TV-INSPELNING ONSDAG 23/7 KL. 10.00

Välkommen till FIXEDGEAR.SE!
User avatar
freddie
Posts: 141
Joined: 28 May 2008 15:04
Location: Öland

Post by freddie » 30 Jul 2008 15:34

calavera wrote:
Blir det hårdare kontroller så tror jag det blir den här set-up-en:

Image

Brilliant!! :lol: Det där kommer jag nog pröva ifall det blir nödvändigt. Var hittar man en handbroms med klammer som går att öppna för att montera på överröret?

User avatar
Mossa
Posts: 201
Joined: 07 Apr 2008 07:39
Location: Uppsala

Post by Mossa » 30 Jul 2008 15:47

calavera wrote:I Vägverkets Sommarvägen (tidningen man får hem i brevlådan) så står det att "Alla cyklar bör ha två oberoende bromssystem, något som är ett EU-krav på alla nya cyklar."
Det är bara en rekommendation (därav bör istället för ska). Så du kan vara lugn, det räcker med en för att vara laglig (glöm inte ringklockan också :x). Tänk så många gamla fotbromsade cyklar som skulle vara olagliga annars.

EU-kraven tror jag handlar om vad tillverkare och importörer i EU ska följa för att uppnå vissa säkerhetsstandarder etc. Gissningsvis är det dessa standarder. Hur du sen använder cykeln är upp till dig ... :)

User avatar
Benne
Posts: 18
Joined: 09 Jul 2008 00:18
Location: Stockholm

Post by Benne » 30 Jul 2008 20:41

Hallå alla TV-kändisar från i Tisdags. Jag fick ett FB-meddelande av en kompis som jobbar på SVT.

"Ha!! Nu har jag sett er grymma cykelmarodörer ikväll på jobbet. Vi hade för övrigt en massa strul med att över huvud taget få några cykelbilder. Fotografen hade filmat på minneskortet på kameran som var JVC-format, och det innebar en massa strul som gjorde att vi fick köpa in en speciell makapär för att kunna konvertera filerna och hej och hå. Men det blev ju skitbra till slut! Kul!!"

Roligt va...

User avatar
calavera
Posts: 990
Joined: 21 Dec 2007 19:50
Location: Henkan/Sthlm
Contact:

Post by calavera » 30 Jul 2008 22:31

Mossa wrote:
calavera wrote:I Vägverkets Sommarvägen (tidningen man får hem i brevlådan) så står det att "Alla cyklar bör ha två oberoende bromssystem, något som är ett EU-krav på alla nya cyklar."
Det är bara en rekommendation (därav bör istället för ska). Så du kan vara lugn, det räcker med en för att vara laglig (glöm inte ringklockan också :x). Tänk så många gamla fotbromsade cyklar som skulle vara olagliga annars.

EU-kraven tror jag handlar om vad tillverkare och importörer i EU ska följa för att uppnå vissa säkerhetsstandarder etc. Gissningsvis är det dessa standarder. Hur du sen använder cykeln är upp till dig ... :)
Jorå, jag är lugn, försöker ha så lite som möjligt med farbror blå att göra.

Gdago
Posts: 161
Joined: 20 Feb 2008 15:38
Location: M-LINE

Post by Gdago » 30 Jul 2008 22:41

Fasen vilken fräsig jonne Speedman!
...

User avatar
julle
Posts: 352
Joined: 24 May 2008 23:22
Location: Sthlm

Post by julle » 31 Jul 2008 07:34

Deus wrote: ville bara påpeka att gnäll är onödigt här på forumet. :twisted:
finns somsagt en anledning till att man inte är på happy längre.
av just den anledningen hänger jag mest på happy nuförtiden...
Onykter cyklist

User avatar
pean
Posts: 1067
Joined: 31 Mar 2008 17:11
Location: Uppsala
Contact:

Post by pean » 31 Jul 2008 08:42

julle wrote:
Deus wrote: ville bara påpeka att gnäll är onödigt här på forumet. :twisted:
finns somsagt en anledning till att man inte är på happy längre.
av just den anledningen hänger jag mest på happy nuförtiden...
Haha var sak har sin plats!

breadandfalafel
Posts: 82
Joined: 18 Nov 2007 19:59

Post by breadandfalafel » 31 Jul 2008 08:50

julle wrote:
Deus wrote: ville bara påpeka att gnäll är onödigt här på forumet. :twisted:
finns somsagt en anledning till att man inte är på happy längre.
av just den anledningen hänger jag mest på happy nuförtiden...
Precis! Allt hat är ju det sköna med Happy.

User avatar
andy
Posts: 351
Joined: 08 Nov 2007 20:09
Location: Stockholm
Contact:

Post by andy » 02 Aug 2008 19:00

Ohoj.

Snyggt repotage. Synd att man inte kunde vara med.

Äntlingen hemma efter en massa myggbett.

Nu ska jag bara lacka om cykeln sen kör vi ! :D

User avatar
Hiwatt
Posts: 758
Joined: 27 Apr 2008 18:42
Location: STHLM
Contact:

Post by Hiwatt » 04 Aug 2008 09:26

länk till SVTplay


http://svt.se/play?a=1204935
The Blood I bleed is Black indeed!

