Tack Norvelo och vad pysslar de med på Cycling

Välkommen till FIXEDGEAR.SE!
Post Reply
User avatar
rostbrunt
Posts: 32
Joined: 30 Jul 2009 09:47
Location: Sthlm

Tack Norvelo och vad pysslar de med på Cycling

Post by rostbrunt » 25 May 2010 18:53

Rickard på Cycling kan kanske vara en skön snubbe, men nått verkar ha hänt sedan han hoppade runt i tv. Jag tror inte att jag har fått sämre service nånstans än där. Lämnade in hjul som skulle byggas, inget speciellt alls med dem. Det skulle fixas på två veckor enligt Rickard. Efter 4-5 telefonsamtal (borträknat alla gånger de inte svarar i telefon) med svar som vi har mycket och göra klart om någon vecka, så tröttnade jag efter att väntat i 8 veckor och tog hjulen till Norvelo som fixade det på en vecka och alltid svarar eller ringer upp direkt om man vill få något fixat. Norvelo bytte ut ett trött styrlager på plats en eftermiddag när jag kom in.

Varje gång man är på Cycling så står de ju bara där och snackar skit i evigheter, vilket är trevligt men man ville ju att de ska göra ett jobb. När jag var där sist och hämtade grejerna så var en äldre dam före mig och ville ha hjälp med cykeldatorn. Killen i kassan (som stod och försökte äta en tunnbrödsrulle och verkade väldigt upptagen med det) hänvisade till internet. Men jag köpte ju cykeln och cykeldatorn av er var hennes svar, men det verkade inte spela någon roll utan damen fick snällt gå hem och sätta på datorn och lösa det själv.
Samma dag på Norvelo. En tjej kommer in med sin cykel och hon har problem med att kedjan hoppar, 4 minuter senare är det fixat och ett tack räckte för killarna på Norvelo. Vilken skillnad i bemötande.

User avatar
Jonatan F
Posts: 2584
Joined: 23 Sep 2009 15:35
Location: GBG

Re: Tack Norvelo och vad pysslar de med på Cycling

Post by Jonatan F » 25 May 2010 19:01

-
Last edited by Jonatan F on 26 May 2015 05:49, edited 1 time in total.
Har man inget projekt har man inget liv :)

User avatar
Mark Anthony
Posts: 188
Joined: 15 Jun 2008 20:10

Re: Tack Norvelo och vad pysslar de med på Cycling

Post by Mark Anthony » 25 May 2010 19:49

Never been to Cycling but +1 to Jan over at Norvelo. When I looked around for our wheel building class, they were the first I asked and of course, welcomed everyone with open arms. Talked with them also about having a movie night there, and again, no problem with them (delayed cause of me not organizing it). They are a great shop, and Jan knows his stuff.

User avatar
solomon
Posts: 665
Joined: 06 Nov 2007 21:54
Location: stockholm

Re: Tack Norvelo och vad pysslar de med på Cycling

Post by solomon » 25 May 2010 21:20

Tråkigt att höra om din erfarenhet med Cycling. Alla gånger jag varit där eller haft med dem att göra har det varit toppen. Senast fick jag råbra hjälp med en vevlagerhylsa som hade blivit idiotbehandlad av tidigare ägare till min nya ram.
Rickard styrde upp som fan. Hoppas din erfarenhet endast var en oturlig tillfällighet. Inte för att de är mina bästa polare eller så, men Rickard känns verkligen inte som personlighetstypen som skulle få hybris av ett TV inslag.

hnrk
Posts: 51
Joined: 31 May 2008 21:28
Location: malmö

Re: Tack Norvelo och vad pysslar de med på Cycling

Post by hnrk » 25 May 2010 21:21

undrar om den sociala kompetensen försvinner om man blir cykelhandlare eller om man blir cykelhandlare om man brister i den sociala kompetensen. det roligaste hände en kompis till mig på min hemort för massa år. han sen ville köpa ett riserstyre men fick inte det för att snubben tyckte att det var onödigt. va fan liksom!

men all heder åt alla LBS som lägger ner energi och service.

Alex
Posts: 766
Joined: 19 Dec 2007 01:16
Location: STHLM

Re: Tack Norvelo och vad pysslar de med på Cycling

Post by Alex » 25 May 2010 22:26

tråkigt att höra att du blivit så dåligt bemött.. jag har bara goda erfarenheter från båda nämda cykelbutiker. jag lät Cyklig bygga mitt senaste hjulpar och är inget annat än nöjd! god service, speciellt från Rickard som ringde och höll mig uppdaterad (ibland även från verkstan på kvällstid) under hela bygget eftersom jag hade uttryckt min iver att få dom klara. hämtade ut bakhjulet efter en vecka och framhjulet efter två, pga att han inte hade ekerlängden hemma..

Image
ventilhålen på helt ställen..

jag hoppas att det är du som haft otur, och att det inte är jag som haft tur...

