Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Välkommen till FIXEDGEAR.SE!
Heyl
Posts: 96
Joined: 20 Apr 2010 11:43

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by Heyl » 03 May 2010 21:29

Ja, jo, tänkte mer med dig på den :p. Får ta och kolla lite noggrannare vid skolan då :)

apisen
Posts: 19
Joined: 25 Sep 2009 20:27
Location: Sthlm

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by apisen » 03 May 2010 22:27

Ytterligare en spottad i Linkeboda:
Snubbe på Nishiki Road Master utanför hemköp, hann inte hälsa men är du här så: hej hej!

JSP
Posts: 143
Joined: 27 May 2008 20:56
Location: Stockholm
Contact:

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by JSP » 04 May 2010 11:37

apisen wrote:Ytterligare en spottad i Linkeboda:
Snubbe på Nishiki Road Master utanför hemköp, hann inte hälsa men är du här så: hej hej!
Då får jag agera proxy och hälsa till min kollega.

Nomis
Posts: 672
Joined: 20 Jun 2009 20:52
Location: Lkpg

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by Nomis » 04 May 2010 12:13

Nu börjar det rör på sig i Linköping! Gött!

Spottade en snubbe på en bianchi-ram med bock och vit linda. Blå jacka, vit keps och svart rygga. Åkte förbi Åhlens runt 10-tiden..

User avatar
Jonis!
Posts: 601
Joined: 28 Apr 2008 10:31
Location: älvsjö

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by Jonis! » 06 May 2010 11:47

Mötte en öhmm, hipster? när jag promenerade hem från centrum (linköping..) nyss. Han ledde, nerför storgatan i linköping sin lila/rosa hoj med djuuupa vita deep v:s och typ feet belts/powergrips.. och såg allmänt "hipp" och hämtad från lastnightsparty ut.. :)

Såg förresten en svart motobecane på campus valla igår också. Kul!

Några här?
sökes: nervex bangaffel.

Heyl
Posts: 96
Joined: 20 Apr 2010 11:43

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by Heyl » 06 May 2010 13:04

moton är min :) blir ett par röda deep v's och lackad vit så småningom

Nomis
Posts: 672
Joined: 20 Jun 2009 20:52
Location: Lkpg

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by Nomis » 06 May 2010 13:43

Heyl wrote:moton är min :) blir ett par röda deep v's och lackad vit så småningom

Vaa faaaan! Jag ska ju lacka min Motobecane vit..vilken tur att jag har svarta fälgar då...

User avatar
jhard
Posts: 14
Joined: 19 Apr 2010 06:24
Location: Stockholm

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by jhard » 06 May 2010 18:01

Såg en yngre kille (<20år) stoppad av polisen på skeppsbron imorse. Fulkörning?

Oddball
Posts: 71
Joined: 25 Apr 2010 20:08

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by Oddball » 08 May 2010 00:44

Spottade en vit fixie med Deep V och svart vevparti i Uppsala idag, ungeför 19.30 vid Folkes livs.

fagerström
Posts: 1
Joined: 08 May 2010 19:48

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by fagerström » 08 May 2010 19:55

jhard wrote:Såg en yngre kille (<20år) stoppad av polisen på skeppsbron imorse. Fulkörning?
Var hans cykel helsvart? I såna fall känner jag killen. Han berättade att trafikljuset slagit om till rött från gult precis när han passerade och fick 1500 i böter. Vet inte om det klassas som fulkörning? Surt för honom hur som helst...

User avatar
jensdohnberg
Posts: 22
Joined: 04 May 2009 17:52
Location: Göteborg
Contact:

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by jensdohnberg » 09 May 2010 16:19

såg två goa gobbar som var ute på en liten söndagsrunda idag vid ett tiden, såg dom i alén vid ullevi. en av er hade en riktigt gödig dolan ram, med bock och en grön aktig bag på ryggen. himla gött att se sånt här på en solig söndag!
the world is yours!

JSP
Posts: 143
Joined: 27 May 2008 20:56
Location: Stockholm
Contact:

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by JSP » 10 May 2010 18:18

Spottade en grå sak med orange hjul av deep-v typ som cyklade fort in mot stan längs Malmslättsvägen i Linköping och en Celestefärgad stålhoj vid Flamman typ. Båda vid 19-tiden, någon som känner sig skyldig?

fed up
Posts: 20
Joined: 21 Mar 2010 22:10
Location: Malmö

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by fed up » 10 May 2010 18:50

Varje morgon när jag går min lilla promenad ner till centralen cyklar en kille förbi på en svart fixed med bockstyre med svart styrlinda. Jag tror cykeln har hela tre bromsar, vilket tom. slår mig som har två. :wink: Killen har brunt hår och svart messengerbag och brukar nog ta tåget som går 07.28 gissar jag.

Ibland ser jag även en kille parkera en gul vad-som-ser-ut-att-vara-en-fixie nere på flotten vid centralen också. Det har kromad framgaffel och riserstyre. Stilig cykel.

Ibland ser jag en blond kille på en mörkblå cykel köra förbi i samma region. Nu har jag dock glömt alla detaljer på cykeln eftersom det var ett tag sen. Jag känner dock igen killen eftersom jag sett honom många gånger på friskis och svettis, samt eventuellt på Orkanen.

