Ett paket kom på posten idag.

Välkommen till FIXEDGEAR.SE!
User avatar
snarkus
Posts: 941
Joined: 06 Apr 2008 10:54
Location: Malmø

Post by snarkus » 09 Jul 2008 17:20

SimonBusk wrote:Image

OHHH! OHHH! OHHH!
Pista Malmö väntar med spänning på att du korsar sundet och visar upp skönheten på en torsdags- eller helg-runda! :D

Själv fick jag ett paket av ett annat slag i posten idag - mitt mobila bredband. Fast jag råkade cykla till fel utlämningsställe och sen skulle jag ett annat ärende och sen glömde jag hämta paketet :roll:

hejdå

Post by hejdå » 09 Jul 2008 19:14

snarkus wrote:
Pista Malmö väntar med spänning på att du korsar sundet och visar upp skönheten på en torsdags- eller helg-runda! :D

Själv fick jag ett paket av ett annat slag i posten idag - mitt mobila bredband. Fast jag råkade cykla till fel utlämningsställe och sen skulle jag ett annat ärende och sen glömde jag hämta paketet :roll:
Ja, som aktiv snusare behöver man ju åka över minst två gånger i månaden för att inhandla stockar, så räkna med att jag kommer över nu när jag har en hoj som håller måttet! Torsdagar är det dock lite knepigare med, iofs kommer jag förhoppningsvis ha en hel månad av slapphet nu i augusti/september. Då kan jag komma över sundet vilken torsdag som helst!

jag går och trycker på lite planer om att bjuda över er pistarder från malmø hit till köpenhamn, jag tänker mig att man först cyklar en runda, sedan stopp för fika och trix, sedan cyklar ännu en sväng där efter stopp för bad, sedan cykla hem till mig och min innegård för grill, öl och cykelprat. Hur ställer ni er till det? Det går ju givetvis att kombinera med besök till TBS och andra cykelhandlare här i byen...

User avatar
Martin B
Posts: 119
Joined: 11 Feb 2008 20:09
Location: Malmö
Contact:

Post by Martin B » 09 Jul 2008 19:22

Grattis till ny cykleln Simon, ser grymt fint ut! :D Det låter som ett väldigt bra förslag, vi har snackat om att ta oss över nån lördag. Ska framföra idén imorgon på rundan! Jag är lätt på!

jockethn
Posts: 66
Joined: 15 Jun 2008 22:35
Location: Lund/Trollhättan

Post by jockethn » 09 Jul 2008 21:13

ivrig som en skolpojke har jag sprungit hem från jobbet varje dag nu i tre veckor efter beställningen av hjul från alienbikes, efter två veckor började jag bli otålig och maila killen om kollinummer, fick svar först nu efter en vecka.

- Oh hi, I just saw your package, it seems like I put to little postage amount on the package so that they havent picked it up, but it will be sent tomorrow.

WHAT! tre j***a veckor och han har inte skickat det ens!?!?! hela jävla sommaren är ju fuckad nu...

hejdå

Post by hejdå » 09 Jul 2008 21:26

jockethn wrote:ivrig som en skolpojke har jag sprungit hem från jobbet varje dag nu i tre veckor efter beställningen av hjul från alienbikes, efter två veckor började jag bli otålig och maila killen om kollinummer, fick svar först nu efter en vecka.

- Oh hi, I just saw your package, it seems like I put to little postage amount on the package so that they havent picked it up, but it will be sent tomorrow.

WHAT! tre j***a veckor och han har inte skickat det ens!?!?! hela jävla sommaren är ju fuckad nu...
häv köpet, låna pengar av pappa/mamma/din dealer/din soctant och köp istället solomons hjulpar till 2200 svenska kronor. Sommaren är räddad....

jockethn
Posts: 66
Joined: 15 Jun 2008 22:35
Location: Lund/Trollhättan

Post by jockethn » 10 Jul 2008 03:32

SimonBusk wrote: häv köpet, låna pengar av pappa/mamma/din dealer/din soctant och köp istället solomons hjulpar till 2200 svenska kronor. Sommaren är räddad....
hade varit bra om inte jag är en fattig student i behov av pengar och att jag får alienhjulen för 1200

User avatar
snarkus
Posts: 941
Joined: 06 Apr 2008 10:54
Location: Malmø

Post by snarkus » 18 Jul 2008 17:52

Idag hämtade jag ett paket med klingbultar, sadelstolpsbultar, kedja, ett Surly-framnav att bygga ett RvR-hjul runt, samt ett klingbultsmothåll. I förra veckan fick jag en uppsättning Dura Ace lågflänstracknav, ett Dura Ace crankset+vevlager+klinga, Dura Ace-styrlager och ett par Dura Ace-drev. Tillsammans med den grymma Dura Ace Aero-sadelstolpen jag hittade hos en LBS häromveckan och en styrstam jag hoppas hitta snart kommer det bli en ny grym fixie av det där.. Ska bara fixa en ram också :roll:

De Rosa-lvg-ramen jag postade tidigare kommer bli roadie-hoj med Campa Veloce.. Med en massa tur får jag gruppen i nästa vecka, i sällskap av ett gäng fälgar. Får eventuellt leva på ris och bönor ett tag framöver men det är det lätt värt!

