Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Välkommen till FIXEDGEAR.SE!
User avatar
jon
Posts: 1331
Joined: 15 Dec 2007 23:57
Location: DALARNA

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by jon » 13 Sep 2010 21:49

Spottade för ca 20 min sedan en för mig okänd cyklist som svängde söder ut på Nobelvägen från Celsiusgatan och hade lite brottom, lade ner cykeln för djupt, fick pedalskrap och la en 90 graders saltomotal. Någon här?
Det verkade iaf gått bra, du var uppe på fötterna snabbt som fan...
I Dalarnas djupa skogar..

JSP
Posts: 143
Joined: 27 May 2008 20:56
Location: Stockholm
Contact:

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by JSP » 14 Sep 2010 07:59

Celestegrön Bianciconversion spottad parkerad utanför G-huset på Campus Valla vid niotiden, förare okänd.

User avatar
ArvidSvensson
Posts: 3244
Joined: 08 Nov 2007 20:20
Location: Stockholm
Contact:

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by ArvidSvensson » 14 Sep 2010 08:37

chrobin wrote:Spottade precis en Cinelli Mash med uppochner vänt bullhorn?!?! Alltså "böjarna" gick neråt. Fastlåst på Bysistorget vid Hornsgatan. Jag kanske har missat nått, uppochner vända bullhorns kanske är det hetaste från Japan.
Image
Denna va?

chrobin

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by chrobin » 14 Sep 2010 09:13

Jepp, där har vi den.

tropfrog
Posts: 212
Joined: 02 Sep 2009 15:17

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by tropfrog » 15 Sep 2010 06:40

Jag spottade en röd convertion vid västra ramlösa skola i Helsignborg vid halv 4 tiden i Lördags. Första gången jag sett fixed i HBG, någon här?

MVH
Magnus

User avatar
vigorelli
Posts: 243
Joined: 07 Apr 2008 11:32
Location: linköping

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by vigorelli » 15 Sep 2010 07:37

JSP wrote:Celestegrön Bianciconversion spottad parkerad utanför G-huset på Campus Valla vid niotiden, förare okänd.
Det var jag med med min fyllecykel! Var dock nykter =(

Ser nästan dagligen nya på campus. Man kan nästan tro att det är inne att cykla fixed gear.

Sector
Posts: 169
Joined: 15 Apr 2010 13:03
Location: Helltown smutsiga södern
Contact:

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by Sector » 15 Sep 2010 12:07

tropfrog wrote:Jag spottade en röd convertion vid västra ramlösa skola i Helsignborg vid halv 4 tiden i Lördags. Första gången jag sett fixed i HBG, någon här?

MVH
Magnus
Det finns en del fixed i HBG nu. du kanske behöver ut och cykla mer så du lägger märke till oss.
"Skidda bör man, annars dör man"

JSP
Posts: 143
Joined: 27 May 2008 20:56
Location: Stockholm
Contact:

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by JSP » 15 Sep 2010 13:34

vigorelli wrote:
JSP wrote:Celestegrön Bianciconversion spottad parkerad utanför G-huset på Campus Valla vid niotiden, förare okänd.
Det var jag med med min fyllecykel! Var dock nykter =(

Ser nästan dagligen nya på campus. Man kan nästan tro att det är inne att cykla fixed gear.
Då har man sett den också, jo de fullkomligen kryllar av dom nuförtiden. Men ingen verkar vilja cykla :(

Nomis
Posts: 672
Joined: 20 Jun 2009 20:52
Location: Lkpg

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by Nomis » 15 Sep 2010 13:50

JSP wrote:
vigorelli wrote:
JSP wrote:Celestegrön Bianciconversion spottad parkerad utanför G-huset på Campus Valla vid niotiden, förare okänd.
Det var jag med med min fyllecykel! Var dock nykter =(

Ser nästan dagligen nya på campus. Man kan nästan tro att det är inne att cykla fixed gear.
Då har man sett den också, jo de fullkomligen kryllar av dom nuförtiden. Men ingen verkar vilja cykla :(
Jag vill cykla!

chrobin

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by chrobin » 15 Sep 2010 14:19

Spottade precis Bubblan på Götgatan. Ropade men ingen reaktion.

User avatar
Bubblan
Posts: 1797
Joined: 10 Dec 2007 19:23
Location: sthlm.
Contact:

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by Bubblan » 15 Sep 2010 14:39

chrobin wrote:Spottade precis Bubblan på Götgatan. Ropade men ingen reaktion.
Jag hade munnen full av godis, så jag hörde inget. Och musik i öronen kan ha bidragit till min otrevliga oreaktion.

