Katt 2010

Post by logear » 03 Nov 2010 16:18

hedström wrote:
Donjel wrote:Fan det låter så grymt kul! Synd att man är så otränad och just påbörjat sin fixie karriär. Får helt enkelt se till att träna upp mig tills nästa år och vara med då!

Hoppas att alla andra som inte tvekar får det grymt kul!
Bor du i Göteborg? Om så är fallet så är det bara att komma ner, man "måste" inte cykla max eller lösa alla uppgifter... Kommer bli ruskigt kul!
Instämmer med föregående talare, jag hade växlat förra året på ett gammal herke från tidigt 70 tal. Och med glappande vev tog jag mig runt... sinkade visserligen de jag cyklade med men det va magiskt!

Jag kommer cykla växlat i år med då jag inte fått ordning på 70talaren som fixie än.. men det handlar om upplevelse inte komma först! Spelar ingen roll hur otränad du är, jag kan cykla med dig om du inte har någon att cykla med bara du hakar på! BANGA INTE!
________________________
Putsar och skruvar på en:
Raleigh Grand prix
http://fixed.dusten.se/

logear
Posts: 164
Joined: 09 Nov 2009 23:04
Location: GBG

Re: Svart Katt 2010

Post by logear » 03 Nov 2010 16:19

hedström wrote:
Donjel wrote:Fan det låter så grymt kul! Synd att man är så otränad och just påbörjat sin fixie karriär. Får helt enkelt se till att träna upp mig tills nästa år och vara med då!

Hoppas att alla andra som inte tvekar får det grymt kul!
Bor du i Göteborg? Om så är fallet så är det bara att komma ner, man "måste" inte cykla max eller lösa alla uppgifter... Kommer bli ruskigt kul!
Instämmer med föregående talare, jag hade växlat förra året på ett gammal herke från tidigt 70 tal. Och med glappande vev tog jag mig runt... sinkade visserligen de jag cyklade med men det va magiskt!

Jag kommer cykla växlat i år med då jag inte fått ordning på 70talaren som fixie än.. men det handlar om upplevelse inte komma först! Spelar ingen roll hur otränad du är, jag kan cykla med dig om du inte har någon att cykla med bara du hakar på! BANGA INTE!
________________________
Putsar och skruvar på en:
Raleigh Grand prix
http://fixed.dusten.se/

Donjel
Posts: 18
Joined: 20 May 2010 18:36

Re: Svart Katt 2010

Post by Donjel » 03 Nov 2010 22:04

logear wrote:
hedström wrote:
Donjel wrote:Fan det låter så grymt kul! Synd att man är så otränad och just påbörjat sin fixie karriär. Får helt enkelt se till att träna upp mig tills nästa år och vara med då!

Hoppas att alla andra som inte tvekar får det grymt kul!
Bor du i Göteborg? Om så är fallet så är det bara att komma ner, man "måste" inte cykla max eller lösa alla uppgifter... Kommer bli ruskigt kul!
Instämmer med föregående talare, jag hade växlat förra året på ett gammal herke från tidigt 70 tal. Och med glappande vev tog jag mig runt... sinkade visserligen de jag cyklade med men det va magiskt!

Jag kommer cykla växlat i år med då jag inte fått ordning på 70talaren som fixie än.. men det handlar om upplevelse inte komma först! Spelar ingen roll hur otränad du är, jag kan cykla med dig om du inte har någon att cykla med bara du hakar på! BANGA INTE!
Fan jag blir ändå lite intresserad nu när ni lägger upp det så. Sen hade det kanske vart skönt att ha nån att cykla med så man inte tappar bort sig!

Vad behöver man egentligen? Måste nog köpa på mig lite grejer.
Man bör väl nästan ha med nån typ av vätska.

PMa gärna och övertala mig! :D

Post Reply