MIN CYKEL ÄR STULEN! HAR DU SETT DEN?

Välkommen till FIXEDGEAR.SE!
lenahoxter
Posts: 34
Joined: 07 Nov 2007 13:53
Location: Stockholm

MIN CYKEL ÄR STULEN! HAR DU SETT DEN?

Post by lenahoxter » 11 Jul 2008 22:12

min mintgröna peugeot blev stulen idag på repslagargatan nån gång innan kl 18. snälla, om ni ser den, säg till. eller ta den! jag är förkrossad. jävla tjuvar.

lena

Image

User avatar
Andye
Posts: 2062
Joined: 06 Dec 2007 10:06
Location: Västertorp

Post by Andye » 11 Jul 2008 22:14

Trist att du fått din cykel stulen Lena , hoppas att den återfinns.
Jag ska hålla ögonen öppna iaf.

lenahoxter
Posts: 34
Joined: 07 Nov 2007 13:53
Location: Stockholm

Post by lenahoxter » 11 Jul 2008 22:17

tack snälla. blir så sjukt ledsen på folk.

User avatar
Håkan
Posts: 1743
Joined: 20 Feb 2008 14:00
Location: Stockholm, Freakshow Hornsberg

Post by Håkan » 11 Jul 2008 23:53

Synd att det finns folk som förstör för andra så här...

Hur stor är den om man får fråga?
Använd hjälm så slipper du besöka neurokirurgen, ortopeden är trevligare.

lenahoxter
Posts: 34
Joined: 07 Nov 2007 13:53
Location: Stockholm

Post by lenahoxter » 12 Jul 2008 09:39

den är kanske 55.
den vänstra pedalarmen är av märket peugeot, den andra nåt annat om det på nåt sätt kan hjälpa. försöker komma på nåt unikt med den, men har aldrig tänkt att det skulle behövas tidigare, så det är svår.
vad gör de med de stulna cyklarna? plockas de isär eller säljs de vidare?

autobahn
Posts: 34
Joined: 01 Jan 2008 22:17

Post by autobahn » 12 Jul 2008 09:44

.......................
Last edited by autobahn on 06 Jan 2009 11:50, edited 1 time in total.

lenahoxter
Posts: 34
Joined: 07 Nov 2007 13:53
Location: Stockholm

Post by lenahoxter » 12 Jul 2008 09:48

japp fotbroms har den fortfarande. som dessutom hackar en aning.

autobahn
Posts: 34
Joined: 01 Jan 2008 22:17

Post by autobahn » 12 Jul 2008 09:55

......................
Last edited by autobahn on 06 Jan 2009 11:49, edited 2 times in total.

lenahoxter
Posts: 34
Joined: 07 Nov 2007 13:53
Location: Stockholm

Post by lenahoxter » 12 Jul 2008 10:02

mina förväntningar är mycket låga, men ett litet litet hopp har man ju alltid. blir att promenera till tåget idag. fy vad trist.

lenahoxter
Posts: 34
Joined: 07 Nov 2007 13:53
Location: Stockholm

Post by lenahoxter » 12 Jul 2008 10:29

reflexdäck har den också och en gaska ordentlig repa uppe på ena böjen på styret. svart tejp där styret slår emot ramen (fast den är väl borttagen vid det här laget).

Aron
Posts: 191
Joined: 16 Jun 2008 23:32
Location: Stockholm

Post by Aron » 12 Jul 2008 11:48

neej, fan, jag såg den där cykeln utanför axel och petters studio förut. sjukt snygg!!
riktigt tråkigt att nån har tagit den...
vad hade du för lås? var den fastlåst i något? jobbigt att dom snor tom mitt på dagen.

ska hålla ögonen öppna.

User avatar
Tuppy
Posts: 33
Joined: 27 Dec 2007 16:59
Location: S:t Eriksplan

Post by Tuppy » 12 Jul 2008 12:34

Hmmm... Lena Hoxter? Du har möjligen inte bott i Ödeshög en gång i tiden? I så fall var jag kär i dig då... (Man får visa känslor för annat än cyklar på det här forumet väl?) :oops:

Tråkigt med cykeln hursomhelst, ska också hålla utkik.

lenahoxter
Posts: 34
Joined: 07 Nov 2007 13:53
Location: Stockholm

Post by lenahoxter » 12 Jul 2008 18:11

Aron wrote:neej, fan, jag såg den där cykeln utanför axel och petters studio förut. sjukt snygg!!
riktigt tråkigt att nån har tagit den...
vad hade du för lås? var den fastlåst i något? jobbigt att dom snor tom mitt på dagen.

ska hålla ögonen öppna.

du var också i em-studion alltså? jodå den var fastlåst med en vajer i ett stuprör. ungefär som på bilden. nästa cykel ska jag ta med in på jobbet vad än chefen tycker om det.

lenahoxter
Posts: 34
Joined: 07 Nov 2007 13:53
Location: Stockholm

Post by lenahoxter » 12 Jul 2008 18:16

Tuppy wrote:Hmmm... Lena Hoxter? Du har möjligen inte bott i Ödeshög en gång i tiden? I så fall var jag kär i dig då... (Man får visa känslor för annat än cyklar på det här forumet väl?) :oops:

Tråkigt med cykeln hursomhelst, ska också hålla utkik.

hahaha, var du? gud så trevligt. jodå, visst har jag bott i ödeshög. du med alltså? det var ett sammanträffande jag inte väntade mig här. namnet tuppy säger mig tyvärr inte mycket...

