Snutjävlar i vasastan

Välkommen till FIXEDGEAR.SE!
callenilsson
Posts: 14
Joined: 21 Jun 2010 22:50
Location: Vasastan, Stockholm

Snutjävlar i vasastan

Post by callenilsson » 13 Sep 2010 11:38

Igår kväll klockan 20:30 råkade jag köra igenom ett röljus och vart stoppad av snuten och fick 1500 spänn böter rakt i handen. :-/ inte direkt det jag hade tänkt mig med min söndagstur... Så tänk på det för att det är inte att rekommenderas!
Ride, drink and die

User avatar
kakan
Posts: 437
Joined: 06 Aug 2009 19:30
Location: Stockohlm
Contact:

Re: Snutjävlar i vasastan

Post by kakan » 13 Sep 2010 11:49

Skyll dig själv om du ska bryta mot lagen.
sluta böla och betala din böter.
Tackar
_Kakan

User avatar
Carl
Posts: 590
Joined: 30 Jun 2008 22:03
Location: Åre

Re: Snutjävlar i vasastan

Post by Carl » 13 Sep 2010 12:04

callenilsson wrote:Igår kväll klockan 20:30 råkade jag köra igenom ett röljus och vart stoppad av snuten och fick 1500 spänn böter rakt i handen. :-/ inte direkt det jag hade tänkt mig med min söndagstur... Så tänk på det för att det är inte att rekommenderas!
Shit va segt! bra att veta att de härjar i krokarna
kakan wrote:Skyll dig själv om du ska bryta mot lagen.
sluta böla och betala din böter.
Men kom igen nu

User avatar
Rokkoko
Posts: 897
Joined: 21 Sep 2008 19:27
Location: Stockholm

Re: Snutjävlar i vasastan

Post by Rokkoko » 13 Sep 2010 12:08

kakan wrote:Skyll dig själv om du ska bryta mot lagen.
sluta böla och betala din böter.
Moralkakan

User avatar
atomlab
Posts: 1840
Joined: 30 Jul 2010 23:26

Re: Snutjävlar i vasastan

Post by atomlab » 13 Sep 2010 12:28

Dont do The crime if you cant take The time...eller något sådant...
Image

User avatar
boon
Posts: 2250
Joined: 07 Jul 2008 21:30
Location: sthlm
Contact:

Re: Snutjävlar i vasastan

Post by boon » 13 Sep 2010 12:30

Var dom civila eller var det en polisbil?
Brukar ha för vana att alltid kika bakåt innan jag klipper ett rödljus, med cykel som bil...
http://www.boonphotography.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://boonphotography.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.flickr.com/photos/boondking/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://vimeo.com/boonphotograhy" onclick="window.open(this.href);return false;

callenilsson
Posts: 14
Joined: 21 Jun 2010 22:50
Location: Vasastan, Stockholm

Re: Snutjävlar i vasastan

Post by callenilsson » 13 Sep 2010 12:41

Bölar inte tänkte bara göra er uppmärksam...
Ride, drink and die

Prince of the rodeo
Posts: 666
Joined: 24 Jun 2008 01:53

Re: Snutjävlar i vasastan

Post by Prince of the rodeo » 13 Sep 2010 14:59

kakan wrote:Skyll dig själv om du ska bryta mot lagen.
sluta böla och betala din böter.
Undrar om du är lika styv den gången det är din tur att få böter för något liknande?

Linkert
Posts: 409
Joined: 24 May 2010 17:36

Re: Snutjävlar i vasastan

Post by Linkert » 13 Sep 2010 15:08

Jag vet inte med er, men när jag cyklar mot rött är det för att jag dömer situationen som lugn, inga som kommer farandes från de gröna hållen.
Klart man blir bitter när man får böter som cyklist för att man korsar en helt lugn väg utan fara för någon annan eller sig själv. Nu vet jag inte om så var fallet för callenilsson denna gång, men ni förstår nog min poäng.

Notera också att vi pratar om en cykel på ca 10 kg eller mindre, inte en bil runt 1 ton med stor brutal motor.

