Ukraina

Resereportage och tips på ställen att besöka!
Post Reply
pista-primorska
Posts: 340
Joined: 08 Oct 2008 02:59
Location: Sundets blåshål..

Ukraina

Post by pista-primorska » 28 Jul 2009 09:31

Dags för semester. Den här gången nästan en månad av Ukraina så tips angående alla delar av landet mottages. Spelar ingen roll om det är cykelrelaterat eller ej.

User avatar
svennelainen
Posts: 890
Joined: 28 Aug 2008 08:13
Contact:

Post by svennelainen » 28 Jul 2009 10:25

PM:a Stellan på Happy och hoppas att han finns nånstans där Internet finns. Hälsa från Svenne när du ändå håller på!

halgeir
Posts: 21
Joined: 17 Oct 2008 10:39
Location: Trøndelag, Norge

Re: Ukraina

Post by halgeir » 04 Aug 2009 22:05

Skal til Kiev 18/11 så jeg er også interessert i å høre om evt. POI`s her. Spesiellt butikker.... Butikker med masse stuff!

pista-primorska
Posts: 340
Joined: 08 Oct 2008 02:59
Location: Sundets blåshål..

Re: Ukraina

Post by pista-primorska » 04 Sep 2009 20:03

Inte mycket att hitta i Kiev. Den gamla velodromen är halvriven och ingen använder cykel. Finns nog några trial killar, men det är nog allt. Däremot kryllar det av lyxbilar och högklackat och staden känns sjukt rik.

Rekomedation: Gör som folk gör mest, köp lite öl, solrosfrön och slå dig ner på en bänk i centrum och glo på det lokala dating-gamet.

halgeir
Posts: 21
Joined: 17 Oct 2008 10:39
Location: Trøndelag, Norge

Re: Ukraina

Post by halgeir » 07 Sep 2009 19:13

pista-primorska wrote:Inte mycket att hitta i Kiev. Den gamla velodromen är halvriven och ingen använder cykel. Finns nog några trial killar, men det är nog allt. Däremot kryllar det av lyxbilar och högklackat och staden känns sjukt rik.

Rekomedation: Gör som folk gör mest, köp lite öl, solrosfrön och slå dig ner på en bänk i centrum och glo på det lokala dating-gamet.
Kjedelig, men bra for økonomien.

Øl; check, solsikkefrø; check, Benk i november? Nope.... Tipper vi sier bar!

User avatar
Ronny
Posts: 7043
Joined: 06 Jul 2008 15:41

Re: Ukraina

Post by Ronny » 08 Sep 2009 20:08

Ska ni träffa fastnavsdårar så åk till Moskva. Ska själv träffa några som kör omkring på gamla CCCP linje/ban ramar.
Мясо это убийство

pista-primorska
Posts: 340
Joined: 08 Oct 2008 02:59
Location: Sundets blåshål..

Re: Ukraina

Post by pista-primorska » 08 Sep 2009 20:25

I ukraina finns inte så mycket barer.. Och till Ronny, jag var i Kharkiv, långt österut där de hade den sovjetiska cykelfabriken och (har jag för mig) det lilla bolaget som gjorde de där knasramarna alla vill ha. Blev aldrig av att besöka fabriken dock..

User avatar
Ronny
Posts: 7043
Joined: 06 Jul 2008 15:41

Re: Ukraina

Post by Ronny » 09 Sep 2009 20:23

pista-primorska wrote:I ukraina finns inte så mycket barer.. Och till Ronny, jag var i Kharkiv, långt österut där de hade den sovjetiska cykelfabriken och (har jag för mig) det lilla bolaget som gjorde de där knasramarna alla vill ha. Blev aldrig av att besöka fabriken dock..
Barer och vodkan flödar.....Leta ramar i öst är inte lätt och min flickvän har haft släktingar i Kiev som frågat runt åt mig. Sen har hon själv när hon reser så mycket frågat runt ända bort i Yakutsk och Irkutsk om italienska resp. gamla CCCP cyklar.
Har fått en del napp som ska tas hem.
Мясо это убийство

smilaren
Posts: 55
Joined: 09 Mar 2009 17:48
Location: Stockholm

Re: Ukraina

Post by smilaren » 17 Sep 2009 08:46

Jag passar på att haka på öst-tråden här. Min studiekamrat har släktingar i både St.Petersburg och Moskva, så vi tänkte göra en cykelräd till det förlovade/förlorade landet i öst.

Sett till inhemska leverantörer, vilka är bra och vilka är dåligt? Hur ligger prisnivån på europeiska cyklar?

Post Reply