User avatar
bruse
Posts: 515
Joined: 24 Jan 2008 14:36
Location: Stockholm
Contact:

Post by bruse » 12 Jul 2008 21:33

Sånt enkelt vajerlås hindrade inte tjuven från att stjäla min Peugeot på Medis. Verkar som tjyvarna gillar Peugeoter.

Lider med dig. Dock har jag en ny Pepita.

Aron
Posts: 191
Joined: 16 Jun 2008 23:32
Location: Stockholm

Post by Aron » 13 Jul 2008 11:47

ajajaj... jag som också har en peugeot.

vilka lås tror ni är mest stöldsäkra? om tjuvarna har med sig en fet bultsax kan jag tänka mig att dom kan knipsa det mesta, men det måste ju vara nån model på lås som gör det extra svettigt?

S.
Posts: 73
Joined: 18 Jun 2008 19:50
Location: STHLM

Post by S. » 13 Jul 2008 14:02

bultsax tar långt ifrån allt, ett u-lås från kryptonite e grymma.
www.kryptonitelock.com

User avatar
Tuppy
Posts: 33
Joined: 27 Dec 2007 16:59
Location: S:t Eriksplan

Post by Tuppy » 13 Jul 2008 14:53

lenahoxter wrote:
Tuppy wrote:Hmmm... Lena Hoxter? Du har möjligen inte bott i Ödeshög en gång i tiden? I så fall var jag kär i dig då... (Man får visa känslor för annat än cyklar på det här forumet väl?) :oops:

Tråkigt med cykeln hursomhelst, ska också hålla utkik.

hahaha, var du? gud så trevligt. jodå, visst har jag bott i ödeshög. du med alltså? det var ett sammanträffande jag inte väntade mig här. namnet tuppy säger mig tyvärr inte mycket...
Haha, small world! :D

Vi gick i samma klass i mellanstadiet, Fredrik heter jag egentligen, Tuppy har bara kommit att mitt nom de plume. Du hängde en del med en tjej som hette Sara G, så när min bästis bestämde sig för att han var kär i henne bestämde jag mig för att jag var kär i dig. Allt funkade lite enklare på den tiden... Sjukt kul att stöta på någon från barndomen här! Sannolikheten att fler på detta forum har något med Ödeshög att göra lär ju vara tämligen minimal.

Inga nyheter ang. cykeln gissar jag? Såg en Peugeot med samma färg idag vid St Eriksplan, men den hade växlar, skärmar och pakethållare, och ganska få tjuvar skulle väl göra sig det besväret med en stulen cykel. Inget ingripande à la U-lock justice, mao.

lenahoxter
Posts: 34
Joined: 07 Nov 2007 13:53
Location: Stockholm

Post by lenahoxter » 13 Jul 2008 17:55

S. wrote:bultsax tar långt ifrån allt, ett u-lås från kryptonite e grymma.
www.kryptonitelock.com
får väl bli ett u-lås nästa gång. och en vajer. jag tänker bara att det är svårt att hitta passande föremål att låsa fast u-låset runt. funkar ju tex inte med för tjocka saker. men det kanske det inte är?

lenahoxter
Posts: 34
Joined: 07 Nov 2007 13:53
Location: Stockholm

Post by lenahoxter » 13 Jul 2008 18:07

Tuppy wrote:
lenahoxter wrote:
Tuppy wrote:Hmmm... Lena Hoxter? Du har möjligen inte bott i Ödeshög en gång i tiden? I så fall var jag kär i dig då... (Man får visa känslor för annat än cyklar på det här forumet väl?) :oops:

Tråkigt med cykeln hursomhelst, ska också hålla utkik.

hahaha, var du? gud så trevligt. jodå, visst har jag bott i ödeshög. du med alltså? det var ett sammanträffande jag inte väntade mig här. namnet tuppy säger mig tyvärr inte mycket...
Haha, small world! :D

Vi gick i samma klass i mellanstadiet, Fredrik heter jag egentligen, Tuppy har bara kommit att mitt nom de plume. Du hängde en del med en tjej som hette Sara G, så när min bästis bestämde sig för att han var kär i henne bestämde jag mig för att jag var kär i dig. Allt funkade lite enklare på den tiden... Sjukt kul att stöta på någon från barndomen här! Sannolikheten att fler på detta forum har något med Ödeshög att göra lär ju vara tämligen minimal.

Inga nyheter ang. cykeln gissar jag? Såg en Peugeot med samma färg idag vid St Eriksplan, men den hade växlar, skärmar och pakethållare, och ganska få tjuvar skulle väl göra sig det besväret med en stulen cykel. Inget ingripande à la U-lock justice, mao.
hahaha, ja tänk om saker och ting var lika lätt som när man var 10.
jag har fortfarande lite kontakt med sara faktiskt. hon bor i göteborg numera. fredrik säger du. hm? det ringer inga klockor. men jag bodde ju bara där drygt två år dessutom är det ju ett antal år sen nu. riktigt roligt sammanträffande.

nej inget nytt om cykeln. drömde att jag hittade den vid mariatorget i natt, men vaknade och blev otroligt besviken. såg däremot att någon lagt in mitt inlägg på http://stulencykel.blogspot.com/
snällt gjort. man undrar ju vad de gör med cyklarna de tar.

Post Reply