Ronde van Retaard 2010

Välkommen till FIXEDGEAR.SE!
Zappa
Posts: 3
Joined: 16 Sep 2008 16:38
Location: Gbg

Re: Ronde van Retaard 2010

Post by Zappa » 12 Sep 2010 20:34

ArvidSvensson wrote:
Zappa wrote:...facebook: Henrik almqvist, tagga gärna bilderna.
...
Har du en länk? Jag är facebookanalfabet.
Kan det vara så här ?
http://www.facebook.com/profile.php?id= ... 1280527480" onclick="window.open(this.href);return false;
---

User avatar
Patch
Posts: 653
Joined: 25 Sep 2008 07:58
Location: Malmø
Contact:

Re: Ronde van Retaard 2010

Post by Patch » 12 Sep 2010 21:28

Inte alls Henrik. In i dina album så finns det en länk där man kan dela med dem som inte har facebook. Jag skulle visa en screenshot men jag har inte heller grejen. Alternativt så kan du använda vilken som helst öppen bildhemsida...
Image

Sebastian L
Posts: 7
Joined: 15 Aug 2010 18:15

Re: Ronde van Retaard 2010

Post by Sebastian L » 12 Sep 2010 21:34

Helt grymt skoj... skogscykling med större och smalare hjul och bockstyre var nytt för mig men otroligt roligt, de flowiga stigarna i början av sista etappen gav helt oväntade krafter innan jag kroknade totalt igen. Fantastiskt arr såklart som andra har sagt.
Mer bilder!

User avatar
48/16 magnus
Posts: 1490
Joined: 26 Apr 2008 12:40

Re: Ronde van Retaard 2010

Post by 48/16 magnus » 13 Sep 2010 08:22

Årets upplaga av retarden var en väldigt lyckad tillställning, kanske den bästa hittills.
En perfekt blandning av stenhårda race, skönt softande i pauserna, bra väder, pissväder, grus i munnen, fantastisk lunch (vad heter grönmögelosten vi åt?), sköna cykelväger, ocyklingsbara stigar. En blandning av njutning och lidande helt enkelt.
Jag kände mig lite kaxig i bilen på vägen ner och sade att jag skulle satsa på top fem, men när jag såg startfältet på lördagsmorgonen tänkte jag att top tio får nog räcka, det var för många cyklister som jag vet är bra där. Efter start var det ju bara att stå på allt vad det gick och försöka hålla sig där framme och försöka komma in på poängplats (1an-5an) jag var aldrig bättre än trea i någon etapp men heller aldrig sämre än femma förutom en när vi körde fel. Poängen tickade sakta på och räckte till en tredjeplats vilket var bättre än jag vågat hoppas på, Pierre och Martin körde omänskligt bra och var inte hotade av någon annan men det var väldigt jämt mellan dom två. Grattis till er båda! Kronan på verket var festen efteråt och dom fina priserna, en perfekt dag med andra ord.

Jag tycker att det största med med RvR/TdR fenomenet är inte själva tävlingen utan det att det har byggt och håller på att bygga en nationell cykelcommunity.

Stort tack till arrangörerna och deltagarna / Magnus 48/16


edit: svinska pråket.
Last edited by 48/16 magnus on 14 Sep 2010 09:29, edited 1 time in total.

User avatar
Bompet
Posts: 981
Joined: 06 Jul 2009 08:58
Location: Göteborg 414

Re: Ronde van Retaard 2010

Post by Bompet » 13 Sep 2010 09:01

RvR 2010 - The Making of
Image
http://www.flickr.com/photos/peterboman ... 945442658/

I väntan på alla rafflande actionbilder från loppet kommer här en samling bilder från förberedelserna. Jag har dokumenterat (sporadiskt) under hela processen och hållt bilderna gömda för att inte avslöja några hemligheter. Nu öppnar jag upp så ni kan se lite av bakomverket. I lördags hade jag helt enkelt inte tid att fota :)

Och stort GRATTIS och TACK till alla delteagre. Jag hade en arbetsam men fantastisk dag. Jag hoppas ni hade mist lika trevligt. Jag måste erkänna att det var fler än en gång under dagen, när jag hörde ljudet av snabbgående mönstrade däck på grusväg, som jag blev lite avundsjuk och ville slänga mej på cykeln.

Och tack till alla kamrater i tävlingskomitten. Sjukt bra jobbat!!!
Image

User avatar
Jonatan S
Posts: 567
Joined: 02 Apr 2008 12:54
Location: Göteborg
Contact:

Re: Ronde van Retaard 2010

Post by Jonatan S » 13 Sep 2010 09:20

Image

Så var det över för den här gången.

