STULEN, Bil, Vårgårda (Västra götaland), Saab 900

Välkommen till FIXEDGEAR.SE!
Post Reply
User avatar
Jonatan F
Posts: 2584
Joined: 23 Sep 2009 15:35
Location: GBG

STULEN, Bil, Vårgårda (Västra götaland), Saab 900

Post by Jonatan F » 22 May 2010 23:17

Saxat från en polares FB:
"Min bil blev stulen ikväll :( i Vårgårda. Om någon ser en mörkgrön SAAB 9000 CS med reg.nr. RWP 793 hör av er till mig eller ring polisen.

Den är mörkgrön, kofångarna är lite mörkare än övriga bilen. 3 ekrade 16" SAAB aero fälgar. Regnr. RWP 793."

Många som är ute på gatorna och många som surfar blocket, håll ett öga öppet är ni schysta!

Peace!

Edit: Spec.
Har man inget projekt har man inget liv :)

User avatar
Jonas414
Posts: 554
Joined: 15 Mar 2008 23:10
Location: 414 GBG

Re: STULEN, Bil, Vårgårda (Västra götaland), Saab 900

Post by Jonas414 » 23 May 2010 01:12

jaha..ok..inget till övers för banditer, men va fan..du borde ju ha en egen tråd där du kan posta allt som kommer upp i ditt huvud...förlåt den hårda tonen...men det här kändes sjukt mycket OT...kanske kunnat postat det i OT-tråden?

User avatar
måns
Posts: 1017
Joined: 12 Jun 2009 14:34
Location: sthlm

Re: STULEN, Bil, Vårgårda (Västra götaland), Saab 900

Post by måns » 23 May 2010 02:19

Bygellås eller vajer?

edit: ps. Vårgårda ligger skrämmande nära vårtgård. ds.

User avatar
Jonatan F
Posts: 2584
Joined: 23 Sep 2009 15:35
Location: GBG

Re: STULEN, Bil, Vårgårda (Västra götaland), Saab 900

Post by Jonatan F » 23 May 2010 08:12

414: Jag är inte den första som postar OT och inte den första som postar om bilstölder
Du borde ha en egen tråd där du kan posta alla trollkomentarer! Du hade sällan sagt det till mig face to face, måhända att du har en poäng men den går inte fram så som du säger den!

För övrigt gillar jag forum där man kan flumma loss lite, skämta o driva med saker. Åt helvete med regler, osynliga lagar osv! Man ska inte behöva en lång lista på osynliga regler som alla nyanlända måste följa för att inte bli påhoppade. (Vissa regler har en poäng men inte fascism!)

Och så klart, förlåt den hårda tonen ;)
Har man inget projekt har man inget liv :)

pjocke
Posts: 1335
Joined: 16 May 2009 09:59
Location: Malmö

Re: STULEN, Bil, Vårgårda (Västra götaland), Saab 900

Post by pjocke » 23 May 2010 08:41

Jonatan F wrote:För övrigt gillar jag forum där man kan flumma loss lite, skämta o driva med saker. Åt helvete med regler, osynliga lagar osv! Man ska inte behöva en lång lista på osynliga regler som alla nyanlända måste följa för att inte bli påhoppade. (Vissa regler har en poäng men inte fascism!)
I mina ögon är fixedgear.se ett forum med ett ganska nischat tema - fastnavscykling. Jag personligen tycker det är en smula irriterande när jag loggar in och en tredjedel av alla olästa trådar i listan är totalt ovidkommande poster eller upprepningar av tidigare avhandlade ämnen. Jag kan bara tala för mig själv, men gissar ändå att jag även talar för många andra när jag säger att jag inte är aktiv på FG för att "flumma loss lite", utan för att kommunicera med likasinnade på ett väldigt specifikt ämne. Koncepten "använd sökfunktionen" och "håll dig on topic" må vara oskrivna regler, men är de verkligen av ondo? Jag tycker tvärt om att de är ganska användbara ur brusreduceringssynpunkt. Sist men inte minst finns det redan ett antal trådar som är mer eller mindre OT, t.ex. PlusMinus och OT-tråden. Använd dem istället.

User avatar
ArvidSvensson
Posts: 3244
Joined: 08 Nov 2007 20:20
Location: Stockholm
Contact:

Re: STULEN, Bil, Vårgårda (Västra götaland), Saab 900

Post by ArvidSvensson » 23 May 2010 08:47

Jonas414 wrote:...men det här kändes sjukt mycket OT...kanske kunnat postat det i OT-tråden?
Jonatan F wrote:... 3 ekrade... ...aero...


On topic så det räcker :wink:

Men jag håller med om "att flumma loss lite" känns irriterande. "Fixedgear.se", fastnav liksom...