Image

User avatar
Andye
Posts: 2062
Joined: 06 Dec 2007 10:06
Location: Västertorp

Post by Andye » 18 Jul 2008 17:59

Fina saker snarkus men snälla nån det heter vevparti och styrstam .. ;)

User avatar
snarkus
Posts: 941
Joined: 06 Apr 2008 10:54
Location: Malmø

Post by snarkus » 18 Jul 2008 18:48

Andye wrote:Fina saker snarkus men snälla nån det heter vevparti och styrstam .. ;)
Äh, här nere i semi-Danmark är det helt ok att blanda in engelska ord! :D

hejdå

Post by hejdå » 19 Jul 2008 12:25

snarkus wrote:
Andye wrote:Fina saker snarkus men snälla nån det heter vevparti och styrstam .. ;)
Äh, här nere i semi-Danmark är det helt ok att blanda in engelska ord! :D
nej, du får bara blanda in pseudo-danska. allt annat bestraffas med en långhelg på legoland...

User avatar
julle
Posts: 352
Joined: 24 May 2008 23:22
Location: Sthlm

snabba puckar

Post by julle » 24 Jul 2008 20:36

igår onsdag kl.0805 beställde jag från rite.se. idag torsdag gick jag och hämtade ut mitt nya bromsreglage på ica. fan vad det gick snabbt. är det möjligt? imponerande...
Onykter cyklist

User avatar
snarkus
Posts: 941
Joined: 06 Apr 2008 10:54
Location: Malmø

Post by snarkus » 25 Jul 2008 08:03

Igår fick jag 1 Mavic Open Sport och 2 Mavic CXP-33 i en låda från Tyskland. Lite besviken över att inte lådan gick ner i väskan.

User avatar
Deus
Posts: 386
Joined: 08 Dec 2007 23:52

Post by Deus » 25 Jul 2008 14:49

Image

Image

Image

Image

Image

rullade in lite hjul idag!

Vissa är till salu. pm för intresse.

förlåt för de stora bilderna.

8)

User avatar
Speedman
Posts: 1031
Joined: 06 Nov 2007 23:35
Location: Stockholm
Contact:

Post by Speedman » 25 Jul 2008 15:05

Fan, Deus. Du är kungen av hjul!!! :P

Bias B
Posts: 51
Joined: 24 Feb 2008 14:30
Location: Varberg

Post by Bias B » 25 Jul 2008 15:33

Sjukt vackra hjul Deus! :shock:

Gdago
Posts: 161
Joined: 20 Feb 2008 15:38
Location: M-LINE

Post by Gdago » 25 Jul 2008 16:46

det e väl kantråd på det sista hjulet där?
...

User avatar
Deus
Posts: 386
Joined: 08 Dec 2007 23:52

Post by Deus » 25 Jul 2008 17:02

japp. kanttråd och snabbt av bara fan.

JKSH
Posts: 30
Joined: 07 May 2008 19:57

Post by JKSH » 01 Aug 2008 18:55

Äntligen kunde jag hämta ut vevlagret. Fransk gängat.
Image

User avatar
Håkan
Posts: 1743
Joined: 20 Feb 2008 14:00
Location: Stockholm, Freakshow Hornsberg

Post by Håkan » 01 Aug 2008 20:29

JKSH wrote:Äntligen kunde jag hämta ut vevlagret. Fransk gängat.
Image
Jäklar du. Var fick du tag på detta?
Behöver nämligen ett sådant om det är för 42mm kedjelinje.
Använd hjälm så slipper du besöka neurokirurgen, ortopeden är trevligare.

JKSH
Posts: 30
Joined: 07 May 2008 19:57

Post by JKSH » 01 Aug 2008 20:48

ohm wrote:
JKSH wrote:Äntligen kunde jag hämta ut vevlagret. Fransk gängat.
Image
Jäklar du. Var fick du tag på detta?
Behöver nämligen ett sådant om det är för 42mm kedjelinje.
jag köpte vevlagret från bikebiz. och som bilden visar är det ett sugino 75, de har även sugino 68 samt phil wood med franska "cups". jag åkte dock på tull som inte var kul.

det är för 42 mm kedjelinje.

Post Reply