Vi vill tacka alla som deltog och kämpade tappert över stock och sten. Vi är oerhört glada över alla fina ord vi läst och fått höra men också över alla svordomar och glåpord vi fått kastade över oss vid de jobbigare partierna. Här kommer den kompletta resultatlistan:


1. Martin "Snygg-Martin" Lidberg, 27 poäng
2. Pierre Stjärnman, 23 poäng
3. Magnus "48/16" Eriksson, 13 poäng
4. Acke Wannerskog, 10 poäng
5. Patrik Axelsson, 7 poäng
6, Erik "Hommus" Nohlin, 4 poäng
6, Björn Persson, 4 poäng
8, Anders "Thunder" Gustavsson, 3 poäng
8, David Berardi, 3 poäng
8, Mattias "Telefonplan" Naeselius, 3 poäng
8. David Kollnert, 3 poäng
12, Ola Brännström, 2 poäng
12, Henrik "Zappa" Almqvist, 2 poäng
14, Olli Laine, 1 poäng


Vi delade också ut priser för:
Bästa tjej: Anna Lindqvist
Bästa kämparinsats: Ester Svensson
Flest punkteringar: Patrik "Patch" Hofweber
Bästa haverist: Simona Bava
Bästa rambrott: Ramknäckarkillen
Bästa hjärnskakning: Edvin Edvinsson
Bästa Stryktipsmarkus: Stryktipsmarkus

Sen vill vi tacka Knog för öl och hjälp med efterfesten. Samt alla övriga sponsorer och konstnärer som skänkt finfina priser och hjälpt oss på olika sätt: Fredrik Hagstedt, Anton Schindelar, D.A.M.P., Childstore, Bagaboo, Veloform, Veloposition, VeloSolo, Bailey Works, Sandqvist, Milltag, Kurb Caps, Elevengear, Nudie, Panik, Solde, HubJub, Myrins textil, Gröna Boden, ICA Focus och The TnT. Jag hoppas att jag inte glömt någon.

Och ett jättestort tack till alla som ställde upp som funktionärer!

Vi ses i Stockholm om ett år.

Last edited by Jonatan S on 14 Sep 2010 21:38, edited 1 time in total.

the pat
Posts: 235
Joined: 08 Dec 2008 15:40
Location: Jönköping

Re: Ronde van Retaard 2010

Post by the pat » 13 Sep 2010 09:37

nja nio poäng bör det ha blivit för min del ;)

3e + 4e + 2a placering.... inte för att det förändrade nån ställning, men ändå.

User avatar
Viggen
Posts: 3188
Joined: 06 Oct 2009 09:26
Location: Jämtlands fjäll
Contact:

Re: Ronde van Retaard 2010

Post by Viggen » 13 Sep 2010 09:58

48/16 magnus wrote: Jag tycker största med med RvR/TdR fenomenet är inte själva tävlingen utan det att det har byggt och håller på att bygga en nationell cykelcommunity.
jag tycker det säger en hel del om sammanhållningen Magnus pratar om och det sociala runtomkring när man bjuder över sin nyfunna flickvän till "efterfesten"/prisutdelningen och hon blir så exalterad och utbrister: "Jag vill vara en del av det här!!! Alla är så snälla och trevliga.". När hon bara en halvtimme innan möter den skitigaste och mest illaluktande mannen hon sett i dörren till lånelägenheten. Håller verkligen med Magnus att både Girot och RvR, trots att bara kört de bägge en gång hittills, verkligen håller på och gör något bra för alla glada cykelidioter landet runt. Jag känner mig i alla fall välkomnad och lite omhändertagen till max, trots att jag är väldigt grön i sammanhanget, och det ska alla som var med i lördags och på girot i våras ha en stor eloge för!

Till våren lär vi ha ytterligare en tjej på startlistan till Girot och till höstens RvR i varje fall, och ju fler vi blir ju trevligare blir det! Kanske t.o.m. Svart Katt om jag hinner få ihop en cykel..

Zappa
Posts: 3
Joined: 16 Sep 2008 16:38
Location: Gbg

Re: Ronde van Retaard 2010

Post by Zappa » 13 Sep 2010 10:45

Patch wrote:Inte alls Henrik. In i dina album så finns det en länk där man kan dela med dem som inte har facebook. Jag skulle visa en screenshot men jag har inte heller grejen. Alternativt så kan du använda vilken som helst öppen bildhemsida...
Okej, då testar jag så här:
http://www.facebook.com/album.php?aid=8 ... b7e584ffc3" onclick="window.open(this.href);return false;
---

User avatar
svennelainen
Posts: 890
Joined: 28 Aug 2008 08:13
Contact:

Re: Ronde van Retaard 2010

Post by svennelainen » 13 Sep 2010 11:06

Jag är iofs fortfarande sliten efter ett av de absolut bästa bröllop jag har varit på, men att missa RvR gör ont i själen!

kajli
Posts: 472
Joined: 23 Jul 2009 16:33
Location: STHLM

Re: Ronde van Retaard 2010

Post by kajli » 13 Sep 2010 12:40

svennelainen wrote:Jag är iofs fortfarande sliten efter ett av de absolut bästa bröllop jag har varit på, men att missa RvR gör ont i själen!
+1

(både på bröllop och själsont)

User avatar
Martin B
Posts: 119
Joined: 11 Feb 2008 20:09
Location: Malmö
Contact:

Re: Ronde van Retaard 2010

Post by Martin B » 13 Sep 2010 12:43

Jag måste också tacka KCR för ännu ett fantastiskt RvR! jag var otroligt oförberedd och fick köra på Vivalon med 23mm slicks vilket var liiite trixigt på sina ställen. Men inte en enda punka så det gick ju trots allt finfint! Min prestation var usel, kändes otroligt tungt mestadels men eftersom förra RvR slutade på akuten var mitt mål det här året mest att ta mig igenom oskadd... Allt var jävligt bra, maten, banan, alla glada människor, det pissiga vädret, poesin och figurerna i skogen. Hoppas få se er alla på Girot 2011!

