Bianchi butiken

Välkommen till FIXEDGEAR.SE!
Busken
Posts: 1100
Joined: 05 Aug 2009 20:15

Re: Bianchi butiken

Post by Busken » 27 Oct 2010 19:42

Bratt wrote:
Busken wrote:
euskadi wrote:stort minus att inte Peder aka 'tjockisbraten' fanns med på bild. har han möjligen blivit alkis och får inte gå ut lika mycket?
HAHAHAHAHA! Tjockisbratten! Peder Fogstrand! Jag spenderade mycket tid med att stalka/håna honom back in the day på skunk! Det var länge sedan jag tänkte på honom!
jag tror du tänker på tjockisbraten! med ett T... Vi är inte släckt vad jag vet åtminstonde...
På något sätt är ni väl släkt! Ni blåblodiga är ju inavlade både till höger och vänster! (och det är ju herr Fogstrand ett lysande exempel på!) EDIT: HAHAHAHA!

User avatar
Streamliner
Posts: 536
Joined: 16 May 2010 18:12

Re: Bianchi butiken

Post by Streamliner » 27 Oct 2010 19:47

Är i Sthlm väldigt ofta och igår på väg till hotellet passerade jag butiken, blev minst sagt förvånad och allra mest blev jag glad. :o Det kan väl inte vara annat än kul att det plötsligt finns ännu en cykelrelaterad grej i stan? Ska upp på måndag igen och då ska jag provfika!

Under dagen idag var jag på ett möte på jobbet med en leverantör och döm om min förvåning när han berättade att de levererat inredning till butiken, kul.

Enligt honom ska man både kunna köpa cyklar, prylar, tillbehör samt kaffe. Det låter väl rätt trevligt oavsett vad man tycker om Celeste? :D
Loch Ness is Deep.

User avatar
vigorelli
Posts: 243
Joined: 07 Apr 2008 11:32
Location: linköping

Re: Bianchi butiken

Post by vigorelli » 27 Oct 2010 20:11

Bratt wrote:
Busken wrote:
euskadi wrote:stort minus att inte Peder aka 'tjockisbraten' fanns med på bild. har han möjligen blivit alkis och får inte gå ut lika mycket?
HAHAHAHAHA! Tjockisbratten! Peder Fogstrand! Jag spenderade mycket tid med att stalka/håna honom back in the day på skunk! Det var länge sedan jag tänkte på honom!
jag tror du tänker på tjockisbraten! med ett T... Vi är inte släckt vad jag vet åtminstonde...
Jag tror du tänker på släkt, utan C.

edit: såg nu att det inte var en stavningsanmärkning. fan, annars hade det varit kul.

User avatar
Batman
Posts: 563
Joined: 04 Sep 2008 14:17
Location: Sthlm
Contact:

Re: Bianchi butiken

Post by Batman » 27 Oct 2010 20:17

[quote="boon"]Torkel hade ju iaf den rätta mustaschen :lol:
Image

Såg han i en fjällräven jacka hoppandes som pippi långstrump och sjöng opera på söder i måndags... konstig typ den...


Jag va på stället idag med Calavera och fick ett glatt och trevligt bemötande. Gratis kaffe och en guidad tur om i butiken. Det verkade faktiskt som att dom tyckte det va roligt att ha oss bud sittandes där... (och nej jag va inte där på eftermiddagen när alla bud hade varit där... )
Kul om det blir schysst ställe att hänga på...
Bianchi överraskade iaf mig på cykelfronten och det handlade inte bara om celeste.

Bra fart på tråden är det iaf...
WarHeadCouriers

dtb
Posts: 362
Joined: 26 Dec 2007 23:55
Location: sthlm

Re: Bianchi butiken

Post by dtb » 27 Oct 2010 20:26

tyckte också det var trevligt.

trevlig personal osv

kommer garanterat dra dit och kolla cykling

bara positivt även om jag även gillar ställen som e lite mer bröliga också.