Jag såg en svart hoj igår och en vit idag utanför konsum folkets park, men hann inte notera några spännande detaljer så det är väl lite väl vaga beskrivningar. Gött att folk trotsar denna kalla piss-vår iallafall.

Goorans
Posts: 32
Joined: 18 Apr 2010 11:02

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by Goorans » 10 May 2010 19:18

JSP wrote:Spottade en grå sak med orange hjul av deep-v typ som cyklade fort in mot stan längs Malmslättsvägen i Linköping och en Celestefärgad stålhoj vid Flamman typ. Båda vid 19-tiden, någon som känner sig skyldig?
En grå sak med oranga deep-v. :lol: Jag känner mig lite skyldig till den faktiskt.

User avatar
TalliDan
Posts: 408
Joined: 02 Oct 2008 09:54
Location: Malmö

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by TalliDan » 10 May 2010 23:02

fed up wrote:Varje morgon när jag går min lilla promenad ner till centralen cyklar en kille förbi på en svart fixed med bockstyre med svart styrlinda. Jag tror cykeln har hela tre bromsar, vilket tom. slår mig som har två. :wink: Killen har brunt hår och svart messengerbag och brukar nog ta tåget som går 07.28 gissar jag.
Svart fixed=check
svart bockstyre med svart linda=check
tre bromshandtag=check

Men där slutar nog likheterna...
För det mesta får jag höra att jag har svart hår, väskan är en vanlig axelremsväska av konsult-som-får-arbetsdator-tyg och tåget är Älmhultsexpressen 06:48.

Antingen menar du någon annan med svart fixie, 3 bromsar och bock. Eller så tror du att jag är ute i god tid :D

Hur som haver- Hej på dig!

Om killen har en lätt panikartad/stressad blick och nästan alltid skägg/skäggstubb är det med största sannolikhet mig du har sett...
...

fed up
Posts: 20
Joined: 21 Mar 2010 22:10
Location: Malmö

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by fed up » 11 May 2010 19:02

TalliDan wrote:
fed up wrote:Varje morgon när jag går min lilla promenad ner till centralen cyklar en kille förbi på en svart fixed med bockstyre med svart styrlinda. Jag tror cykeln har hela tre bromsar, vilket tom. slår mig som har två. :wink: Killen har brunt hår och svart messengerbag och brukar nog ta tåget som går 07.28 gissar jag.
Svart fixed=check
svart bockstyre med svart linda=check
tre bromshandtag=check

Men där slutar nog likheterna...
För det mesta får jag höra att jag har svart hår, väskan är en vanlig axelremsväska av konsult-som-får-arbetsdator-tyg och tåget är Älmhultsexpressen 06:48.

Antingen menar du någon annan med svart fixie, 3 bromsar och bock. Eller så tror du att jag är ute i god tid :D

Hur som haver- Hej på dig!

Om killen har en lätt panikartad/stressad blick och nästan alltid skägg/skäggstubb är det med största sannolikhet mig du har sett...
Haha, nej jag kom på att jag skrivit fel tågtid, 07.28 tar jag ibland när jag kan unna mig en "sovmorgon", annars tar jag också tåget 06.48.
Mörkbrunt är väl ändå ditt hår? Haha, ah jag vet inte. Väskan är av modellen snett-över-ryggen, det är allt jag noterat. Det är helt säkert du. Kul att jag vet vem du är och inte tvärt om.

User avatar
kakan
Posts: 437
Joined: 06 Aug 2009 19:30
Location: Stockohlm
Contact:

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by kakan » 11 May 2010 20:14

såg en jätte snygg fixie när jag cyckal upp för götgatsbacken, jag cycka på gula faran och såg arg ut... borde vinkat men så blev det inte.

-hej
Tackar
_Kakan

ollek
Posts: 364
Joined: 19 Aug 2009 01:56
Location: GBG/STHLM
Contact:

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by ollek » 12 May 2010 00:44

först såg jag en fin neongrön cykel parkerad någonstans på götgatsbacken vid typ 22 och sen såg jag samma cykel plus ägare tillsammans med sällskap vid hornstull påväg bort mot västerbron typ vid 01.30. Tänkte cykla ikapp men dem var för snabba och jag för seg i starten!

Någon här?

Busken
Posts: 1100
Joined: 05 Aug 2009 20:15

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by Busken » 12 May 2010 06:36

jag sprang in i rapparen Fabolous på jobb här om dagen. Självfallet ropade jag HOLLA BACK! efter honom...

" onclick="window.open(this.href);return false;

User avatar
fjonk
Posts: 702
Joined: 25 Mar 2010 20:27
Location: Malmø

Re: Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Post by fjonk » 12 May 2010 10:29

fed up wrote:Ibland ser jag en blond kille på en mörkblå cykel köra förbi i samma region. Nu har jag dock glömt alla detaljer på cykeln eftersom det var ett tag sen. Jag känner dock igen killen eftersom jag sett honom många gånger på friskis och svettis, samt eventuellt på Orkanen.
Hmmm, låter lite som mig där... Men det som inte riktigt stämmer är cykelns färg. Den är ju blågrön/celeste. Något som kan stämma? Men blond är jag, tränar på friskis och svettis gör jag, mest på ön dock, och pluggar på Malmö högskola gör jag också.

Post Reply