Edit: Tackar för varningen föresten! Var inställd på att de inte orkade bry sig om cyklister.

perp
Posts: 206
Joined: 02 Jun 2010 15:29

Re: Snutjävlar i vasastan

Post by perp » 13 Sep 2010 15:21

Linkert wrote: Notera också att vi pratar om en cykel på ca 10 kg eller mindre, inte en bil runt 1 ton med stor brutal motor.
var det inte du som debatterade det själviska i självmord igår, det är inte så kul att ha dina 70+10kg fastbrända på hornhinnan via vindrutan på ett ton bil
tänk på det
själv kör jag mot rött men inte så ofta, åker jag dit så betalar jag mina böter efter en eller två svordomar

Apan
Posts: 26
Joined: 26 Jul 2010 16:51

Re: Snutjävlar i vasastan

Post by Apan » 13 Sep 2010 15:31

jag åker sällan mot rött, mest för principen, och för att vägarna är farliga där jag bor, fast om jag har bråttom så är det klart att man klipper, men jag tycker att det är en hel del värre att köra rött med bil.
ANVÄND HUVUDET, ANVÄND HJÄLM

Linkert
Posts: 409
Joined: 24 May 2010 17:36

Re: Snutjävlar i vasastan

Post by Linkert » 13 Sep 2010 15:45

perp wrote:
Linkert wrote: Notera också att vi pratar om en cykel på ca 10 kg eller mindre, inte en bil runt 1 ton med stor brutal motor.
var det inte du som debatterade det själviska i självmord igår, det är inte så kul att ha dina 70+10kg fastbrända på hornhinnan via vindrutan på ett ton bil
tänk på det
själv kör jag mot rött men inte så ofta, åker jag dit så betalar jag mina böter efter en eller två svordomar
Vad är det med folk att läsa väldigt selektivt på detta forum..

Fredde
Posts: 4217
Joined: 21 Jul 2008 18:08
Location: Stockholm

Re: Snutjävlar i vasastan

Post by Fredde » 13 Sep 2010 15:50

He he det är väl knappast "snutjävlarnas" fel att du cyklar mot rött? ;)

Linkert, Perp har ju en solklar poäng där, du är ju dessutom kör-utan-hjälm-evangelist.

Håller med Kakan!

/Fredde

Linkert
Posts: 409
Joined: 24 May 2010 17:36

Re: Snutjävlar i vasastan

Post by Linkert » 13 Sep 2010 15:55

fredde.se wrote:He he det är väl knappast "snutjävlarnas" fel att du cyklar mot rött? ;)

Linkert, Perp har ju en solklar poäng där, du är ju dessutom kör-utan-hjälm-evangelist.

Håller med Kakan!

/Fredde
Hur har han en poäng? Jag säger ju att jag cyklar mot rött då jag ser att ingen kommer. Ni har nog alla stått still bakom ett rödljus och känt, "va fan, det kommer ju ingen..".

Har jag sagt att jag cyklar framför bilar med avsikten självmord?! Nej, det har jag inte och endast om jag hade sagt något liknande hade perp "haft en poäng". Det perp säger har inget med mina cykla-mot-rött-vanor.

Edit: perp tries logics = Hm, jag läser om denna snubbe som säger att han cyklar mot rött när ingen kommer farandes. *Selektiv process i perps huvud börjar* Cykla mot rött!!! SJÄLVMORD!
Last edited by Linkert on 13 Sep 2010 16:03, edited 1 time in total.

User avatar
AndreasVH
Posts: 1397
Joined: 13 May 2008 22:03
Location: Älta/Nacka

Re: Snutjävlar i vasastan

Post by AndreasVH » 13 Sep 2010 15:57

kakan wrote:Skyll dig själv
Carl wrote:Men kom igen nu
Rokkoko wrote:Moralchock
atomlab wrote:Brottas inte om du inte har tid...eller något sådant...
Prince of the rodeo wrote:Undrar om du är styv?
Linkert wrote:Små bilar har brutala motorer
Apan wrote:jag...och...fast...men...
Snart, väldigt snart kommer den här tråden leda fram till något. Snart.