User avatar
svennelainen
Posts: 890
Joined: 28 Aug 2008 08:13
Contact:

Re: Bianchi butiken

Post by svennelainen » 27 Oct 2010 20:35

Bianchi... ...hmm... vet inte riktigt vad jag ska säga om dem faktiskt. De har i alla fall utomlands lyckats med en hype. Har de lyckats med det i Sverige? Häromdan läste jag en artikel om stället där det stod att de "ska sälja Bianchi, cyklarnas Ferrari". Jodå, tar i ordentligt gör de i alla fall. De Bianchi jag har cyklat på har väl typ varit trevliga, men har cyklat på betydligt bättre så några Ferrarisar är de definitivt inte.

Å andra sidan säljs det massor med saker på attityd istället för att vara bra. Så varför inte?

Stället i sig är säkert trevligare i verkligheten än vad bilderna säger. Jag känner än så länge inget kraftigt sug att springa dit.

Muffat Stål
Posts: 1532
Joined: 15 Aug 2010 11:02
Location: Gbg|414

Re: Bianchi butiken

Post by Muffat Stål » 27 Oct 2010 20:46

Peaken på den där tillställningen måste ju varit när Lars Bengt försökte gömma sitt glas bakom kavajen.
Så gött och härligt avslappnat!

Image
The thigh's the limit

User avatar
atomlab
Posts: 1840
Joined: 30 Jul 2010 23:26

Re: Bianchi butiken

Post by atomlab » 27 Oct 2010 21:02

Den där kunde han då inte trolla bort! ;)

Inte för att vara sådan. Men kan inte ni budkillar tänka lite just den här gången! ;)
Att sitta och skrika, hänga och fylla på gamla vattenflaskor som sedan glöms, vara riktigt skitiga och inte ställa tillbaka stolar är tyvärr en vanlig syn på stans budkaffer. :-(
Image

User avatar
rallykalle
Posts: 800
Joined: 07 Oct 2008 14:46
Location: Stockholm

Re: Bianchi butiken

Post by rallykalle » 27 Oct 2010 21:06

Allt som får sverige lite mer Celeste är värt ett besök. Dessutom har jag för mig att celeste går väldigt bra till Averna, om dom har tillstånd får jag nog undersöka den saken igen.
Time flies like an arrow. Fruit flies like a banana.

User avatar
Batman
Posts: 563
Joined: 04 Sep 2008 14:17
Location: Sthlm
Contact:

Re: Bianchi butiken

Post by Batman » 27 Oct 2010 21:16

vilka bud cafeer?
WarHeadCouriers

User avatar
Andye
Posts: 2062
Joined: 06 Dec 2007 10:06
Location: Västertorp

Re: Bianchi butiken

Post by Andye » 27 Oct 2010 21:18

Jag ska helt klart ta mig en sväng förbi cafét när jag har tid och är i krokarna , men som den söderhipster jag är så lär det aldrig hända.
Sitter hellre och smeker mina svindyra Mike Giant Cinelli Ram styren samt bakar surdegsbröd.
--------->>><<<<--------------

User avatar
calavera
Posts: 990
Joined: 21 Dec 2007 19:50
Location: Henkan/Sthlm
Contact:

Re: Bianchi butiken

Post by calavera » 27 Oct 2010 21:29

Batman wrote:vilka bud cafeer?
atomlab wrote:...en vanlig syn på stans budkaffer. :-(
BudKAFFER, kanske inte så snällt sagt: http://sv.wikipedia.org/wiki/Kaffer" onclick="window.open(this.href);return false; ^_^

@ Atomlab, jag förstår vad du menar och håller med. Det har funnits bud som pissat lite väl mkt där dom äter, eller vad man ska säga. Brukar försöka säga till, då man vintertid när det är lugnt, gärna har nån stans att värma sig. Dock är cykelbud ingen homogen grupp så dra inte alla över samma kam.

Bianchicafét bjöd på gratis kaffe, goodiebag och trevlig personal.