User avatar
boon
Posts: 2250
Joined: 07 Jul 2008 21:30
Location: sthlm
Contact:

Re: Tack Norvelo och vad pysslar de med på Cycling

Post by boon » 25 May 2010 22:32

^ Arvidporr ;)
http://www.boonphotography.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://boonphotography.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.flickr.com/photos/boondking/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://vimeo.com/boonphotograhy" onclick="window.open(this.href);return false;

User avatar
Bubblan
Posts: 1797
Joined: 10 Dec 2007 19:23
Location: sthlm.
Contact:

Re: Tack Norvelo och vad pysslar de med på Cycling

Post by Bubblan » 25 May 2010 22:39

Alex wrote:... jag lät Cyklig bygga mitt senaste hjulpar ...
Alex, menar du Cyklig (Solna) eller Cycling (Vasastan)?
Cogs 'n Kegs

Alex
Posts: 766
Joined: 19 Dec 2007 01:16
Location: STHLM

Re: Tack Norvelo och vad pysslar de med på Cycling

Post by Alex » 25 May 2010 22:46

Bubblan wrote:
Alex wrote:... jag lät Cyklig bygga mitt senaste hjulpar ...
Alex, menar du Cyklig (Solna) eller Cycling (Vasastan)?
aah, jag är lite dyslektisk.. jag menade Cyklig i Solna, som också har en Rickard som bygger hjul.
nu fick dom lite gratisreklam..

ana
Posts: 581
Joined: 26 Apr 2010 17:14

Re: Tack Norvelo och vad pysslar de med på Cycling

Post by ana » 26 May 2010 09:12

Får nästan dåligt samvete när man läser här, 2 veckor+ för att bygga hjul... Jag som lämnade in mina delar till Cykelcity på Söder på onsdag, ringde på fredag och undrade om de var klara :oops: På måndag lunch hämtade jag dem. Jag har nog inte fattat innan hur bra den servicen var. :) 495 per hjul tog dem, inte farligt dyrt.

kajli
Posts: 472
Joined: 23 Jul 2009 16:33
Location: STHLM

Re: Tack Norvelo och vad pysslar de med på Cycling

Post by kajli » 26 May 2010 10:40

ana wrote:Får nästan dåligt samvete när man läser här, 2 veckor+ för att bygga hjul... Jag som lämnade in mina delar till Cykelcity på Söder på onsdag, ringde på fredag och undrade om de var klara :oops: På måndag lunch hämtade jag dem. Jag har nog inte fattat innan hur bra den servicen var. :) 495 per hjul tog dem, inte farligt dyrt.
Jag lämnade in på en torsdag och de ringde på fredag med en följdfråga, på tisdag fick jag ett sms om att de var klara. Mycket trevlig service.

User avatar
orm
Posts: 47
Joined: 24 Nov 2009 15:05

Re: Tack Norvelo och vad pysslar de med på Cycling

Post by orm » 26 May 2010 13:59

tur att det inte var Cycling i vasastan, blev lite orolig där. Mtp att de alltid är så förbaskat trevliga där. Och hjälpsamma. Nu ska jag göra reklam eftersom de kanske fick lite negativt tänk av de som misstog sig: Sist jag var på Cycling ville jag bara mäta upp mig för ett internet-köp. Rickard vägrade ta betalt för tjänsten och gav mig en De Rosa-keps gratis istället ;)

User avatar
FSS
Posts: 251
Joined: 08 Nov 2008 17:24
Location: Stockholm

Re: Tack Norvelo och vad pysslar de med på Cycling

Post by FSS » 26 May 2010 14:40

orm wrote:tur att det inte var Cycling i vasastan
Det var ju just "Cycling" som trådstartaren syftade på :roll:

Jag är benägen att hålla med. Visst det är trevligt med skitsnack på Cycling. Men... när de står och snackar skit med kunden innan i 30 minuter och samtidigt har tre andra väntande kunder undrar man ju vad de håller på med?! Har iaf en gång knatat vidare till Norvelo för att köpa en slang eller vad det nu var när jag insåg att jag stod som fyra i "kön".

"Cyklig!" i Solna har jag bara bra erfarenheter av. Allt från hjulbygge till smådelar...

User avatar
ArtLec
Posts: 27
Joined: 24 Feb 2010 16:47
Location: Vasastan.

Re: Tack Norvelo och vad pysslar de med på Cycling

Post by ArtLec » 26 May 2010 14:55

Vet inget om vilket jobb de gör på Cycling, men kan däremot intyga att Jan på Norvelo är en superkille. Dels vet han vad han gör och dels får man alltid vettig service i rimlig tid. Stor tummen upp för Norvelo :lol:

User avatar
8oz
Posts: 60
Joined: 28 May 2009 07:55
Location: Sthlm

Re: Tack Norvelo och vad pysslar de med på Cycling

Post by 8oz » 27 May 2010 07:28

Jag har min cykel hos Cycling nu, jag väntar väl med att utvärdera. Dock har jag inget att klaga på när jag lämnade in den.

User avatar
Masken
Posts: 57
Joined: 07 Jan 2014 14:23

Re: Tack Norvelo och vad pysslar de med på Cycling

Post by Masken » 25 May 2015 12:11

8oz wrote:Jag har min cykel hos Cycling nu, jag väntar väl med att utvärdera. Dock har jag inget att klaga på när jag lämnade in den.
Fått ut den än...? ;)

Post Reply