Solo cyklist

Välkommen till FIXEDGEAR.SE!
Post Reply
BigC
Posts: 45
Joined: 12 May 2010 19:45

Solo cyklist

Post by BigC » 20 Jun 2010 23:22

Hej!

Jag är relativt ny inom fixed gear kulturen och kör på min älskling som är en focale 44 relax. Det är en färdigköpt kompletthoj som jag trivs bra med hitintills.

Jag cyklar enbart med mig själv och det är just det denna tråden handlar om.

Änsålänge trivs jag bra med att sticka ut själv på egna cykelturer. Med Bruce Springsteen och Gangstarr i öronen och min egna väska med diverse tillbehör inuti.
Jag tycker det är underbart med både den gröna naturen utanför staden och "!vansinnes" körningen i staden, trots att jag bor i en hyfsat liten stad( Växjö).
Jag bör även tillägga att jag kör bmx. Just intresset för bmx cyklingen delar jag med några polare, dem har dock inte hakat på mitt intresse för fixed gear.

Nu undrar jag om det finns några mer ensamvargar där ute? Och vad gör ni isåfall för att hålla uppe suget för cyklingen?

Linkert
Posts: 409
Joined: 24 May 2010 17:36

Re: Solo cyklist

Post by Linkert » 21 Jun 2010 09:58

Kör också ensam, mest för att polare inte hakat på tjusningen ännu (har dock en på kroken tror jag!).

Har inte behövt göra något för att hålla igång suget. Eller visst, jag började ta mig från att cykla runt i norrort (icke-innerstad) till att cykla i city. Kanske var ett omedvetet sätt att göra det roligare.
Kul att vinka till fastnavsbröder :D

Men annars är det bara att sätta mål för dig själv. Vet du något håll du aldrig utforskat i Växsjö? Greppa ett par schysta mackor, en öl, filt och sådant. Åk dit och fortsätt längre; ju mer obekant du känner dig, ju bättre. Skit i om du känner dig trött, det går över, kämpa kämpa kämpa.

Edit: detta med att skita att man är trött och bara fortsätta kan också kallas för att "cykla sig till apstadiet" och hjälper mot de flesta psykiskt jobbiga situationer så som dödsfall, kärlek, eller allmän tonårsnojja.

Helt grymt!

BigC
Posts: 45
Joined: 12 May 2010 19:45

Re: Solo cyklist

Post by BigC » 21 Jun 2010 10:48

Linkert wrote:Kör också ensam, mest för att polare inte hakat på tjusningen ännu (har dock en på kroken tror jag!).

Har inte behövt göra något för att hålla igång suget. Eller visst, jag började ta mig från att cykla runt i norrort (icke-innerstad) till att cykla i city. Kanske var ett omedvetet sätt att göra det roligare.
Kul att vinka till fastnavsbröder :D

Men annars är det bara att sätta mål för dig själv. Vet du något håll du aldrig utforskat i Växsjö? Greppa ett par schysta mackor, en öl, filt och sådant. Åk dit och fortsätt längre; ju mer obekant du känner dig, ju bättre. Skit i om du känner dig trött, det går över, kämpa kämpa kämpa.

Edit: detta med att skita att man är trött och bara fortsätta kan också kallas för att "cykla sig till apstadiet" och hjälper mot de flesta psykiskt jobbiga situationer så som dödsfall, kärlek, eller allmän tonårsnojja.

Helt grymt!
Tackar för svaret!
Håller helt och hållet med om att man ska cykla vidare när man är trött. Det som är fascinerande med fixed gear är att man aldrig får nog. När jag kommer hem från en tur känner jag mig nöjd tills det har gått en halvtimme, då börjar suget komma tillbaka.
Innan jag förlänger mina turer bör jag skaffa ett lagnings-kit med bla punka fix. Någon som har roliga historier om att man tagit sig för långt ut och sedan att cykeln har gått sönder?

User avatar
Davva
Posts: 30
Joined: 29 Aug 2008 17:14
Location: Växjö

Re: Solo cyklist

Post by Davva » 21 Jun 2010 11:59

När ska vi köra en gemensam runda i staden Växjö?
Har också glidit runt som en lonewolf här i Växjö, och det är ju soft med bra musik,men nu när det finns några fler åkare här borde vi kanske styra upp nått?.