Själv spottade jag Lelle på Ringvägen, snabb som vanligt.
Cogs 'n Kegs

User avatar
Martin Lang
Posts: 238
Joined: 08 Feb 2010 23:07
Location: MALMØ
Contact:

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by Martin Lang » 15 Sep 2010 16:25

Spottade en svart för mig okänt ansikte här om dagen i korsningen Nobelvägen/Amiralsgatan. Du cyklade på en svart snabb sak. Efter dig kom en kille på växlat. Någon här?
http://www.mock.se / http://www.langfilm.se" onclick="window.open(this.href);return false;

snajgel
Posts: 134
Joined: 26 Jun 2008 16:00
Location: sthlm

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by snajgel » 15 Sep 2010 19:12

ArvidSvensson wrote:
chrobin wrote:Spottade precis en Cinelli Mash med uppochner vänt bullhorn?!?! Alltså "böjarna" gick neråt. Fastlåst på Bysistorget vid Hornsgatan. Jag kanske har missat nått, uppochner vända bullhorns kanske är det hetaste från Japan.
Image
Denna va?
Den såg jag idag vid kungsan med ägaren(?) på. Han såg ut som ett bud.

Nomis
Posts: 672
Joined: 20 Jun 2009 20:52
Location: Lkpg

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by Nomis » 16 Sep 2010 10:03

Spottar en kona som står bredvid min svarta bianchi i cykelstället utan för Classe, Linköping..

chrobin

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by chrobin » 16 Sep 2010 12:39

Såg en kille komma ut med en svart fixie med supersmalt styre ur en port på Helgagatan, typ 30m från min port. Nån här?

tropfrog
Posts: 212
Joined: 02 Sep 2009 15:17

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by tropfrog » 16 Sep 2010 18:24

Sector wrote:
tropfrog wrote:Jag spottade en röd convertion vid västra ramlösa skola i Helsignborg vid halv 4 tiden i Lördags. Första gången jag sett fixed i HBG, någon här?

MVH
Magnus
Det finns en del fixed i HBG nu. du kanske behöver ut och cykla mer så du lägger märke till oss.
Bor i Göteborg och är bara "hemma" i sköna södern ett par gånger om året, kanske förklarar saken. I götet cyklar jag ofta och ser många fixed.

MVH
Magnus

Frans
Posts: 78
Joined: 05 Aug 2010 16:48
Location: Stockholm

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by Frans » 16 Sep 2010 19:38

Mötte två stycken fixerade personer idag mellan malmö och Lund. En med gröna fälgar och hjälm och en annan med stänkskärm, väska, keps och svart ram med vita märken på. Jag hade larvigt mycket medvind hem till lund så jag han inte se så mycket mer...

User avatar
klasolsson
Posts: 3107
Joined: 09 Jul 2008 06:09
Location: Stockholm

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by klasolsson » 16 Sep 2010 22:07

Har bott i Sthlm nu i snart två veckor utan att se en fixie, är dock inte nere på "stan" så mycket men så idag. Bubblan på Götgatan. Hej Bubblan!

User avatar
Bubblan
Posts: 1797
Joined: 10 Dec 2007 19:23
Location: sthlm.
Contact:

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by Bubblan » 16 Sep 2010 22:35

klasolsson wrote:Har bott i Sthlm nu i snart två veckor utan att se en fixie, är dock inte nere på "stan" så mycket men så idag. Bubblan på Götgatan. Hej Bubblan!
Man kan ju nästan tro att det enda jag gör är att cykla Götgatan fram och tillbaka. Hej Klas! Var det du som bröt (på en Nelson?) som en galning upp för Götgatan vid 23-tiden? Jag trodde att du(?) skulle få en hjärtattack. Om det var du, nästa gång så säger du hej så gör vi sällskap upp för den där förbannade backen och köper varsin biskvi på toppen.
Cogs 'n Kegs

ollek
Posts: 364
Joined: 19 Aug 2009 01:56
Location: GBG/STHLM
Contact:

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by ollek » 16 Sep 2010 22:37

klasolsson wrote:Har bott i Sthlm nu i snart två veckor utan att se en fixie, är dock inte nere på "stan" så mycket men så idag. Bubblan på Götgatan. Hej Bubblan!
Kul att du kommit upp till storstaden, då kanske du får se din gamla cykel rulla runt någon gång snart!

Post Reply