Linkert wrote:läsa selektivt...
Skulle jag aldrig göra...
Pflanzgarten stole my virginity

Busken
Posts: 1100
Joined: 05 Aug 2009 20:15

Re: Snutjävlar i vasastan

Post by Busken » 13 Sep 2010 16:03

Linkert, du är inte så smart du va? Alltså, det perp SKREV har en poäng i relation till det ofattligt dumma du skrev i en annan tråd. DU är ju inte rödljusens härskare, du styr inte trafiken med din vilja bilarna kan ju faktiskt komma även om du uppfattar situationen som lugn. Det i kombination med din rabiata inställning till självmord gör perps poäng HÖGST relevant. Du sköt dig själv i foten ganska kraftigt där med självmords kommentaren, kanske dags att dra dig tillbaks lite och slicka dina sår?

Linkert
Posts: 409
Joined: 24 May 2010 17:36

Re: Snutjävlar i vasastan

Post by Linkert » 13 Sep 2010 16:15

Busken wrote:Linkert, du är inte så smart du va? Alltså, det perp SKREV har en poäng i relation till det ofattligt dumma du skrev i en annan tråd. DU är ju inte rödljusens härskare, du styr inte trafiken med din vilja bilarna kan ju faktiskt komma även om du uppfattar situationen som lugn. Det i kombination med din rabiata inställning till självmord gör perps poäng HÖGST relevant. Du sköt dig själv i foten ganska kraftigt där med självmords kommentaren, kanske dags att dra dig tillbaks lite och slicka dina sår?
Selektiv läsning som sagt. Ni läser allt jag skriver men reagerar endast på en del.
Min inställning till självmord har inget med att cykla förbi ett rödljus då inga bilar finner sig i närheten/rörelse.

Jag förstår verkligen inte vad det var som fick er att reagera så väldigt på att jag tycker det är tragiskt att folk ska behöva ta självmord, och lika förbannat idiotiskt att göra det bland folk? Tycker ni det är OK att ta livet av sig framför oskyldiga? Jag undrar verkligen det.

Ja, jag har tröttnat på detta forum på grund av allt tjafs det blir för minsta kommentar, uppmanande dödshot från busken liksom..
Vissligen mycket trevligt ställe på många sätt, men tydligen går det inte att diskutera utan att folk lyfter meddelanden ur kon-text och vrider runt allt.

Hare fint.

FTF&M

Re: Snutjävlar i vasastan

Post by FTF&M » 13 Sep 2010 16:20

boon wrote:Var dom civila eller var det en polisbil?
Brukar ha för vana att alltid kika bakåt innan jag klipper ett rödljus, med cykel som bil...
Klippa rött me kärra gör ja inte ens på fyllan! :wink:

User avatar
Jonas.F
Posts: 818
Joined: 29 May 2008 21:12
Location: Sthlm

Re: Snutjävlar i vasastan

Post by Jonas.F » 13 Sep 2010 16:25

FTF&M wrote:
boon wrote:Var dom civila eller var det en polisbil?
Brukar ha för vana att alltid kika bakåt innan jag klipper ett rödljus, med cykel som bil...
Klippa rött me kärra gör ja inte ens på fyllan! :wink:
wuzz! 8)

Seriöst,, är det dom där civil cykel poliserna som är ute igen eller var det uniformerad?
We are 138

User avatar
Jonatan F
Posts: 2584
Joined: 23 Sep 2009 15:35
Location: GBG

Re: Snutjävlar i vasastan

Post by Jonatan F » 13 Sep 2010 16:28

Jag klipper aldrig rödljus! ALDRIG...
Fast det beror nog mer på att det enda rödljuset vi har här är vid järnvägsbommarna....

Äsch, Linkert, byt nick, lämna vissa okontroversiella tankar på andra forum och kom tillbaka!

Edit: Tog bort ett "Edit" som smygit sig in... vafan!
Har man inget projekt har man inget liv :)

Post Reply