User avatar
Batman
Posts: 563
Joined: 04 Sep 2008 14:17
Location: Sthlm
Contact:

Re: Bianchi butiken

Post by Batman » 27 Oct 2010 21:53

calavera wrote:
Batman wrote:
atomlab wrote:är tyvärr en vanlig syn på stans budkaffer.
vilka bud cafeer?
BudKAFFER, kanske inte så snällt sagt: http://sv.wikipedia.org/wiki/Kaffer" onclick="window.open(this.href);return false; ^_^
Nu hajjar jag inte... Tror atomlab syfta på Caféer? eller e jag ute och cyklar?
WarHeadCouriers

Busken
Posts: 1100
Joined: 05 Aug 2009 20:15

Re: Bianchi butiken

Post by Busken » 27 Oct 2010 21:55

Batman wrote:
calavera wrote:
Batman wrote:
atomlab wrote:är tyvärr en vanlig syn på stans budkaffer.
vilka bud cafeer?
BudKAFFER, kanske inte så snällt sagt: http://sv.wikipedia.org/wiki/Kaffer" onclick="window.open(this.href);return false; ^_^
Nu hajjar jag inte... Tror atomlab syfta på Caféer? eller e jag ute och cyklar?
Du är inte ute och cyklar, du är hemma framför datorn!

User avatar
Bratt
Posts: 2955
Joined: 25 Feb 2009 11:20
Location: Stockholm

Re: Bianchi butiken

Post by Bratt » 27 Oct 2010 22:40

Busken wrote:
Bratt wrote:
Busken wrote:
euskadi wrote:stort minus att inte Peder aka 'tjockisbraten' fanns med på bild. har han möjligen blivit alkis och får inte gå ut lika mycket?
HAHAHAHAHA! Tjockisbratten! Peder Fogstrand! Jag spenderade mycket tid med att stalka/håna honom back in the day på skunk! Det var länge sedan jag tänkte på honom!
jag tror du tänker på tjockisbraten! med ett T... Vi är inte släckt vad jag vet åtminstonde...
På något sätt är ni väl släkt! Ni blåblodiga är ju inavlade både till höger och vänster! (och det är ju herr Fogstrand ett lysande exempel på!) EDIT: HAHAHAHA!
nej nej i min släkt får man bara gifta sig med sina kusiner. Hur ska vi annars lyckas olda simhud mellan tårna! WATERWORLD here I come!

dtb
Posts: 362
Joined: 26 Dec 2007 23:55
Location: sthlm

Re: Bianchi butiken

Post by dtb » 28 Oct 2010 00:05

atomlab wrote:Den där kunde han då inte trolla bort! ;)

Inte för att vara sådan. Men kan inte ni budkillar tänka lite just den här gången! ;)
Att sitta och skrika, hänga och fylla på gamla vattenflaskor som sedan glöms, vara riktigt skitiga och inte ställa tillbaka stolar är tyvärr en vanlig syn på stans budkaffer. :-(
:?:

User avatar
Jonas.F
Posts: 818
Joined: 29 May 2008 21:12
Location: Sthlm

Re: Bianchi butiken

Post by Jonas.F » 28 Oct 2010 08:12

hahaha Bindefeld invigning,, spräng skiten
We are 138

User avatar
Ronny
Posts: 7043
Joined: 06 Jul 2008 15:41

Re: Bianchi butiken

Post by Ronny » 28 Oct 2010 09:10

Jonas.F wrote:hahaha Bindefeld invigning,, spräng skiten
+1
Мясо это убийство

User avatar
rallykalle
Posts: 800
Joined: 07 Oct 2008 14:46
Location: Stockholm

Re: Bianchi butiken

Post by rallykalle » 28 Oct 2010 09:20

Jonas.F wrote:hahaha Bindefeld invigning,, spräng skiten
Herre min skapare. Skall du håna något eller någon får du väl göra det grammatiskt korrekt.

"Hahaha Bindefeldinvigning, spräng skiten."
Sista punkten är självklart utbytbar mot ett utropstecken om du känner för att göra ditt uttalande till ett utrop.
Time flies like an arrow. Fruit flies like a banana.

User avatar
Otto
Posts: 2416
Joined: 08 Nov 2007 20:05
Location: Göteborg
Contact:

Re: Bianchi butiken

Post by Otto » 28 Oct 2010 09:24

rallykalle wrote:
Jonas.F wrote:hahaha Bindefeld invigning,, spräng skiten
Herre min skapare. Skall du håna något eller någon får du väl göra det grammatiskt korrekt.

"Hahaha Bindefeldinvigning, spräng skiten."
Sista punkten är självklart utbytbar mot ett utropstecken om du känner för att göra ditt uttalande till ett utrop.
Image

Post Reply