User avatar
gumae
Posts: 166
Joined: 22 Jan 2008 07:56

Post by gumae » 04 Aug 2008 15:26

Någon skrev innan att det fanns ett steg mellan lycra och fixie som inte var så stort iof.. Men i min lilla värld så går det faktist i samma kategori. Har min fina cykeltröja och cykelbyxor i lycra när jag kör till jobbet. :D
---------------------BIKE ON-----------------------

User avatar
Hiwatt
Posts: 758
Joined: 27 Apr 2008 18:42
Location: STHLM
Contact:

Post by Hiwatt » 04 Aug 2008 15:41

freddie wrote:
calavera wrote:
Blir det hårdare kontroller så tror jag det blir den här set-up-en:

Brilliant!! :lol: Det där kommer jag nog pröva ifall det blir nödvändigt. Var hittar man en handbroms med klammer som går att öppna för att montera på överröret?

http://www.danscomp.com/486019.php#
The Blood I bleed is Black indeed!

User avatar
Speedman
Posts: 1031
Joined: 06 Nov 2007 23:35
Location: Stockholm
Contact:

Post by Speedman » 04 Aug 2008 16:46

Nån som spelade in?????

Ladda gärna upp filmen här:

www.youtube.com/fixedgearstockholm

Login: fixedgearstockholm
Password: fixfixfix

Skulle va coolt att ha med påanonseringen också på den som vi laddar upp!

autobahn
Posts: 34
Joined: 01 Jan 2008 22:17

Post by autobahn » 06 Aug 2008 14:14

..................................
Last edited by autobahn on 06 Jan 2009 11:44, edited 2 times in total.

User avatar
Hiwatt
Posts: 758
Joined: 27 Apr 2008 18:42
Location: STHLM
Contact:

Post by Hiwatt » 06 Aug 2008 14:31

The Blood I bleed is Black indeed!

chrobin

Post by chrobin » 06 Aug 2008 16:47

En kompis såg reportaget och tyckte det var lite Kenta och Stoffe känsla....

/ ChR

FTF&M

Post by FTF&M » 06 Aug 2008 17:19

hahahahha... ja inte fan vare Sökarna känsla iaf!

Fixerad
Posts: 46
Joined: 04 Jul 2008 16:05
Location: Stockholm

Post by Fixerad » 06 Aug 2008 18:12

Stefan wrote:Tydligen spreds det här en bit över Sveriges gränser. På något underligt sätt har bilder från SVTs reportage hamnat hos CBS Los Angeles (!).
>>>Länk till inslaget<<<
Hittat via www.sesam.se/video
Det är ta mig fan beklagligt vilken låg standard de håller på sina nyheter. För det första har fixies rullat på amerikanska gator i årtionden med och utan bromsar, och inte förrän nu rapporterar man om denna "tokiga" cykelform, och dessutom krävdes det ett svenskt reportage för att få dem att öppna ögonen. För det andra är de cyklar som de allra flesta fixie-åkare cyklar på allt annat än "superfast", med tanke på allt krimskrams och alla fakenger-attribut på cyklarna. Vill de rapportera om snabba cyklar kan de nämna riktiga track bikes eller TT-cyklar. Men de har ju förstås broms vilket tar bort "the crazyness". Som om inte det var nog, plågade hon mig med sitt uttal av "Fixxiiijjjiis".

breadandfalafel
Posts: 82
Joined: 18 Nov 2007 19:59

Post by breadandfalafel » 06 Aug 2008 21:42

Fixerad wrote:
Stefan wrote:Tydligen spreds det här en bit över Sveriges gränser. På något underligt sätt har bilder från SVTs reportage hamnat hos CBS Los Angeles (!).
>>>Länk till inslaget<<<
Hittat via www.sesam.se/video
Det är ta mig fan beklagligt vilken låg standard de håller på sina nyheter. För det första har fixies rullat på amerikanska gator i årtionden med och utan bromsar, och inte förrän nu rapporterar man om denna "tokiga" cykelform, och dessutom krävdes det ett svenskt reportage för att få dem att öppna ögonen. För det andra är de cyklar som de allra flesta fixie-åkare cyklar på allt annat än "superfast", med tanke på allt krimskrams och alla fakenger-attribut på cyklarna. Vill de rapportera om snabba cyklar kan de nämna riktiga track bikes eller TT-cyklar. Men de har ju förstås broms vilket tar bort "the crazyness". Som om inte det var nog, plågade hon mig med sitt uttal av "Fixxiiijjjiis".
Fyfan vilken låg standard amerikanska tv-nyheter verkar hålla. Då kanske SVT inte är så dåliga ändå :)

dtb
Posts: 362
Joined: 26 Dec 2007 23:55
Location: sthlm

Post by dtb » 09 Aug 2008 23:48

haha. påminner lite om The X-men, also known as The Skidons. a lot of people know about them and those who doesn't they need to know. :lol: :wink:

Post Reply