User avatar
backspinsimo
Posts: 222
Joined: 08 Mar 2010 13:30
Location: Stockholm Sweden
Contact:

Re: Ronde van Retaard 2010

Post by backspinsimo » 13 Sep 2010 14:10

Till våren lär vi ha ytterligare en tjej på startlistan till Girot och till höstens RvR i varje fall, och ju fler vi blir ju trevligare blir det! Kanske t.o.m. Svart Katt om jag hinner få ihop en cykel..
JA! fler tjejer!
:: http://www.bavabici.com ::

Chris King - White Industries - Mission Workshop - DZR shoes - CINELLI - ESI Grips - Fendor Bendor - FREIGHT - MKS - Fyxation - Paul Components Engineering - Phil Wood - BLB - Kashimax - Nitto ... you name it!

User avatar
Andye
Posts: 2062
Joined: 06 Dec 2007 10:06
Location: Västertorp

Re: Ronde van Retaard 2010

Post by Andye » 13 Sep 2010 15:54

Tack tack Tack KCR för ännu en skön tillställning och jag kan bara hålla med Mange.
Så otroligt trevligt att träffa allihopa igen och det är synd att det bara blir ett par gånger per år och jag hoppas verkligen att vi får se några av er uppe i sthlm när
crosssäsongen har kommit hit upp!!!!!

Stående ovationer från mig !!
--------->>><<<<--------------

User avatar
AndreasVH
Posts: 1397
Joined: 13 May 2008 22:03
Location: Älta/Nacka

Re: Ronde van Retaard 2010

Post by AndreasVH » 13 Sep 2010 17:36

Zappa wrote:Okej, då testar jag så här:
Tummen upp!

För övrigt en av de bästa helger jag varit med om tack vare KCR och alla medverkande!
Pflanzgarten stole my virginity

User avatar
Hommus
Posts: 437
Joined: 20 Aug 2008 14:29
Location: Zurich

Re: Ronde van Retaard 2010

Post by Hommus » 13 Sep 2010 18:27

Jag blir nästan lite tårögd av Andyes kommentar, vi börjar bli som en liten familj. Jag håller med, det är toppen att träffa alla, det är inte många som förstår det vi pysslar med och lår det förbli så. Slöade och snorade mest i år, bakhjulet blev till en oktagon andra etappen och bakbromsen blev obrukbar. Det gjorde det hela mer retaarderat men ej mindre roligt. Regenet gjorde sitt. Nästa år blir det pallen igen! Hurra!

User avatar
Teodor
Posts: 585
Joined: 10 Oct 2008 13:21
Location: Göteborg

Re: Ronde van Retaard 2010

Post by Teodor » 13 Sep 2010 18:38

Image

10 mil och 40 myggbett senare. Jag är fortfarande upprymd, det var en fantastisk dag! Tack KCR och alla hyvens cyklister!

User avatar
Jaketoad
Posts: 217
Joined: 16 Sep 2009 19:03
Location: Uppsala

Re: Ronde van Retaard 2010

Post by Jaketoad » 13 Sep 2010 21:47

En enorm eloge till KCR för detta fantastiska arrangemang och engagemang!! Jag har aldrig njutit så mycket av att plågas så hårt tidigare. Vi ses definitivt vid samma tidpunkt i många år framöver. Tack!

PerFormance
Posts: 2
Joined: 13 Sep 2010 21:44

Re: Ronde van Retaard 2010

Post by PerFormance » 13 Sep 2010 21:48

Var bara tvungen att regga mig här för att tacka för ett skitbra arr!!

Min veka lekamen var helt färdig, men det var det överlägset bästa cykellopp jag gjort!

Ser redan fram emot nästa RvR, men då blir det 32x20 SS 29er med 2.4-tums däck!
:D :D

User avatar
Viggen
Posts: 3188
Joined: 06 Oct 2009 09:26
Location: Jämtlands fjäll
Contact:

Re: Ronde van Retaard 2010

Post by Viggen » 13 Sep 2010 22:39

PerFormance wrote:Var bara tvungen att regga mig här för att tacka för ett skitbra arr!!

Min veka lekamen var helt färdig, men det var det överlägset bästa cykellopp jag gjort!

Ser redan fram emot nästa RvR, men då blir det 32x20 SS 29er med 2.4-tums däck!
:D :D
32/20?!?!?! Är du från vettet!!(även fast du tänker köra SS)
Välkommen till fg.se i övrigt :)

Post Reply