Ha de bra!
BigC wrote:Hej!

Jag är relativt ny inom fixed gear kulturen och kör på min älskling som är en focale 44 relax. Det är en färdigköpt kompletthoj som jag trivs bra med hitintills.

Jag cyklar enbart med mig själv och det är just det denna tråden handlar om.

Änsålänge trivs jag bra med att sticka ut själv på egna cykelturer. Med Bruce Springsteen och Gangstarr i öronen och min egna väska med diverse tillbehör inuti.
Jag tycker det är underbart med både den gröna naturen utanför staden och "!vansinnes" körningen i staden, trots att jag bor i en hyfsat liten stad( Växjö).
Jag bör även tillägga att jag kör bmx. Just intresset för bmx cyklingen delar jag med några polare, dem har dock inte hakat på mitt intresse för fixed gear.

Nu undrar jag om det finns några mer ensamvargar där ute? Och vad gör ni isåfall för att hålla uppe suget för cyklingen?

BigC
Posts: 45
Joined: 12 May 2010 19:45

Re: Solo cyklist

Post by BigC » 21 Jun 2010 19:32

Det existerar alltså andra åkare i Växjö ?

User avatar
Davva
Posts: 30
Joined: 29 Aug 2008 17:14
Location: Växjö

Re: Solo cyklist

Post by Davva » 21 Jun 2010 21:59

Yesss det gör det! Har åkt här i Växjö en del och har bara sett endast 2 stycken till som har cyklat förbi på långt avstånd. Så visst finns det hopp för Växjö som fixie stad :-) Så nu är vi iallafall några stycken tror jag.
BigC wrote:Det existerar alltså andra åkare i Växjö ?

BigC
Posts: 45
Joined: 12 May 2010 19:45

Re: Solo cyklist

Post by BigC » 21 Jun 2010 22:48

Davva wrote:Yesss det gör det! Har åkt här i Växjö en del och har bara sett endast 2 stycken till som har cyklat förbi på långt avstånd. Så visst finns det hopp för Växjö som fixie stad :-) Så nu är vi iallafall några stycken tror jag.
BigC wrote:Det existerar alltså andra åkare i Växjö ?
Låter ju underbart! Vi får ta tag i en ny tråd för Växjö folk då och se hur många vi kan hitta på forumet.

User avatar
Jonatan F
Posts: 2584
Joined: 23 Sep 2009 15:35
Location: GBG

Re: Solo cyklist

Post by Jonatan F » 21 Jun 2010 23:18

Jag hoppar på topicen igen (innan det här blir ytterligare en lokal tråd, inget fel med dem, önskar det fanns en för herrljunga... Skulle kunna skapa en men den blir så egocentrerad och schizofren...)

I varje fall, jag tror stenhårt på utmaningen! Jag har kört mkt långdistanskörning (för att vara jag) typ 6-7 mil på ovxl gubbcykel á 20 kilo. Sedan började jag med fix för utmaning, lvg, längre och längre lvg-rundor på nya vägar, mtb i skogen, längre och längre mtb i skogen osv. Hela tiden nya mål... Sedan är jag en marathonmäniska oxå, gillar självplågosporter i ensamhet...

Ps: lessen om det blev kladdigt, trött, lycklig, heligeande, lön, meckat i 10 h...
Har man inget projekt har man inget liv :)

quakerstate
Posts: 7
Joined: 07 Mar 2011 16:53

Re: Solo cyklist

Post by quakerstate » 19 Apr 2011 22:35

Jaha
Hur ser uppslutningen av fixedgear forum anhängare ifrån Växjö ut för 2011 ??

svahn
Posts: 22
Joined: 08 Apr 2009 17:09
Location: Göteborg

Re: Solo cyklist

Post by svahn » 20 Apr 2011 15:51

Om jag någonsin tar med mig cykeln när jag hälsar på föräldrarna så är jag på en tur. Trodde inte det fanns Växjö-folk här. :)

pjocke
Posts: 1335
Joined: 16 May 2009 09:59
Location: Malmö

Re: Solo cyklist

Post by pjocke » 20 Apr 2011 21:08

Det här med att "cykla sig till apstadiet" skulle hjälpa mot dödsfall vill jag prompt hävda är en myt. Är man död så är man. Då hjälper ingenting.

Post Reply