User avatar
Jonatan F
Posts: 2584
Joined: 23 Sep 2009 15:35
Location: GBG

Re: STULEN, Bil, Vårgårda (Västra götaland), Saab 900

Post by Jonatan F » 23 May 2010 08:54

pjocke wrote:
Jonatan F wrote:För övrigt gillar jag forum där man kan flumma loss lite, skämta o driva med saker. Åt helvete med regler, osynliga lagar osv! Man ska inte behöva en lång lista på osynliga regler som alla nyanlända måste följa för att inte bli påhoppade. (Vissa regler har en poäng men inte fascism!)
I mina ögon är fixedgear.se ett forum med ett ganska nischat tema - fastnavscykling. Jag personligen tycker det är en smula irriterande när jag loggar in och en tredjedel av alla olästa trådar i listan är totalt ovidkommande poster eller upprepningar av tidigare avhandlade ämnen. Jag kan bara tala för mig själv, men gissar ändå att jag även talar för många andra när jag säger att jag inte är aktiv på FG för att "flumma loss lite", utan för att kommunicera med likasinnade på ett väldigt specifikt ämne. Koncepten "använd sökfunktionen" och "håll dig on topic" må vara oskrivna regler, men är de verkligen av ondo? Jag tycker tvärt om att de är ganska användbara ur brusreduceringssynpunkt. Sist men inte minst finns det redan ett antal trådar som är mer eller mindre OT, t.ex. PlusMinus och OT-tråden. Använd dem istället.
De två regler du nämner är mkt bra men det finns så mkt annat också.

På tal om ot-trådar så håller jag med, dock tycker jag att alla "polo i upsala" osv är sjukt tröttsamma men det är ju för att jag inte har någon kontakt med dem. Likaså dagens soundtrack som jag startade, det är helt fel musiksmak för mig men den är nog väldigt trevlig för de som gillar den musiken. Osv. Jag tror att alla trådar som återkommer har en marknad och därmed är existensberättigande.

Ang. min annons ovan så har jag svårt att se hur den skulle platsa i någon befintlig tråd. Däremot skulle man kunna ha en stulet-tråd och då hade den platsat där. Å andra sidan vem skulle kolla där?

F.ö är jag inte den förste som postat stulen-bil-tråd (inga namn nämnda - jag har glömt vem det var : P ) och eftersom den här bilen var ganska värdefull och tillhör en av mina vänner tänkte jag att en god gärning inte kan skada med det kunde det tydligen.

Edit 1:
Ang. flumma loss menade jag flum som berör cykling. Exempelvis min silvertejpsväxel. Den var inte seriös, inte fixed och den hade ingen avgörande betydelse för någon men jag tyckte det var en kul grej så jag postade den. Det är vad jag menar med att flumma loss!

Edit 2:
Om ni tycker jag har startat massa OT-trådar så tell me, då kan jag tänka över om jag tycker det var fel och om det var det kan jag lära mig något av det. Det är i alla fall mer effektivt än att klaga på "alla ot-trådar"
Har man inget projekt har man inget liv :)

User avatar
Jonatan F
Posts: 2584
Joined: 23 Sep 2009 15:35
Location: GBG

Re: STULEN, Bil, Vårgårda (Västra götaland), Saab 900

Post by Jonatan F » 23 May 2010 08:55

Förlåt om jag förstört den fina stämningen nu men jag (kanske väldigt subjektiv) tycker det är en ganska viktig diskussion. Det är trots allt ganska tufft att komma in som newbie här.
Har man inget projekt har man inget liv :)

User avatar
Jonas414
Posts: 554
Joined: 15 Mar 2008 23:10
Location: 414 GBG

Re: STULEN, Bil, Vårgårda (Västra götaland), Saab 900

Post by Jonas414 » 23 May 2010 11:18

Jonatan F wrote:414: Jag är inte den första som postar OT och inte den första som postar om bilstölder
Du borde ha en egen tråd där du kan posta alla trollkomentarer! Du hade sällan sagt det till mig face to face, måhända att du har en poäng men den går inte fram så som du säger den!

För övrigt gillar jag forum där man kan flumma loss lite, skämta o driva med saker. Åt helvete med regler, osynliga lagar osv! Man ska inte behöva en lång lista på osynliga regler som alla nyanlända måste följa för att inte bli påhoppade. (Vissa regler har en poäng men inte fascism!)

Och så klart, förlåt den hårda tonen ;)
Hörru lillen, lugn och fin...nä du är inte den första som postar OT, men som pjocke säger, använd OT-tråden istället. Ber så hemskt mycket om ursäkt om det inte gick fram. Sen angående om att jag skulle säga det till dig face to face...du är välkommen till GBG!!
Nu droppar vi det här ochilla sättet och går ut och cyklar istället!

User avatar
Jonatan F
Posts: 2584
Joined: 23 Sep 2009 15:35
Location: GBG

Re: STULEN, Bil, Vårgårda (Västra götaland), Saab 900

Post by Jonatan F » 23 May 2010 11:48

Jonas414 wrote: Nu droppar vi det här ochilla sättet och går ut och cyklar istället!
1+
Har man inget projekt har man inget liv :)

User avatar
Jonatan F
Posts: 2584
Joined: 23 Sep 2009 15:35
Location: GBG

Re: STULEN, Bil, Vårgårda (Västra götaland), Saab 900

Post by Jonatan F » 25 May 2010 08:29

Hittad :)
Har man inget projekt har man inget liv :)

Post Reply